سلام. خسته نباشید. 
حتماً اسم موج کره ای رو تاکنون شنیدید. موجی که با سریال‌های کره ای (کیدراما) شروع شد و با کیپاپ (موسیقی پاپ کره ای) اوج گرفت و نوجوانان و جوانان زیادی رو عاشق و دلباخته کره جنوبی کرد. این موج خصوصاً روی دهه هشتادی ها تاثیرات زیادی گذاشته. شاید بگید علاقه دارند ول شون کن. ولی وقتی تاثیرات وحشتناک موج کره ای رو ببینیم. دیگه نمی تونیم این رو بگیم. 
1_ عده ای از نوجوانان و جوانان که دیگه ایران رو دوست ندارند. عاشق کره جنوبی شدند و همه حرف هاشون و نوشته هاشون در مورد کره جنوبی و خصوصاً کیپاپ هست. بزرگترین آرزوی اون ها اینه که مهاجرت کنند به کره جنوبی. حتی دیدم که برخی از اینها راحت به ایران توهین می‌کنند تا بگن کره جنوبی بهتر از ایران هست. تو شبکه‌های اجتماعی پیج‌های اینها رو می تونید ببینید. وبلاگ‌های عاشقان کره رو تو اینترنت می تونید ببینید.  حتی زمانی که ایران یک کشتی کره ای رو توقیف کرده بود، برخی از این نوجوانان و جوانان عاشق کره، در شبکه‌های اجتماعی، ایران رو محکوم می‌کردند و طرف کره جنوبی رو می‌گرفتند. 

2_ ممکنه بگید اینها مال نوجوونی هست. بزرگ‌تر شند یادشون میره. ولی این گونه نیست. نوجوونی دوره مهمی هست و تاثیر زیادی بر منش و آینده فرد داره. حتی دیدم جوانان بیست و چند ساله ای رو که هنوز هم به شدت عاشق کره جنوبی و متنفر از ایران اند.
3_ شما اگه با نوجوون ها برخورد داشته باشید می‌بینید که بعضی هاشون عاشق کره جنوبی اند و آرزوی مهاجرت به کره جنوبی رو دارند. اینکه این شمار زیاد در آینده بخوان از ایران برند، به ایران ضربه نمیزنه؟ اینکه جوانان ایرانی عاشق بیگانه و متنفر از میهن خودشون باشند، به ایران ضربه نمی زنه؟  
4_ عاشقان کره جنوبی بیشترشون دختر اند. هر چند که پسرانی هم بین شون دیده می شه. برخی از این پسران به خاطر عشق به خواننده‌های کیپاپ می خوان خودشون رو شبیه خواننده‌های کیپاپ کنند و گوشواره بندازند و آرایش کنند. (خواننده‌های مرد کیپاپ شبیه زنان آرایش می‌کنند و گوشواره می ندازند. تو اینترنت هم می تونید عکس‌های خواننده‌های مرد کیپاپ مثل بی تی اس BTS رو ببینید.) این نما خواننده‌های کیپاپ باعث شده نوجوانان طرفدار کیپاپ بگن اشکالی نداره اگه مردان ارایش کنند یا گوشواره بندازند. یعنی باعث شده قبح این کار در نظر نوجوانان ما بریزه. 
5_برخی دانش آموزان (بیشتر هم دختران) که دیگه هدف شون درس خوندن برای دکتر و مهندس و... شدن در آینده نیست. میگن وقت زیادی برای تمرین رپ خوندن و رقص صرف می کنن، چون می خوان وقتی بزرگ شدند خواننده کیپاپ بشن.  این دختران از جمهوری اسلامی بیزارند و میگن چون اجازه خواننده شدن به دختران نمی ده و آرزوی اینها خواننده شدن هست. بسیاری از نوجوانان و جوانان طرفدار کیپاپ از جمهوری اسلامی شاکی اند که چرا اجازه برگزاری کنسرت کیپاپ به ویژه بی تی اس رو در ایران نمی ده. 
6_خواننده‌های کیپاپ (موسیقی کره جنوبی) که بهشون ایدل گفته می شه و جالبه بدونید ایدل در زبان انگلیسی به معنی بت هست، کار عجیبی می‌کنند. ایدل ها به طرفداران شون یاد میدن که هر فردی که کوچک‌ترین حرفی از بدی‌های کیپاپ و خواننده هاش بزنه، هیتر هست و داره هیت میده و طرفداران کیپاپ باید برای دفاع از کیپاپ و خواننده هاش وارد عمل بشن و به اون فرد حمله کنند و جواب اون فرد رو بدند.

تو شبکه‌های اجتماعی می تونید ببینید که تا یک فردی کوچک‌ترین بدی از کیپاپ و خواننده هاش مینویسه، طرفداران کیپاپ اسکرین شات نوشته اون فرد و لینک پیج اون فرد رو پخش می‌کنند و به همدیگه اطلاع میدند تا همه با هم بریزند تو پیج اون فرد. بعد هم با اون فرد، دعوا می‌کنند و بهش توهین می‌کنند.  

ممکنه بگید چون کیپاپ رو دوست دارند. طبیعیه. ولی دختران نوجوانی که از الان یاد می‌گیرند، تا فردی کوچک‌ترین حرفی خلاف میل و علاقه اون ها زد، حمله کنند به اون فرد و شروع به دعوا و توهین کردن کنند؛  در آینده که زنان بالغی شدند، اگه شوهرشون یا هر فرد دیگه ای در جامعه خلاف میل و علاقه اون ها حرفی بزنه؛ چه رفتاری با اون فرد خواهند داشت؟ اینها از سنین پایین که شخصیت شون شکل می گرفته یاد گرفتند که هر فردی خلاف میل و علاقه اون ها حرفی زد هیتر هست و باید مجازات بشه. 
7_برخی کودکان و نوجوانان که به پدر و مادرشون فشار میارند تا وسایل کیوت کره ای براشون بخرند  تا اتاق شون رو شبیه اتاق‌های کیوت کره ای که فیلم هاشون تو اینترنت هست بچینند. یا به پدر و مادرشون فشار میارند تا خوراکی‌های کره ای که تو اسمرفودها و موکبانگ های کره ای که تو اینترنت هست می‌بینند رو براشون بخرند. یا دختران نوجوانی که فشار میارند به پدر و مادرشون که لوازم آرایش براشون بخرند تا آرایش کره ای که تو اینترنت فیلم هاش هست بکنند. یا افتخار می‌کنند به خریدن کالاهای کره ای و استفاده از کلمات کره ای در صحبت‌ها و نوشته هاشون. 
8_برخی مدارس دخترانه که دانش آموزان شون با توجه به علاقه‌ای که به کره جنوبی دارند گروه‌های دوستی تشکیل میدند. کیپاپرها. کیدرامرها. کره لاورها. و اگه دانش اموزی نه طرفدار کیپاپ (موسیقی کره ای) و نه طرفدار کیدراما (سریال‌های کره ای) باشه مورد تحقیر و تمسخر هم سن و سالانش قرار می گیره. خواهر خودم مدیر مدرسه دخترانه هست و این ماجراها رو دیده.
 9_اگه موزیک ویدئو های کیپاپ که تو اینترنت هست رو ببینید، متوجه میشید که سبک لباس پوشیدن و نما و آهنگ‌ها و طرز خوندن و رقص هاشون خیلی شبیه موزیک ویدئو های غربی و آمریکایی هست. درحالی که موزیک ویدئو های غربی و آمریکایی رو به داشتن بد اموزی و نکات بد معرفی می‌کنند، همون نکات بد و بد اموزی ها رو تو کیپاپ داریم می‌بینیم.

مثل استفاده از نمادهای شیطان پرستی در موزیک ویدئو های کیپاپ و حمایت‌های خواننده‌های کیپاپ از همجنسگرایان، که باعث شده نوجوانان بگن ما به حقوق همجنسگرایان احترام می ذاریم و درک می‌کنیم که میتونند همجنسگرا باشند چون دوست دارند. چون مثلاً بی تی اس BTS (یکی از گروه‌های کیپاپ) پرچم همجنسگرایان رو در دست گرفتند. بماند که رفتارهایی بسیار شبیه رفتارهای همجنسگرایان بین خواننده‌های کیپاپ دیده می شه، که این خواننده ها حتی ترسی ندارند که در کنسرت جلوی چشم نوجوانان، این رفتارها رو انجام بدند. یعنی باعث شده قبح همجنسگرایی در نظر نوجوانان ما بریزه. 
 10_سریال‌های کره ای (کیدراما) که دیگه شبیه یانگوم نیستند. این بار تبلیغ موضوعاتی همچون دوست پسر و دوست دختر داشتن و ارزش‌های سرمایه داری غربی و عشق‌های مثلثی رو می‌کنند. فیلم‌هایی که دیگه ترسی از نشون دادن برهنگی و مسائل بیشرمانه جنسی ندارند. نوجوانان این فیلم‌ها و سریال‌ها رو از اینترنت دانلود می‌کنند و می‌بینند. حتماً از سرمایه گذاری‌های کلان شرکت‌های غربی و آمریکایی در صنعت فیلم و سریال کره جنوبی باخبر هستید.

نتیجه این سرمایه گذاری ها شده اینکه فرهنگی که کره جنوبی ترویج میده، تمامش فرهنگ کره نیست و فرهنگ غربی و آمریکایی رو هم به نام فرهنگ کره ترویج میده. برخی‌ها میگن چون سریال‌های ترکیه‌ای و هالیوودی بدآموزی دارند و... نباید از سریال‌های کره ای هیچ بدی گفت. سریال‌های ترکیه‌ای و هالیوودی بدآموزی دارند.

من انکار نمی‌کنم. اما الان دیگه سریال‌های کره ای دارند به سمتی میرن که در بدآموزی دست کمی از سریال‌های ترکیه‌ای و هالیوودی نداشته باشند. شما اگه در مورد فیلم‌های جدید کره ای مثل صیغه و خیانتکار تو اینترنت سرچ کنید می‌بینید که کره ای ها هم دیگه ترسی ندارند از اینکه فیلم‌های بیشرمانه و پر از بدآموزی مثل هالیوود بسازند. شاید سریال‌های قدیمی کره ای مشکلات کمتری داشتند. ولی در مورد فیلم‌ها و سریال‌های جدید کره ای وضع فرق کرده. 
11_ عده‌ای میگن چون ایران نمی تونه برنامه‌هایی بسازه که برای نوجوانان جذاب باشه، پس افرادی امثال من که به این وضعیت معترض هستیم، نباید اعتراض کنیم. این یک ضعف هست و باید برطرف بشه و ایران هم باید بتونه برنامه‌های جذاب برای نوجوانان بسازه. ولی باز هم دلیل نمی شه که چون ایران نمی تونه بسازه، راضی بشیم که وضعیت همین بمونه و جامعه دچار مشکلات زیادی بشه. حرف این افراد مثل این میمونه که بگیم چون در برخی مناطق، مردم دسترسی به امکانات تفریحی مثل شهربازی ندارند، دولت اجازه بده مواد مخدر در اون مناطق به راحتی خرید و فروش بشه، تا جوانان اون مناطق برای تفریح، مواد مخدر بکشند و یک تفریح داشته باشند. 
12_ برخی طرفداران کیپاپ میگن موزیک ویدئو های کیپاپ، بهشون یاد میدن که خودشون رو دوست داشته باشند و خودکشی نکنند. در حالی که شاید نهایتاً تنها یک جمله خودت رو دوست داشته باش در یکی از آهنگ‌های کیپاپ اومده باشه. (البته در ایران هم آهنگ هایی مثل دوست دارم زندگی رو خونده شده و این جوری نیست ایران اصلاً از این آهنگ‌ها نداشته باشه.) ولی وقتی آهنگ‌های کیپاپ که به زبان‌های انگلیسی و کره ای خونده میشند رو می‌بینیم و ترجمه این آهنگ‌ها رو می خونیم، متوجه می شیم که بیشتر آهنگ‌های کیپاپ، شعرهاشون اصلاً هیچ ربطی به امیدواری و خودکشی نکردن و... نداره.

حتی اشعاری با موضوعات شیطان پرستی یا اشعار بی محتوایی که تعجب می‌کنید که چرا خواننده باید چنین حرف‌هایی در آهنگ بزنه، در موزیک ویدئو های کیپاپ زیادند. معنی‌های اشعار موزیک ویدئو های کیپاپ تو اینترنت هست. اگه بخونید تعجب می‌کنید. گذشته از اینکه آمار خودکشی در خود کره جنوبی بسیار بالاست و بسیاری از همین خواننده‌های کیپاپ خودکشی کرده اند. برخی‌ها میگن چون آهنگ‌های رپ و آهنگ‌های غربی بدآموزی دارند و... نباید از کیپاپ بدی بگیم.

