سلام
من یک پسرم از یک خانواده 5 نفره. میخواستم بپرسم اگه تو خانواده شما همه افراد یک کار اشتباهی را انجام بدهند و تذکر دادن شما فایده ای نداشته باشه ، عکس العمل شما چیه؟ به عنوان مثال همه، حتی خانمهای خونه ، وقتی میرن سر یخچال با بطری یا پارچ آب میخورند ،هر قدر هم تذکر میدم فایده ای نداره.
جلوی من رعایت میکنن ولی وقتی من اونا را نمی بینم بازم با بطری آب میخورند. یا پدر و برادرم وقتی از بیرون میان و یک کار تو خونه داشته باشند،با کفش میان روی فرش تا نخوان کفششون را از پا درارن و دوباره بپوشن. همیشه هم بقیه بهشون تذکر میدن ولی فایده نداره . یا خونه به جز اتاق من همیشه بهم ریخته هست و کسی به مرتب بودن خونه و اتاق خودش اهمیت نمیده، مگر اینکه قرار باشه مهمون بیاد که در اون صورت خونه را تمیز و مرتب میکنند. یا با صدای بلند بحث و دعوا میکنن که صداشون تو کوچه میره و همسایه ها میشنون . یا خیلی مسائل دیگه از این دست .

چند بار میخواستم با کار های شدید تر از کارهای خودشون ،بقیه را متوجه کارهای اشتباهشون بکنم که با اعتراض شدید بقیه مواجه شدم ، مثلا یک با انگشتمو به عمد کردم تو پارچ و گفتم میخواستم ببینم آب سرده یا نه ، یا یک بار با کفشم که یه کم گلی بود اومدم رو فرش ،‌ یا با صدای بلندتر از خودشون که با هم بحث میکردن،داد زدم ،‌تو همه موارد ،همه شاکی شدن که این چه کاریه میکنی؟
مثل اینکه فقط تا این حد که بقیه تعیین کردن این کارها مجازه،نه بیشتر ،‌به نظر شما مشکل از منه که تو این محیطی که بزرگ شدم، مثل بقیه خانواده عمل نمیکنم یا مشکل از بقیه اعضای خانوادست؟ اگه شما جای من بودین چکار میکردین؟ بی خیال میشدین؟ مثل بقیه رفتار میکردین ؟ از خونه میرفتین و مستقل میشدین؟ چه راهکاری برای این مشکل دارین؟
با تشکر از نظراتتون

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه)