سلام و وقت بخیر خدمت شما
من یک پسر کنکوری هستم. تا الان کلی انتخاب و ایده به ذهنم رسیده برای آینده کاری و زندگیم.  اما واقعا فکر کردم و کلی از آن ها رو حذف کردم و فقط به دو راه دارم فکر میکنم که البته خیلی با هم تفاوت دارن اما به هر دو علاقه دارم و میخوام یکی رو انتخاب کنم .
اینم بگم من آدم مفت خور و تنبلی نیستم . دوست دارم واقعا توی زندگیم تلاش بکنم و به موفقیت برسم. خانوادم اصرار دارن کار دولتی گیر بیارم و به قولی این ضرب المثل خسته کننده که میگه یه آب باریکه ای باشههههه !!!!!
به خاطر همین من بین دو تا راه و انتخاب موندم. اولی نظر و برنامه خانواده هستش و دومی نظر و ایده خودم. مطمئنا خانواده خیر و صلاح من رو میخوان اما من دوست دارم زندگی رو بر اساس میل خودم بنا کنم. ولی از طرفی میترسم شکست بخورم ... من توی شهرستان زندگی میکنم.

راه اول برای من رفتن به دانشگاه آزاد شهرمونه و بعد از دریافت مدرک کارشناسی و رفتن سربازی میتونم برم سراغ کار دولتی داخل شهرمون در بانک . آشناش هم هست که راحت ببره منو داخل !!! یعنی چیزی که خانواده میگن و درست هم میگن.
این راه سختی خاصی نداره و بخور و بخواب خونه خودمونه و بعدم کار مناسب اما خوب زندگی توی همین شهر. که زیاد دوست ندارم چون اکثر فامیل ما رفتن تهران حتی خواهر برادرم و فقط پدر مادرم اینجا هستن که گویا اصلا قصد ندارن بیان تهران !!!
هر چقدر فکر کردم دیدم از این لحاظ میشه یک زندگی خوب و متوسط دست و پا کرد که به دور از خیلی سختی هاست و شاید خیلی ها هم آرزوش رو داشته باشن. اما واقعا این راضیم نمیکنه. دوست ندارم همش درگیر کار باشم و میخوام از طرفی برای خودم زندگی کنم.و تهران رو مناسب برای پیشرفت میدونم.
راه دوم و نظر خودم این هست که برای یک کار برم تهران و مشغول بشم. حالا نه مثل خیلی ها که فکر میکنن تهران کار ریخته و ..... نه من اونقدر تهران رفتم و اومدم و اونقدر فامیل داشتیم که میدونم چه طوریه و چه خبره.
ولی واقعا ایده ی بدی نیست اما مشکل اینه دیگه اونقدر ها هم ساده نیست . که خونه و خواب و خوراک فراهم باشه و باید سختی بکشم. و اینم بگم شغل آزاد مد نظرمه و نه از این شغل های معمولی سوپر مارکت و کارگری . یک حرفه خیلی عالی که هر چقدر داخلش فعالیت بکنم درآمد داره و نمیشه تخمین زد چون فقط به تلاش بستگی داره و سرمایه خاصی هم نمیخواد.
اما تجربش نکردم هنوز ، چون تازه دارم وارد 18 سالگی میشم و تا حالا مجال فعالیتی نداشتم. این حرفه هم طوری هست که نمیشه شهرستان کار کرد چون سودی نداره وگر نه حتما همین جا فکر هایی براش میکردم.
من زیاد اهل ریسک هستم. و پای اشتباه خودم میمونم. هیچ وقت هم در انتخاب خودم دیگران رو مقصر ندونستم.
حالا لطفا نظراتتون رو بگید.
نصیحت . توصیه . هر چیزی باشه من لازم دارم . خودتون رو بذارید جای من و بگید کدوم رو انتخاب میکردید؟
حتی از طرف خودتون نظر بدید بگید همین الانش اگر بخواید تصمیم بگیرید کدوم رو انتخاب میکنید....
خلاصه هر چیزی به فکرتون میرسه. در مورد آینده این دو کار ، این که اصلا انتخاب کدومش درسته کدوم غلطه و چرا ؟؟ ، ریسک کدوم بیشتره ؟
خیلی خیلی ممنون

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه) کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)