سلام خدمت همگی

من جوانی *۲ ساله هستم 

من آدم مذهبی (نه البته از اون هایی که هر جمعه میرن مسجد و مدام انواع اقسام ادعیه ها رو توی هر شرایطی می خونن، من همه واجباتم رو انجام میدم و اگر وقتی برام موند هم بعضی اعمال مستحب) هستم و در شرف ازدواج، از نظر کار و سربازی هم مشکلی ندارم و مدت زیادی تا پایان تحصیلم نمونده

بنده حقیقتاً مهمترین مشخصه ام برای ازدواج یه خانم چادری و اهل واجبات هست که ایشون هم خشک مذهبی نباشن و اهل سیر و سفر و بگو و بخند، البته با محارم و در حدود شرعی. من متأسفانه در خانواده‌ای غیر مذهبی هستم، حالا غیر مذهبی یعنی چی؟

یعنی اینکه پدر و مادرن نماز نمی خونن ولی بهش اعتقاد دارند، حجاب شون کامل نیست و اعتقاد زیادی ندارند، ولی به محرم نا محرم هم معتقدن. هیچ کدومش با نمازخون بودن من مخالف نیستن و اصلاً هم مسخره ام نمی کنن، تازه خیلی اوقات هم میگن قبول باشه! و پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ هامم مذهبی هستن و بین دایی ها و خاله‌ها و عمو ها و عمه‌ها هم هیچ کدوم نمازخون بودن کسی رو مسخره نمی کنن و بهش بی احترامی نمی کنن، هر چند خودشون مذهبی نباشن، البته هیچ کدام اهل روابط نامشروع و مشروب و مهمونی مختلط و... هم نیستن

مشکل دیگه ای هم که هست پدر و مادر من جدا شدن از همدیگه، بدون هیچ دعوایی

دو تا سوال مد نظرم بود، سوال اول رو هر کسی اگه می دونه منو راهنمایی کنه، ولی سوال دوم خواهشاً خواهشاً فقط خانم‌های چادری جواب بدن، نمی خوام نسبت به بقیه خانم‌ها گستاخی کنم ولی در این زمینه نظر خانم‌های چادری رو دوست دارم بدونم

۱- فرضاً من بخوام برم خواستگاری، دقیقاً با کی باید برم؟ چون پدر مادرم جدا شدن و اگر با هم بیان اوضاع قمر در عقرب میشه

۲- آیا یه خانم چادری، اگر براشون چنین خواستگاری بیاد، در صورتی که که از بقیه نظرها (اخلاق رو ظاهر و هر معیاری که دارید در سطح معمولی باشم) مشکل نداشته باشه، حاضره با آقایی تحت این شرایط ازدواج کنه؟ منظورم اینه با این مسائل مشکلی نداره؟ یا جواب رد میده تا یه خواستگار بهتر بیاد؟ یا اینکه این مسائل اونقدری اهمیت نداره که کلاً یه خواستگار رو رد کنه؟ درضمن به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نمی خوام صله رحم رو قطع کنم و دیگه سراغی از خانواده ام نگیرم (مسبت به خانواده ام احساس وابستگی ندارم، فقط تمام اعضای فامیل رو دوست شون دارم و حاضر نیستم به خاطر اختلافات جزئی رابطه ام رو باهاشون قطع کنم) 

این هم بگم که ما تو زن و شوهر مذهبی هم داریم و خیلی هم با هم دیگه رفت و آمد داریم هیچ کسی هم باهاشون مشکلی نداره


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج با پسر مذهبی (۲۸ مطلب مشابه)