محمد علوی :

یکی از آسیب هائی که برای فیلم های پورنو ذکر می شود (که البته به نظر میرسد درست باشد) این است که تماشای اینگونه فیلم ها توقعات را افزایش میدهد. یعنی فرضاً همانطور که همه افراد نابغه نیستند؛ همه افراد حسین رضازاده نیستند؛ همه افراد آرنولد نیستند و ... همه افراد نیز یک آدمی که به لحاظ جنسی خیلی فعال باشد که مثلاً یک رابطه اش بیش از یک ساعت طول بکشد و اندام های جنسی فوق العاده داشته باشند نیستند. در نتیجه مرد و زنی که فیلم پورنو ببیند اولاً وقتی خودشان را نسبت به بازیگر فیلم می بینند، و می بینند که خودشان توانایی شان فرضاً یک دهم توانایی بازیگر هم نیست؛ احساس سرافکندگی و شرمندگی می کنند. و ثانیاً وقتی می بینند شریک جنسی شان نیز میزان توانایی اش خیلی پایین تر از آن بازیگر است نسبت به او نیز متوقع می شوند و انتظار دارند که شریکشان مانند بازیگر فیلم پورنو باشد و از آنجائیکه این شریک نیز مانند خودش یک فرد عادی است؛ ممکن است حتی از او متنفر نیز شود.

حال سوال بنده این است که چرا این بوجود آمدن توقع فقط در این زمینه است!؟ چرا مثلاً هیچ مردی وقتی می بیند حسین رضا زاده وزنه ۲۶۰ کیلویی را بالای سر می برد اما خودش یک وزنه ۵۰ کیلویی را نیز نمی تواند بالای سر ببرد احساس سرافکندکی و ضعف نمی کند؛ و همسر او نیز نسبت به همسرش این توقع برایش ایجاد نمی شود که مانند رضازاده باشد؛ اما در مسأله جنسی این امر بوجود می آید؟؟!!

یا فرضاً چرا وقتی در تلوزیون یک نابغه ریاضی را نشان میدهند که می تواند مثلاً دو عدد ۷ ۸ رقمی را در چدن ثانیه ذهنی ضرب کند؛ نه کسی احساس سرافکندگی می کند نه کسی برایش این توقع بوجود می آید که مانند این نابغه باشد؛ اما در مسأله جنسی اینطور است!؟

همچنین است سایر مثالها.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)