سلام

خدا رو شکر که چنین بستری برای گفتگو و گرفتن کمک فراهم شده. 

من دختری هستم ۲۵ ساله، ترم ۵ ارشد در حال کار روی پایان نامه. سال آینده می خوام اپلای کنم. شکاف عقیدتی بسیار عمیقی با پدر و مادرم دارم که پنهانش می کنم. پدر و مادرم و به خصوص خانواده مادرم متعصب هستن و هیچ چیزی از تغییر عقاید من نمی دونن و اصلاً نمی دونم اگه بفهمن‌ من تا این حد از نظر افکار سیاسی باهاشون فرق دارم احتمالا منو دار بزنن. 

این مسئله رو توی ذهن داشته باشید.

مسئله بعدی، مسئله ازدواج منه. من تا الآن به صورت خیلی ضمنی بابت مسئله ازدواج با خانواده درگیر بودم. معیارهای من و اون ها زمین تا آسمون با همدیگه فرق داره. اون ها تاکید می کنن کسی باشه با قیافه آنچنانی، تحصیلات و خانواده آنچنانی، ترجیحاً از سادات باشه، مذهبی باشه و فلان. 

من این چیزها برام معنی نداره. یکی رو می خوام مثل خودم سرش تو درس و کار و اپلای باشه. اهل دختر بازی و این حرف ها نباشه، پاک و نجیب باشه و مرد زندگی. 

مدتی پیش، من توی دانشگاه با آقایی آشنا شدم. دو سال از من بزرگتره، سربازی رفته. شغل پدرهامون تقریبا مشابهه. درسش بسیار خوبه. از نظر فکری شبیه به هم هستیم. امّا ایشون به جای خوندن ارشد، سربازی رفته و یک سال هم کار کرده و الآن برای ارشد می خواد اپلای کنه، من برای دکتری. ما از دو تا شهر متفاوت هستیم. مقصد اپلای هر دو نفر مون یکیه. 

مشکل اینجاست که مادر من از روزی که فامیلی ایشونو شنید مخالفت بسیار شدیدی کرد. گفت فامیلیش زشته. بعد از مدتی وقتی عکسش رو دید گفت زشته، خیلی زشته و کل حانواده مادری من پیله کردن که این پسر زشته و لاغره و ما بهش دختر نمیدیم. 

من بسیار بسیار از این موضوع ناراحتم. به نظرم اون اصلاً زشت نیست! تو چشم من جذابترین پسره. خوبیاش خیلی به دلم نشسته. اینکه اهل دوست دختر و فلان و این حرف ها نبوده، درسخونه، هم مسیریم و خانواده هامون تقریبا شبیه و هم کفو هستن برام خیلی با ارزشه. امّا من مخالفت بسیار شدیدی از جانب پدر، مادر و خانواده مادریم می بینم و اون ها صرفاً با دیدن عکسش میگن ما جا خوردیم و اون پسر زشته و تو حیفی. میگن به کلاس ما نمی خوره و فامیل همه میگن واه شما دخترتونو حیف کردین. امّا به نظر من اون خیلی چهره عادی داره و من اصلاً بدم نمیاد. 

بسیار بسیار تحت فشارم. من با عقاید خانواده م مخالفم، می دونم خارج از ایران هم شانس زیادی برای پیدا کردن کسی با معیارهای مادرم این ها ندارم. آقا پسر هم شدیدا مایله و به شدت منو دوست داره. من می ترسم مقاومت کنم‌ و نشه، یا این همه راه خانواده شون بیان خواستگاری و خانواده من برخورد بدی کنن. 

دوستان عزیز، شدیدا به راهنمایی تون احتیاج دارم. دریغ نکنید. 



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مخالفت خانواده با ازدواج (۳۷ مطلب مشابه)