سلام.
دوستان من انسانی میخونم، سومم و تا حالا معدلم حدود 19 بوده.
سال دوم میخواستم برم تجربی که منصرف شدم و با علاقه ی خودم رشته ی انسانی رو که بیشتر دوست داشتم انتخاب کردم. ( البته هنوزم به تجربی علاقه دارم، ولی کمتر از رشته ی خودم : D)
من به حقوق، روانشناسی، استاد دانشگاه و خلاصه رشته های تاپ علاقه ی زیادی ندارم... اما درامد برام مهمه!!!
مشکلم هم اینه که علایقم زیادن! حتی یه بار دسته بندیشون کردم ولی بازم به تیجه ی خاصی نرسیدم...

(1) دوست دارم معلم بشم ولی از دانشگاه فرهنگیان متنفرم و اصلا حاضر نیستم رشته تربیت معلم بخونم.
از بچگی یاد دادن چیزای مختلف به آدما رو دوست داشتم. دوست دارم درس بدم. تو مهد کودک. کار با بچه ها رو خیلی دوست دارم... حتی تو دبیرستانم حاضرم در زمینه ی تاریخ.. ادبیات.. زبان... تدریس کنم ..  [ اما نه استاد دانشگاه ]
(2) علاوه بر انگلیسی و عربی، زبان کره ایم هم خوبه و کلا عاشق یاد گرفتن زبان های مختلفم..
(3) متن های ادبی و داستان هم مینویسم که تو جشنواره بین المللی هم حتی رتبه آوردن. [ولی نمیشه که رو نویسندگی به عنوان شغل درآمد داری حساب کرد]

من دخترم و 17 سالمه (سال دیگه کنکور دارم ) ولی متاسفانه هنوز فیلما به شدتتتت روم تاثییر میذارن... خیلی..
(4) بعد از دیدن یه فیلم هم به وکالت یه ذرره نظرم عوض شد.. ولی مسلما عاقلانه نیست که به خاطر یه فیلم آدم مسیر زندگیشو اشتباه بره!

(5) از طرفی به درس تاریخ هم علاقه دارم.

مورد دیگه ای هم که دارم بهش فکر میکنم اینه که به عنوان راهنمای تور کار کنم... که هم به نوعی تاریخ یا جهانگردی (؟؟) خوندم، و هم دارم یه جوری به بقیه یه چیزی رو یاد میدم.. ولی اصلا از درآمدش یا چه جوری و چه رشته ای و اینا دقیقا مطلع نیستم..

چیزایی که الان بیشتر از همه بهش فکر میکنم این چندتا مورده

1. کدوم رشته ی دانشگاهی 

2. کدوم دانشگاه (با توجه به شرایط هم داخل ایران هم دانشگاه های خارج -کره و ی کشور اروپایی- که ملاک خیلی مهمیه با توجه به وضعیت خانواده مون)

3. تضمین شغلی و آینده ی کاری

4. درآمد

5. علاقه و گرایش خودم به اون شغل که از همه برام مهمتره.

کسی تجربه ی مشابه تو هر کدوم از این زمینه ها رو داره؟؟
تو هر کدوم از رشته های بالا... دیدن دانشگاه های مختلف... درآمدها.. علایق مشترک.. مزایا و معایبشون... هر چیزی... لطفا راهنماییم کنید...


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)