سلام

پسری بیست و یک ساله هستم. سعی می کنم خلاصه بگم.

راستش من توی ده سال گذشته زندگیم خیلی اشتباهات کردم. خیلی موقعیت ها رو از دست دادم. یعنی اگه من او شکست ها رو نمیخوردم و درست عمل میکردم الان با این سن کم من باید خیلی خیلی خیلی شرایط خوبی تو همه چی داشته باشم. حالت بگذریم. گذشته تموم شد.

الان دارم جبران میکنم. یکی از اون عقب افتادگیام درس هستش. که در این مورد باهاتون مشورت کنم. من الان دانشگاه ازاد اطراف تهران میخونم. الان ترم پنجم همش بیست تا پاس کردم. همش ده بار بیشتر دانشگاه نرفتم.

من قصدم اینه که انصراف بدم و توی رشته و دانشگاهی که علاقه دارم درس دارم. ولی این بار دیگه با انگیزه و عبرت از اشتباهای گذشته. هدفمم اینه که بخونم و ارشد هم جای خوب قبول شم و برای دکترا برای آمریکا اپلای کنم و برم.
راستش من از بچگی به نجوم و آسمونا خیلی علاقه داشتم. خیلی
به خاطر همین دوست داشتم خلبان شم. ولی الان دیگه دیر شده نمیتونم برم سراغش. ولی رشته هایی که خب به علاقه ام نزدیکتره هوا فضاست. خب این رشته که ابدا تو ایران آینده نداره. شنیدم هم که به هوافضایی ها ویزا نمیدن. برای همین به فکر رشته هایی که توی صنایع هوافضا کاربرد زیاد دارن افتادم. حالا سوالم اینجاس من این پلن رو برای آیندم دارم.
من از مهر امسال بدون آزمون میام دانشگاه ازاد داخل تهران ثبت نام میکنم. تقریبا خیلی طول بکشه سال 99 درسم تموم شه. البته من همه تلاشمو میکنم که یکسال زودتر تموم شه. ولی مثلا وقتی 24 یا 25 سالم شد لیسانس رو میگیرم. بعدش بلافاصله میرم.  ارشد. هدفمم فقط دانشگاه سراسری تهران هست. بعدش توی سن 26 یا 27 سالگی هم از ارشد فارغ شم. بعدش باید برم دنبال کارای اپلای. هدفمم دانشگاه های خوب آمریکاست.

سوالم دقیق اینه مثلا یه آدم تو سن 28 سالگی تحصیل دکترت رو شروع کنه توی آمریکا بعد از پنج سال که میشه 33 سالش میتونه توی اون جامعه کار خوب مرتبط با درس و تخصصش پیدا کنه؟

یعنی توی اون سن دیر نیست برای کار کردن توی آمریکا؟ نمیگن شما سنتون زیاده کار نمیدیم؟ چند تا نکته هم بگم ؛

من از الان تا زمانی که بخوام اپلای کنم فقط درس نمیخونم. کار هم میکنم. یعنی پول برای خودم پس انداز میکنم. یعنی اینجوری نیست رو جوونیم ریسک کنم. که حالا اگه نشد تو 27 سالگی هیچی نداشته باشم اگه موندم.

بعد هم اینکه توی این چند سال هم می تونم عقب افتادگی های دیگم رو جبران کنم. در مورد ازدواج و تشکیل خانواده هم راستس قبل از این من سه سال عاشق کسی بودم. که نشد. اینم یکی از اون تلخی هاس که بهتون گفتم. دیگه اجازه نمیدم احساساتم مانع پیشرفتم بشه. وقتی که به چیزایی که میخوام رسیدم اونوقت اقدام میکنم.

همین دیگه. اون سوالم بود. و اینکه اگه راهنمایی یا نصیحتی دارید اضافه کنید ممنون میشم.
خیلی ممنون که وقت میذارید.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)