سلام

در اینجا از نظر اشخاص در یه سایت دیگه استفاده می کنم ؛

متاسفانه دولت هر کجا که مردم باید هزینه ها را پرداخت کنند فوق العاده دست و دل باز است و هر جا دولت خودش باید پرداخت کند فوق العاده خساست به خرج می دهد ، مثلا در همین خبر حق‌التحریر ثبت ازدواج و ثبت طلاق رجعی و بائن ، یک میلیون و 900 هزار ریال ( 190 هزار تومان ) است. در صورتی که حق التدریس یک ساعت هیات علمی دانشگاه یک دهم مبلغ فوق است و برای نوشتن ثبت ازدواج و طلاق بیشتر از سواد دیپلم لازم نیست و به طور متوسط 20 دقیقه زمان نمیخواهد اما برای تدریس در دانشگاه حداقل فوق لیسانس نیاز است و برای یک ساعت تدریس به طور متوسط 5 ساعت وقت مطالعه و طرح سوال و تصحیح برگه و مشاوره دانشجویی لازم است .

هیچ یک از دفترخانه ها نرخ های مصوب را رعایت نمی کنند و از زوج ها همواره بیش از چند برابر مبلغ مصوب دریافت می شود . زیرا هیچ نظارت قانونی وجود ندارد یک نفر از ایشان بپرسد 190 هزار تومان بابت تایپ یک متن واقعا رواست ؟ این چه کار مسخره ای است که بابت یک کار ساده این همه هزینه دریافت می‌کنند ؟ حق التحریر دیگر چیست؟ همان دستمزد تایپ کردن است ؟ کلمه ای چند می‌گیرند اسامی طرفین را تایپ می‌کنند؟

با توجه به توضیحات فوق:

تو شهر شما هزینه ثبت ازدواج یا حق التحریر رو چقدر می گیرند ؟

با توجه به کاری که انجام میشه و تحصیلاتی که شخص برای انجام این کار داره منصفانه است که یک زوج جوان برای انجام این کار چنین مبلغی رو پرداخت کنند ؟

با تشکر


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)