سلام پیشاپیش عید شما مبارک

یه مشکلی که مدتیه واسه من پیش اومده می خواستم باهاتون مطرح کنم اگه دوستان راه حلی دارن ممنون میشم خواهش میکنم اگه کارشناسای مذهبی هم‌ این پست رو‌ میخونن نظر و راهکارشون رو بدن .

صله‌ رحم خیلی مهمه و واقعا تو قرآن و احادیث در مورد ترک نکردن اون توصیه های زیادی شده و از اون طرف هم شراب رو خدا همه جوره ممنوع کرده و حرام .

ولی یه مشکلی که ما داریم اهل فامیل توی تموم مهمونیاشون شراب سرو میشه و یه جورایی بخوای باهاشون کوچیکترین معاشرتی بکنی در حد ماهی یک بار احتمالش زیاده که تو‌ اون مهمونی مشروب بخورن .

حکم خدا این جا چیه بخاطر این مشکل رو صله رحم خط کشید یا این موضوع رو‌ نادیده گرفت ؟  خیلی جاها هم از طرف خونواده ما تذکر داده شده یه مقدار جلوی مادر و ... من رعایت میکنن ولی در نهایت بالاخره مشروب خورده میشه یه جورایی نمیشه کاریش کرد .  یه جایی خونده بودم که خدا مجلسی رو که توش مشروب خورده بشه لعن و نفرین میکنه .

یا مثلا جای دیگه کسی که صله رحم رو به جا نیاره خدا دوسش نداره و برکت و خیر از زندگیش میره کن واقعا من این رو دیدم ، حالا نمیدونم باید چیکار کرد واقعا ؟ بیشتر از این نمیتونیم رو مردم (فامیل) اعمال نفوذ کنیم اونا هم یه مقدار رعایت میکنن ، ولی در نهایت ...
از یه طرف هم نمیشه واقعا رو فامیل نزدیک خط کشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه)