سلام

بنده برای اولین باره که می خوام پستی را ارسال کنم و یه کم طولانی خواهد بود امّا ارزش خواندن رو داره امیدوارم سرتون رو درد نیارم. با اینکه اولین باره مطلب ارسال می کنم امّا حدود یک سالی میشه که پست های خانواده ی برتر رو از رو علاقه می خونم همچنین نظرات کاربران رو با اشتیاق دنبال می کنم و به موضوعات این سایت علاقه ی عجیبی دارم امّا پس از خوندن کلی موضوعات و نظرات کاربران در مورد پست های ازدواج ، مسائل زناشویی و ... به این نتیجه رسیدم که خیلی ها در گمراهی آشکار بسر می برند و خوندن بعضی نظرات و پست ها واقعاً منو معذب می کرد.

از این رو تصمیم گرفتم برای یک بار هم که شده تمام این موضوعاتی که اشاره کردم رو از نقطه نظر خودم، به شکل اصولی و البته اسلامی نقدش کنم چون احساس می کنم خیلی هاتون به خاطر بعضی باورهای نادرست درگیر رنج خود ساخته هستید. قبل شروع این رو بگم که اصلاً قصد زیر سوال بردن عقاید دینی یا توهین به قشر خاصی رو ندارم  پس امیدوارم برداشت بدی از حرف هام نداشته باشید. 

اول اینکه خیلی ها دلیل ازدواج نکردن تو این زمانه رو مشکلات اقتصادی می دونند و کمتر کسی هست که به مشکلات فرهنگی و باورهای عرفی متحجر در زمینه ازدواج اشاره کنه. گیرم که قیمت ها سر به فلک کشیده شده باشه پس چرا هیچ کدام از دو طرف کوتاه نمیان تا ازدواج راحت تر صورت بگیره ؟ مثلا خودم معتقدم که قانون مهریه کاملاً غلط نیست ، شمایی که رسوم اسلامی ازدواج مثل مهریه این قدر براتون مهمه یه بار برید کل رساله های توضیح المسایل رو بخونید. تو هیچ رساله ای به جمله ای نمی رسید که مثلا بگه: مهریه اگر کمتر از 100 سکه باشد عقد باطل و حرام است! در نتیجه حتی مهریه به شکل سکه رو از خودتون در آوردید ،نه تو قرآن نوشته نه رساله.

 این از مهریه و ازدواج. 

یه عده ممکنه بگید پس ازدواج چی؟ به عنوان اتمام حجت این رو از اول براتون بگم که بعد از ازدواج ، فقط بخشی از نیازهای جنسی تون بر طرف خواهد شد نه تمامش. پس به این امید ازدواج نکنید که نیاز جنسی من قطعاً قراره بر طرف بشه چون طرف مقابل تون، ببخشید ، ... نیست که هر شب در خدمت تون باشه بلکه یه آدم معمولی مثل شماست که نقص هایی داره و همسرتون فقط می تونه در حد توانش ، نیاز های جنسی و عاطفی تون رو بر طرف کنه . 

بنابراین اون هایی که مجردن این قدر ناله نکنند که اگر ازدواج می کردم فشار جنسی نداشتم. فشار جنسی مثل حس تنهایی  مادام العمر در کنارت هست و باید باهاش کنار بیای این عقیده ی منه، هر کس ممکنه عقیده متفاوتی داشته باشه.

 وقتی شروع به پذیرش این موضوع کردی این فشارها، تو رو کمتر اذیت می کنه. بنابراین اگر داری مجردی رو طی می کنی از این دوره لذّت ببر که متاهل ها هم سختی های خودشون رو دارند و اون ها هم مثل مجردها از زندگی شون به طور کامل راضی نیستند. و امّا موضوعی که بیشتر از همه اذیتم می کرد و دوست داشتم در موردش شفاف سازی کنم مساله تمکین جنسی زن از مرده. تو بعضی پست ها دیدم مردهایی رو که میگن وظیفه زن تمکین جنسی از شوهره و به دنبال این حرف حدیث معروف پیامبر،کجاوه و شتر، رو مثال میزنند! من این مورد رو قبول ندارم 

یک زن فقط در حد توان جنسی خودش می تونه نیاز جنسی تویه مرد رو بر طرف کنه. اگر بیشتر از این همسرت رو از این نظر تحت فشار قرار بدی طبعا باعث کدورت و رنجش اون خواهی شد پس اگه واقعاً دوسش داری بذار هر موقع آمادگیش رو داشت خودش بیاد طرفت. فراموش نکنیم که ازدواج قبل از اینکه بر پایه قوانین و سنت ها باشه بر پایه عشق ،علاقه ، تفاهم و از خودگذشتگیه. حرف هام تقریبا تموم شد. امیدوارم با این مطلب کمکی بهتون کرده باشم و امیدوارم ازدواج هاتون سرشار از عشق دوستی و امید به زندگی باشه.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)