سلام

دختری زیر ۲۵ سال و دانشجوی دندانپزشکی هستم وضع مالی خانوادگی متوسط هست و خدا رو شکر گذشته پاکی دارم و مذهبیم و در روابطم دقت کردم 

خودم رو معرفی کردم تا یه کلیتی از نظر شرایطم دست تون باشه وگرنه تمامش لطف خداست ولاغیر

سوالم در مورد مهریه هست حقیقتش به خاطر چند پست اخیری که درباره مهریه مطرح شد و صحبتی که باخانواده داشتم می خواستم ازتون نظرخواهی کنم 

پدرم میگن برای من مهریه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ سکه رو در نظر دارن نه از نظر اینکه چشم داشتی به مهریه داشته باشن از این رو که بعنوان پدر خیالشون راحت باشه البته اگر کسی من و خانواده رو بشناسن میدونن اصلاً در قید گرفتن مهریه نیستیم و صرفاً یه عدده و اصلاً قصد پز دادن و چشم هم چشمی رو نداریم

خودم دوست دارم مهریه ام ۳۱۳ تا گل نرگس با تعداد قابل توجهی صلوات باشه و اگر اینها بعنوان مهریه قابل ثبت نیست یه مهریه حداقلی از نظر تعداد سکه مثلاً ۱۴ یا ۲۱ مهرالسنه باشه 

اما پدرم این طرز تفکرم رو حاصل بی تجربگی و سن کم و...می دونند 

البته این رو هم بگم که انتظار مالی از فردی که قراره باهاش ازدواج کنم ندارم هم کفو از نظر اعتقادی و طرز فکر برامون مهمه و از نظر تحصیلات و شغل نیاز نیست حتماً درآمدشون به میزان درآمد من یا تحصیلاتشان در حد من باشه چون متاسفانه اکثراً این بینش باب شده اگه از این رو پایین‌تر بودند هم به شرطی که از نظر عقیدتی و ذهنی مناسب باشن معیار من و خانواده ام رو دارند

ویه مساله دیگه از نظر پدرم اینکه خدا رو شکر شرایط خوبی دارم باید باعث بشه مهریه پایین در نظر نگیرم البته خودم بااین قضیه مخالفم

لطفاً چه خانم چه آقا جواب بدین با دلیل اگه من جای خواهر شما بودم چه مهریه برام مناسب بود؟ حتی می تونید بدون ذکر اسم تون هم نظر بدین 

و یا به عبارت دیگه چه مهریه‌ای رو برای خودتون در نظر گرفتین یا اگر متاهل هستین علت میزان مهریه تون چی بوده؟ اگر دوست داشتین از شرایط خودتون هم برام بگین

 پیشاپیش از همه شما عزیزانم ممنونم 

 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه)