سلام

بنده دختر 25 ساله ای هستم حدود 5 سال پیش خواستگاری داشتم با فاصله سنی فکر می کنم 4 سال (یعنی احتمالا الآن باید 29 یا 30 ساله باشن). 

به دلیل عدم کفویت فرهنگی،خانوادگی،مالی و... جوابم به ایشون منفی بود. و به دنبال این جواب بارها خواهر و برادر و زن داداش شون رو برای خواستگاری مجدد واسطه قرار دادن امّا نظر من و خانواده ام تغییر نکرد.

تا اینکه سال گذشته به دلیل تغییر وضعیت شغلی و ادامه تحصیل شون،باز هم از طریق خانواده برای خواستگاری اقدام کردن امّا بنا به دلایلی که عرض کردم و با توجه به شناختی که از خودشون و خانواده شون دارم  می دونم من و آقا پسر مناسب هم نیستیم جواب منفی دادم.

حالا باز امروز برادرشون رو برای خواستگاری واسطه قرار دادن، حقیقتا کلافه ام. باور کنید هر بار قاطعانه جواب منفی دادیم و اصلاً ایشون رو امیدوار نکردیم و یا قولی هم ندادیم. حتی خودِ من تا به حال یک کلمه هم با آقا پسر صحبتی نکردم و تمام صحبت ها با خانواده ام صورت گرفته.

بهتره چطور جواب بدیم که در عین حفظ احترام خودشون و خانودشون طوری قانع بشن که دفعه ی بعد برای خواستگاری اقدام نکنند؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل خواستگاری (برای دختران) (۱۴۸ مطلب مشابه) رد کردن خواستگار (۱۴۳ مطلب مشابه)