سلام 

خانمی هستم که چند ساله که ازدواج کردم ،همسرم خدا رو شکر از همه لحاظ خوب هستن از لحاظ اخلاقی و حمایتگر بودن و عاطفی بودن و شوخ طبعی خدا رو شکر خیلی خوبه و با هم مشکلی نداریم امّا دو تا موضوع هستن که به شدت من رو آزار میدن ،تا زمانی که من درباره این دو موضوع صحبت نمی کنم همه چیز خوبه امّا به محض اینکه صحبت این دو موضوع پیش میارم بحث و بگو مگو پیش میاد متأسفانه 

اول اینکه همسرم من رو در جریان کار های مالی خودش اصلاً قرار نمی ده !ایشون خونه می خره ماشین میفروشه ارز می خره و من خبر دار نمیشم ! طلا برای من می خره یا ماشین می خره برای روز زن درحالی که من خبردار نیستم پولش دقیقا از کجا در اومد؟ کدوم وام که میگه وام گرفتم؟ کی پرداخت کرد؟

مورد دوم اینکه من رشته ام پرستاری بود ولی بعد از ازدواج شاغل نشدم بنا به دلایلی امّا الآن اون شرایط از بین رفته و من مایلم برم سر کار امّا همسرم مخالفت شدید می‌کنه ،دلیل مخالفت چی باشه خوبه؟ نیاز مالی نداریم! در حالی که من ابداً برای نیاز مالی سر کار نمی‌رم برای این می‌خوام برم چون علاقه دارم از درسی که چهار سال زحمت کشیدم پاش استفاده کنم دوست دارم جایگاه اجتماعی یک زن پرستار رو داشته باشم امّا الآن زن خانه دارِ آقای مهندس هستم!

از آخرین بحثی که داشتیم داره ماهانه برای من حقوق جدا واریز می‌کنه به حسابم به جز حقوق قبلی که برام می‌ریخت و با هم سرسنگین هم شدیم ،من چطور باید همسرم رو راضی کنم این خودخواهی و تک روی توی زندگی مشترک رو کنار بذاره؟ من رو شریک همه چیز بدونه، من شریک مالی عاطفی جسمی و همه چیز اون هستم امّا اون تو بحث مالی شدیداً پول من پول تو می‌کنه و به شاغل شدن و درآمد داشتن من حساسیت نشون میده و به طور کلی اصلاً اجازه دخالت تو مسائل مالی زندگی رو به من نمی ده !

در واقع همه چیز رو پنهان می‌کنه و یک دفعه میگه فلان کار رو کردم! این طوری فرصت مشورت با هم دیگه نداریم و ایشون تک روی خودش رو پشت سورپرایز کردن انجام میده !


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
اقتصاد خانواده (۱۱۵ مطلب مشابه)