سلام

من یه جوون 27 ساله هستم لیسانس دارم سربازی هم رفتم و تازه شروع به کار کردم، به خانواده م که می گم برای من قدمی بردارن میگن زوده، یکی دو سال هم بگذره برات میریم خواستگاری.

این از خانواده خودم که همه ش شرایط رو مادی میبینن و ملاک شون اینه که کار کن پول هات و جمع کن، در آمد آن چنان بالایی ندارم و بعید می دونم بتونم با ماهی ده میلیون به این زودی ها خونه بخرم، یه ماشین پراید دارم که گاها هم باهاش تو مسیر رفت آمد مسافر بر می دارم، که اونم می شه هزینه ی خود ماشین.

فقط بهم مشکلات رو میگن که ببین این همه خرج هست این همه سختی داره و ...، از این طرف با هر دختر خانومی برای آشنایی حرف زدم حتی خود دختر خانونمم راضی باشن شرایطی که خانواده ی دخترها خانوم ها جلوی ما پسران می ذارن واقعا شرایط سختیه.

ازت خونه می خوان ماشین می خوان در آمد بالا می خوان خب من همه ی این ها رو از کجا بیارم حالا اون هایی هم که با این چیزها کنار میان با مهریه پایین کنار نمیان و میگن حداقل 114 تا سکه اونم از نوع عندالمطالبه باید باشه برای تضمین و در کنارش هم حق طلاق حق تحصیل و ... رو می خوان

من با حق طلاق و ... مشکلی ندارم ولی از پس مهریه نمی تونم بر بیام، همون طور که دختر خانوم ها خواسته دارن منم حق دارم خواسته داشته باشم.

اونم مهریه حداکثر 14 سکه، اونم از نوع عندالاستطاعه، چون توان پرداخت اون مقدار مهریه رو هم ندارم ولی این شرایط منو قبول نمی کنن نه تنها خانواده بلکه خود دختر خانوم ها که می دونم همونم مقصرش توقع خانواده ست که به بچه هاشون انتقال پیدا می کنه.

خب چرا برای خانواده ی دختر خانوم ها این قدر مهریه مهمه، فقط آینده ی دخترشون براشون مهمه؟

این پسر بیچاره مگه بچه ی یا خانواده نیست این همه تلاش کنه بعدش بیاد همه ی تلاشش رو

یه نفر بگیره و بره، به نظر من هر کی بخواد زندگی کنه بدون مهریه هم باهات زندگی می کنه.

واقعیتش چرا باید همه شرایط به نفع خانوم ها باشه آخه گناه نکردیم که پسر شدیم

مورد هایی دیدم که دختر خانوم ها حق طلاق داشتن، بعد مدّت کوتاهی طلاق گرفتن و مهریه شون رو اجرا گذاشتن...

حالا شاید خیلی ها بگن خب شما آقا پسران هم انتظار دارین فرد مورد نظر این جوری باشه، اون جوری نباشه جهیزیه و خیلی چیزهای دیگه ش تا این لول باشه و... 

ولی من هیچ کدوم از این ها رو مد نظر ندارم و معمولا سراغ کسانی رفتم که یا هم سطح خانواده خودمون بودن یا ما ازشون از لحاظ مالی وضعیت بهتری داشتیم یعنی سطح توقع

زیادی ندارم ولی متاسفانه اون ها توقع بالایی دارن

به نظرتون چه کار باید بکنیم این مشکل تنها برای من نیست بلکه دوستان و حتی پسرانی، که تو دو رو برو فامیل مون هست با این قضیه مشکل دارن و مجرد موندن.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه) درد دل های پسران (۹۷ مطلب مشابه)