سلام

من یه پسر 27 ساله هستم از نظر مالی به جز یه شغل کارمندی هیچی از خودم ندارم که تا همین جاش هم خدای خودم رو شاکرم. (( این بهترین سرمایه ام هستش چون کسی که بخواد منو انتخاب کنه  چون ثروتی ندارم منو بخاطر ویژگی های شخصیتی ام انتخاب میکنه)) .

من خودم قصدم از ازدواج عاقبت بخیری هستش به خاطر آخرتم میخوام تمام مهر و عشق و محبتم رو نثار خانومم و بچه هام و خانواده خودم و خانومم کنم. الانه هر وقت فرصتی پیدا کنم کارهای مامانم رو تو خونه تا حدی که بتونم انجام میدم. یه فردی رو در نظر بگیرید که هم ترانه های مجاز و غیر مجاز گوش میده ، هم ریشش رو تیغ میزنه ، هم از یه طرف دیگه نمازهامو تا اونجا که بتونم اول وقت میخونم و اهل خمس و روزه و ... هم هستم .

از ماهواره هم بیذارم ،با نامحرمم اصلا رابطه ندارم  مثلا دخترهای فامیل خودشون اخلاقمو میدونن و فقط در حد یه سلام کردن باهام حرف میزنن ولی با برادرهای دیگه ام خیلی بیشتر از من گفتگو و معاشرت میکنن. (( الان بعضی ها نیان بگن شما که میخوای عاقبت بخیر شی چرا اون کارهایی که نباید بکنی رو میکنی... اینو بذارید که خودم با خدای خودم یه جورایی کنار میایم )) .

درباره معیارهای ازدواج هم باید بگم که اخلاق و رفتار خوب و دین و ایمان طرف خیلی واسم مهمه... اینکه مقید به نماز و روزه و حجاب و خمس ( اگه شاغل باشه ) و رعایت محرم نامحرم و نرقصیدن تو جمع های مختلط و... باشه. در مورد حجاب هم باید بگم که با اینکه چادر پوشیدن رو خیلی دوس دارم ولی اجباری تو پوشیدنش نیست فقط لباسی که میپوشه بدن نما و چسبون و نازک و مانتوهای کوتاه وبدون آستین  و شلوارهای ساپورت نباشه.خوش اخلاقی خیلی واسم مهمه چون به شدت احساسی هستم و رفتار نامناسب رو نمیتونم تحمل کنم.

حالا مشکلم اینجاست که اولا اعتماد به نفس لازم رو ندارم . جرات خواستگاری رفتن رو ندارم وقتی به این فکر میکنم که مسِِِِِِئولیت یکی رو میخوام قبول کنم تمام بدنم میلرزه... .

از اینکه بگذریم آمار طلاق های امروزی رو که میبینم میترسم اون فردی که مناسب من باشه و من هم مناسب اون باشم رو درست انتخاب نکنم... چطور تو جلسه خواستگاری ازش بخوام که از ابتدای صحبت هامون حود واقعیمون رو نشون بدیم و آرمانی صحبت نکنیم.... .

یه مسئله دیگه که تو زندگی ام هست اینه که بعضی از خونواده های فامیل که دختر تو سن ازدواج دارن زیاد دورمو میگیرن در صورتی که اصلا به ازدواج فامیلی اعتقاد ندارم و این آزارم میده که یه وقتی من ازدواج کردم ناراحت نشن....

جلسات ازدواج موفق دکتر فرهنگ هم گوش دادم  و میخوام طبق اون برم جلو ولی تو شهر ما خواستگاری نهایت تو عرض یه ماه به عقد منجر میشه که این برا شناخت و تحقیق خیلی کمه بر قرض که یه مورد خوب هم پیدا شد چطور خونواده دختر رو راضی کنم که یهو عقد نکنیم.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)