سلام

دوستان عزیز سوالی مدتها ذهنم رو به خودش مشغول کرده که اینجا مطرحش میکنم هر کدوم از دوستان اگه نظر یا تحلیل یا مطلبی داشتند بفرمایند خوشحال میشم.

البته این سوال برای قبل از گرونی های سال 90 شفافیت بیشتری داشت اما از گرونی های 90 به بعد باز یه مقدار میشه سوال رو تعدیل کرد هر چند روح کلی حاکم بر سوال همچنان وجود داره.

به هر حال من چه تو تهران چه تو شهر خودمون تو مهمونیا تو تاکسی تو مترو تو خیابون خلاصه هر جائی باشه می بینیم که ملت خیلی می نالن خیلی گله می کنن که نداریم و وضع خرابه و وضع بده و از اینجور حرفا.

اما وقتی میریم مغازه ها رو می بینی می بینی مغازه ها پر آدمه از میادین تره و بار بگیرین تا رستورانا شیرینی فروشیا وقتی هم مسافرت می ریم می بینیم همه وسائل پره از اتوبوس که ارزونترینه بگیرین تا قطار تا هواپیما . دم دمای عید که میشه همه مغازه ها از مغازه های خوراکی بگیر تا پوشاک و ... همه غلغله است.

دم مهر و اول سال که میشه باز لباس فروشیا و کفش فروشیا و لوازم التحریریا غلغلس.

من نمی دونم کدومو باور کنم اون اعتراضات و گله ها رو یا این خریدهای فراوان و پر بودن مغازه ها؟؟؟!!!

به نظر شما مشکل از کجاست؟؟؟!!! الان برای مثال در شهر ما که یک شهر جنوبی و فوق العاده گرمسیری هست الان واقعا خیلی خیلی کم خونه پیدا میشه که حداقل یه دونه کولر اسپیلت نداشته باشه خیلی از خونه ها که دو تا و سه تا و 4 تا دارن. البته نمی گم اسپلیت برای شهری مثل شهر ما ضروری نیست نه واقعا برای شهر ما اسپلیت خیلی ضروریه اما خوب همین اسپلیت هم بسته به قدرتش از 1200 1300 تا حتی بالغ بر 2 تومن قیمتشه پس ملت دارن برن بخرن.

در مجموع به نظر شما علت این امر چی می تونه باشه؟؟؟!!! از طرفی اعتراضات گسترده و از طرفی این اوضاع بازار. البته من نمی خوام اینو منکر بشم که عده ای واقعا ندارن واقعا فقیرن. اما نه در این حد


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)