سلام به همگی

مدتیه مسئله ای ذهنم و درگیر کرده ،‌لطفا شما هم نظرتون رو در این مورد بگید . من اهل جنوبم منطقه ما زبان و نژاد خاص خودشونو دارن که البته من بهش افتخار میکنم .

اما مسئله اینه که جدیدا خیلی از همشهری های بنده این طور نیستن و علاقه دارن تا اونجا که میتونن خودشونو شبیه عزیزان فارس بکنن .

حتی بسیاری از بچه های نسل جدید از ابتدای تولدشون پدر و مادرشان دارن فارسی باهاشون حرف میزنن و تا میتونن اون رو اصطلاحا شهری بار میارن .

با این حساب سی چهل سال دیگه تقریبا اثری از فرهنگ و زبان و رسومات مردم منطقه ما نمیمونه ، من رشته تحصیلیم برق هست اما چون تاریخ رو خیلی دوس دارم تو این زمینه زیاد مطالعه دارم .

وقتی میبینم که جای جای ایران عزیز برای خودش یک فرهنگ و رسومات و زبان یا لهجه خاص داره و وقتی فلسفه رسوماتشون رو میخونم دلم میسوزه ،‌ آخه چرا خرده فرهنگ ها باید مغلوب بشن ؟ من به همه فارس ها احترام میذارم و بحث من خدایی ناکرده نژاد پرستی یا این جور مزخرفات نیست .

من منظورم دلیل خود کم بینی کسایی هست که  اتفاقا اصیل هستن ، البته این رو هم بگم که این مسئله رو تقریبا تو همه اقوام عزیز ایرانی دیدم ،‌یکی از بزرگترین آرزوهای من سفر به سرتاسر ایران عزیز هست ،‌دوست دارم به مناطق کرد نشین برم و روستاهای زیبای پلکانی کردستان و کرمانشاه رو ببینم .

شهر زیبای تبریز و اردبیل و سرعین با اون طبیعت فوق العاده البته تو تابستون چون من گرمسیری هستم و از سرما گریزون ،‌ یا مثلا منطقه شمال شرق ترکمن های مهربون و عزیز و کردهای کورمانچ و ...

خلاصه ایران عزیزمون به خاطر همین تفاوتها و تنوع زبان و نژاد فرهنگهاست که زیباست ،‌پس چرا این همه تلاش میشه همه یه شکل بشن و گذشتشون رو فراموش کنن . البته از خیلی ها این سوال رو پرسیدم .

یه عده میگن دلایل سیاسی و امنیتی داره و یه عده هم این مسئله رو اجتناب ناپذیر میدونن و از شرایط جهانی شدن میدونن . نمیدونم والا قراره چی بشه فقط میدونم ملتی که اصالتش رو فراموش کنه راحت میشه برش مسلط شد .

پیشاپیش از وقتی که گذاشتین سپاسگذارم

در ضمن من اچم ( زبان اچمی ) هستم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)