سلام
ببخشید که اینجا سوالم رو مطرح میکنم. شاید این مسئله خیلی با مطالب این سایت سنخیت نداشته باشه ولی احساس میکنم اینجا کسی هست که بتونه من رو راهنمایی کنه.
پسری 19 سالِ هستم... کنکوری -94- تجربی... با وجود خیلی از مشکلاتی که تو سال کنکور برام پیش اومد ولی باز هم تونستم یه کارایی بکنم. رتبه ام تو منطقه شد 7 هزار.

چون نمیتونستم با این رتبه به رشته و دانشگاه خوبی برم،نرفتمو "پشت کنکوری"شدم! به عشق پزشکی اومدم به این رشته ولی رفته رفته از علاقم کم شد.جوری که دیگه اصلاً میلی به این رشته نداشتم... نه پزشکی نه دارو نه دندون ...

بین رشته هایی که روی میز بود فقط به فیزیوتراپی فکر میکردم... حالا نه این که خیلی فیزیو رو بخواما نه! چون به رشته های دیگه اصلاً علاقه نداشتم...این وسط فیزیو قابل قبول بود... احساس میکنم از اول اومدنم به تجربی اشتباه بود. فقط بخاطر اصرار پدر ... بگذریم مهم نیست دیگه...بالاخره گذشته...

چند وقت پیش دانشکده اطلاعات خیلی نظرم رو جلب کرده بود! یعنی یه جورایی خیلی جذبش شده بودم و تصمیم گرفتم که توی یکی از رشته های امنیتی این دانشگاه ادامه بدم :

 ( توی پرانتز عرض کنم که این دانشگاه توی این رشته ها دانشجو میگیره؛ 1) امنیت اطلاعات، 2) امنیت اقتصادی، 3) امنیت بی نالملل، 4) ضد تروریسم، 5) امنیت نرم، 6) علوم سیاسی، 7) علوم اجتماعی، 8) مدیریت، 9) فناوری اطلاعات و ارتباطات، 10 ) علوم فنی امنیت، 11 ) پژوهشگری امنیت، 12 ) حفاظت اطلاعات )

چون این دانشگاه یکم خاصه، شرایط و ضوابط ویژه خودش رو داره ( که من همه شرایط رو دارم اعم از عمومی و اختصاصی)

یه چیز دیگه ای که هست اینه که گزیینش این دانشگاه خیلی خیلی سختِ!! بیش از  90 درصد اونایی که تو ثبت نام علاقه مندی خودشون رو نسبت به گزینش در این دانشگاه ثبت میکنن رد میشن! که البته طبیعیه... اطلاعات چندانی از پارامتر های گزینش در دسترس نیست.

شَمایِ کلی که میدونم به این ترتیبه که اگه از گزینش اولیه تونستی رد بشی، تماس میگرن برای آزمون کتبی که شامل تست هوش و ... هست که تو تهران برگزار میشه... بعدش هم مصاحبه حضوری و ...

تنها چیزی که میدونم اینه که اگه معرفی تو سازمان داشته باشی،گزینش راحت تره و احتمال پذیرش خیلی بیشتر... (من معرف رو دارم ) فقط یه مشکلی که هست  اینه که نمیدونم رفتن توی این راه چه آینده ای داره.

متاسفانه تا حالا نتونستم کسی رو پیدا کنم که دانشجو یا فارغ التحصیل اونجا باشه تا بتونم در مورد یه سری مسائل صحبت کنم و ... . ولی خیلی از دوستام بودن که بدون اطلاعات معتبر و. .. و فقط از روی حدس و گمان خودشون میگفتم که: اگه بری تو این راه دیگه اختیارت دست خودت نیست, خیلی تحت فشار میزارن, نمیتونی راحت زندگی کنی و  ...

ببخشید اگه متن طولانی شد. میخواستم بدونم کسی هست که اطلاعاتی در این زمینه داشته باشه؟ و همینطور رشته ها؟
خواهش میکنم اگه کسی چیزی میدونه کمکم کنه. خیلی گیر این موضوع شدم. خیلی دنبال این موضوع رفتم... توی انجمن های مختلف... متاسفانه در اینترنت هم اطلاعات چندانی موجود نیست!

خیلی ممنون بابت وقتی که گذاشتید.

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)