فاطمه منفرد پویا روانشناس در گفت‌ و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اختلاف سنی زوجین که زندگی آنها را تهدید می کند،‌ اظهار کرد: تناسب سنی از جمله زیربنای اساسی در ازدواج است که بی توجهی به آن زمینه‌ ساز بسیاری از کج‌ خلقی‌ ها و ناسازگاری‌ ها در زندگی زناشویی خواهد شد.

وی ادامه داد: آنچه در این میان اهمیت این بوده که اختلاف سنی زن و مرد نباید آنقدر زیاد باشد که در مسائل اساسی زندگی نظیر عقاید‌ ها و ارزش ها، ارتباط با اقوام و دوستان، تفریحات و سرگرمی‌ ها شکاف زیادی ایجاد کند و این مسئله باعث بروز اختلاف و دلسردی در زندگی زناشویی می‌شود.

منفرد پویا در خصوص عواملی که اختلافات زناشویی را بیشتر می‌کند افزود: برای زوجینی که بیش از یک دهه با یکدیگر فاصله سنی دارند خطرهای بسیاری وجود دارد که از جمله این خطرها پختگی زیاد یکی از طرفین در مقابل بی تجربگی طرف دیگر ، مهم ترین عاملی است که ارتباطات زوجین را در بیشتر ابعاد زندگی نامتوازن می‌سازد.

این روان شناس تصریح کرد: ترس از دست‌ دادن همسر ، احساس وابستگی به او ، احساس برتری و کامل بودن از جمله نگرانی‌هایی است که در روابط زناشویی گریبان‌ گیر همسر مسن‌ تر می‌شود.

وی در پایان با بیان راه کارهایی برای زوجینی که اختلاف سنی زیادی با همسر خود دارند، گفت:

مراقب باشید به همسری کنترل‌ گر تبدیل نشوید چرا که تفاوت  سنی میان زوجین زمینه‌ ناهمسانی در اندیشه و افکار فردی و اجتماعی فراهم می‌کند، همیشه در کنار همسر خود باشید نه در مقابل او و همچنین در شرایط مذکور چنانچه زوجین از قدرت گفت‌ و گوی منطقی و انعطاف بر سر تغییرات به وجود آمده برخوردار نباشند دیر یا زود شاهد جدایی روحی و عاطفی از یکدیگر خواهند بود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مربوط به خانواده برتر (۵۹۹ مطلب مشابه)