سلام

دخترم ۱۹ سالمه و برا بار دوم کنکور میدم، البته سوالم در مورد زندگیم هست ولی کوتاه بگم،درسم خوبه توی آزمونا رتبه م معمولا دو هزار هست (انسانی)، یکی دو سالی بود که تمام ارزوم و رویام این بود که برم تو یه شهری دانشجو بشم که تقریبا هشت_ده ساعت راه داره و البته یکم تفاوت فرهنگی اینا، به دلایل خاصی تموم ارزوهام اونجا بود خانواده هم میدونستن ولی این اواخر گفتن اگه همین شهر خودمون دانشگاه قبول شی نمیذاریم بری جای دیگه، و البته نه فقط بخاطر این بلکه بازم به دلایلی فهمیدم که باید این رویاهامو فراموش کنم، که اینکارم کردم و بیخیال ارزوها و رویاهام شدم، الان حس یه ادم کاملا بی هدف و بیهوده  و بی برنامه رو دارم. نمیدونم باید چیکار کنم تو زندگیم،

اینو بگم که خانواده م منو خیلی اذیت میکن. شدیدا منو از هر لحاظ محدود کردن از اول عمرم اونم تو شهری که بیشتر از هر جا آزادی هست! اینجا دخترا خیلییی ازادی دارن و من کاملا برعکس! از اول عمرم حتی اجازه ندادن یه بار تنها یا با دوستام برم بیرون! شدیدا تحت کنترل از اول عمرم! چاره رو هم تو شوهر کردن نمیدونم چون با توجه به شرایطم، شوهر کردن الان بدترین گزینه س، اینام که نمیذارن شهر دیگه برم، کل ارزوهامم بیخیال شدم، نمیدونم چیکار کنم؟

فکر کردم حداقل یه درسی بخونم که باهاش درامد داشته باشم مثل حقوق یا مثلا دفتریار بشم یا... ولی اونقد به هم ریختم که... قبلا ی ادم کاملا ساکت و اروم بودم حتی زبون نداشتم از خودم دفاع کنم ولی الان شدیدا عصبی و پرخاشگر شدم تا یه چیز میشه دعوا و داد بیداد راه میندازم همه میگن پرخاشگر شدی ولی هیشکی دلیلشو نمیپرسه.

همه ازم توقع بهترین هارو دارن، همه از اول عمر محدودم کردن، خونمون برام مث یه قفس هشتاد متری هست ک صب تا شب توش سر میکنم...نمیتونم بیخیالی طی کنم این زندگی منه ولی بهم اجازه نمیدن مسیر زندگیمو روشن کنم اجازه نمیدن به عنوان یه انسان، حتی یذره هم مستقل بودنو یاد بگیرم، هیچوقت نمیبخشمشون...

انگار از ۹ سالگی زندونی کردن منو دقیقا همچین حسی دارم... شاید ۱۰۰ بار باهاشون بحث کردم و با دلیل منطقی ثابت کردم کارشون اشتباهه ولی از موضع خودشون پایین نمیان...داغونم بدجور، دوستان شما بهم بگین چیکار کنم؟ از یه طرف توی این خونه دارن روانی میکنن منو از طرفی نمیذارن مستقل بودنو تجربه کنم از طرفی اصلا دلم نمیخواد با این مشکلات و فشار روانی برم خونه شوهر... آیا جون بکنم یه وکیلی دفتریاری کارمندی چیزی بشم؟ یا بخاطر اینجور مشکلات عصبی نمیتونم کار کنم؟ ( حافظه تمرکز صفر داغووون تعطیل )
چیکار کنم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)