آهنگ‌های رپ و غربی بدآموزی دارند. من انکار نمی‌کنم. ولی کیپاپ که باعث شده نوجوانان ما دیگه آرایش کردن مردان و مخنث شدن و همجنسگرایی رو بد ندونند؛ کم بدآموزی داشته؟ کیپاپ که به نوجوانان ما یاد داده که هر فردی کوچک‌ترین حرفی از بدی‌های کیپاپ زد؛ حمله کنند بهش؛ حتی اگه اون فرد بزرگ‌تر از اون ها باشه؛ بدآموزی نداشته؟ خواننده‌های کیپاپ رفتارهایی شبیه همجنسگرایان می‌کنند و رقص‌هایی انجام میدن که عنوان زشتی داره که نمی تونم اینجا بنویسم ولی قصدش تحریک جنس مخالف هست؛ پس کیپاپ هم خیلی بدآموزی داره و در بدآموزی دست کمی از آهنگ‌های رپ و غربی نداره. علت اینکه عده‌ای میگن کیپاپ هیچ بدی نداره این هست که کیپاپ قبح این کارها رو در نظر اون ها ریخته. 
13_ترویج سبک لباس پوشیدن غربی و داشتن نما غربی به نام استایل کره ای. اگه عکس‌های استایل کره ای که تو اینترنت هستنند رو ببینید، متوجه میشید که تفاوت چندانی با لباس پوشیدن و مدل مو و... به سبک غربی و آمریکایی ندارند. حتی بسیاری از مدهایی که در امریکا انتخاب میشند، توسط کره ای ها و به عنوان مد کره ای در کشورهای مختلف رایج میشند.  نیاز نیست لباس‌های برهنه خوانندگان دختر کیپاپ مثل بلک پینک رو بگم که خودش ترویج برهنگی می کنه. می تونید عکس‌های بلک پینک رو تو اینترنت ببینید. 
14_ برخی نوجوانان و جوانان که دیگر نفرتی از آمریکا ندارند و حتی آمریکا و غرب رو دوست دارند. چون میگن این کشورها حامیان کره جنوبی هستند. 
15_ سایت‌های فارسی زبان و ایرانی که خودشون هم میگن که به خاطر موج کره ای فعالیت می‌کنند و به معرفی فرهنگ و غذاها و لباس‌ها و... کره جنوبی می‌پردازند و حتی راه‌های مختلف برای مهاجرت به کره جنوبی رو معرفی می‌کنند. بهتره در مورد این سایت‌ها هم تحقیقاتی صورت بگیره. تو یکی از این سایت‌ها دیدم که گروهی رو معرفی می‌کرد که این گروه حاضره عاشقان کره جنوبی رو با هزینه کم به کره جنوبی ببره و اقامت دائم در کره جنوبی رو براشون فراهم کنه! ولی احساس کردم گروه قاچاق انسان هستند. تو بخش نظرات سایت هم کامنت هایی رو دیدم که عاشقان کره جنوبی، مشتاق شدند و در مورد اون گروه اطلاعات بیشتر می خوان. یعنی موج کره ای میتونه باعث قاچاق انسان بشه. 
16_برخی میگن موج کره ای در جهان رایج شده. پس نباید علیهش حرفی زد. ولی اگه کار غلطی در جهان رایج بشه، نباید بهش اعتراض کرد؟ به کار غلط باید اعتراض کرد. چه یک نفر انجام بده. چه میلیون ها نفر. 
17_ یکی از دوستانم می‌گفت که کلیساها در کره جنوبی خیلی فعال شدند و قصد دارند از طریق کره جنوبی و همین موج کره ای، مسیحیت رو در جهان تبلیغ کنند. اگه نوجوانان و جوانان مسلمان ما به خاطر عشق به کره، مسیحی بشند، باز هم سکوت رو جایز می دونید؟  
18_بسیاری از دختران نوجوان طرفدار کیپاپ، داستان‌های خیالی با عنوان فیک می‌نویسند؛ که در این داستان‌ها، خودشون رو تصور می‌کنند که همسر یا دوست دختر خواننده‌های مرد کیپاپ هستند و این داستان‌ها پر از موضوعات بیشرمانه جنسی هست. فیک بی تی اس خصوصاً خیلی تو اینترنت و شبکه‌های اجتماعی زیاد هست. اگه سرچ کنید تو اینترنت فیک بی تی اس؛ داستان‌های این مدلی زیادی رو میاره که از خوندنشون تعجب می‌کنید. 
19_برخی ها میگن هرکس علاقه‌ای داره و حق داره دنبال علاقه اش بره. نباید در مورد علایق دیگران این حرف‌ها رو بزنید. ولی علاقه‌ای که انسان رو به این گونه مسائل وحشتناک بکشونه و تاثیراتی روی نسل اینده بذاره که برای جامعه مضر و مخرب هست؛ باید بهش اعتراض کرد. اگه بخوایم بگیم هرکس باید کاری که بهش علاقه داره رو انجام بده و دیگران حق ندارند حرفی بزنند؛ که دزد هم علاقه داره دزدی کنه. پس جلوی دزدها رو هم نباید بگیرند.

چرا نه تنها مسئولان فرهنگی که حتی افراد و گروه‌هایی که دغدغه فرهنگ و جامعه رو دارند و در فضای مجازی یا گروه‌های آموزشی و فرهنگی و مذهبی و... فعالیت می‌کنند هم توجهی به موج کره ای و تاثیرات منفی وحشتناکش روی نوجوانان و جوانان نمی‌کنند؟ اگه دست شیطان از آستین غربی بیرون بیاد کثیفه و اگه دست شیطان از آستین شرقی بیرون بیاد پاکه؟

نمی دونم این حرف‌ها رو باید به گوش چه کسی و کدوم مسئولان یا فعالان برسونم؟ و چه جوری باید این حرف‌ها رو به گوش شون برسونم؟ گفتم حد اقل در وبلاگ خانواده برتر مطرح کنم شاید شخص دلسوزی خوند و کاری کرد. یا حداقل خانواده‌ها بخونند و آگاه بشن و اجازه ندن موج کره ای بچه هاشون رو به فساد بکشونه. 
با تشکر


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)