سلام به همه امیدوارم خوب باشید قبلاً پست‌های من که در جهت فرهنگ سازی بود رو با اسم دیگری خوندید.

مستقیم میرم سر اصل مطلب خواستم فقط حرف دلم رو زده باشم. اگر دوست داشتید بخونید و نشر بدید شاید این جور آدم‌ها به خودشون بیان.

دوست دارم شما قضاوت کنید دوستان: 

اول از همه تنها چیزی که دارم تأسف برای خودم و این جامعه س که دارم بین یک سری از مردمش زندگی می‌کنم.

قضیه اینه که مدتی پیش با معرفی یک دختر به خانواده و خودم که شرایط شون با من متناسب به نظر می اومد امّا به لحاظ سطح تحصیلی از من و خانواده م پایین‌تر بودن، تصمیم بر این شد که در جلسه اول من به همراه مادرم، این خانم و مادرشون رو در یک کافی شاپ دیدار کنیم. لازم به ذکره که چند روز قبل از جلسه تمام خصوصیات من به مادر و خانواده ایشون گفته شده بود و حتی عکس‌های ما هم رد و بدل شده بودن و همه چیز عادی به نظر می‌رسید. روز قرار ما در کمال احترام پذیرای این دو نفر بودیم. امّا از همون ابتدای ورود و حتی در هنگام صحبت من احساس کردم دختر حالتی معذب داره و انگار به زور داخل جلسه حضور پیدا کرده. امّا گفتم شاید از روی خجالت و حیا این طور به نظر می رسه.

بیشتر من متکلم وحده بودم و ایشون گوش میدادن و از رفتارش مشخص بود راحت نیست. و یه جا در صحبتاش اشاره کرد که در حال کسب تجربه ی آشنایی با افراد هست. تا اینکه بالاخره خیلی عادی صحبت ها تموم شد و خداحافظی کردیم‌.

شاید باورتون نشه امّا بعدش طی کمتر از ۲ ساعت پیام دادن که آرزوی خوشبختی برای پسرتون داریم و فلان... و حتی پس از اون سعی کردیم تماسی بگیریم تا دلیل را بپرسیم که اصلاً گوشی رو برنداشتن.

ببینید دوستان من نه از این جواب منفی ناراحت شدم نه برام مهمه که با چه معادله و معیاری این طور سریع جواب داده شد! امّا ادب حکم می‌کرد ولو اینکه جواب منفی باشه حداقل دو سه روز از دیدار بگذره و بعد اعلام بشه.

به هر حال موارد دیگری هم الآن به ما معرفی شدن که امیدوارم مثل ایشون و خانواده ش نباشن.

حرفم اینه: دختر خانوم ها و خانواده‌ها این رو بدونید که مردم وقت و شخصیت شون رو از سر راه نیاوردن که شما برای سرگرمی و گذران اوقات باهاشون قرار بذارید و بعد که رفتید، با چنین رفتار زننده ای و بدون دلیل پیام خداحافظی بدید. اگر قصد ازدواج ندارید یا سرتون جای دیگری گرمه نیازی نیست با یک خانواده قرار بذارید و می تونید همون اول به شکل تلفنی مخالفت خودتون رو اعلام کنید.

شاید امثال من هستیم که چوب صداقت و سادگی مون رو می‌خوریم. نمی دونم شاید این هم از معایب ازدواج به روش سنتی باشه. خلاصه که از حسن نیت افراد سوء استفاده نکنید و مادامی که چنین رفتاری دارید نگید چرا خواستگار جایی نیست! 

به هر حال آدم های با فرهنگ و با شعور در جامعه به شدت کم شدن و من امیدوارم شما حداقل به چنین افرادی برنخورید.

ممنون از مدیریت محترم و شما اعضای عزیز که وقت گذاشتید و این پست رو خوندید.



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رد کردن خواستگار (۱۴۳ مطلب مشابه)