سلام 

من کلاس دهم هستم و می دونم شاید از الآن احمقانه باشه ولی به شدت استرس کنکور رو دارم. 

من درسم خوبه تیزهوشانم درس می خونم ولی از جایی که بچه ها (مخصوصاً کلاس ما) خیلی پرتلاش هستند و تقریبا همه شون هشت تا ده ساعت روزانه درس می خونن باعث شده خیلی خودم رو مقایسه کنم با اون هایی که از من بهتر هستند و خیلی اوقات که میام درس بخونم ذهنم پر از افکار منفی میشه و میگم ولش کن نمی شه بقیه خیلی بیشتر از تو می خونن و از جایی که هر سال از هر کلاس پنج شش نفر رشته های تاپ قبول میشن (من سطحم توی کلاس خوب رو به بالاست ولی جزء پنج نفر اول نیستم) همه ش با خودم میگم که من جزء اون هایی که قبول میشن نیستم.

کلا خیلی وسواس گرفتم نسبت به این موضوع و خیلی وقت ها وقتی می خوام برم درس بخونم کامل قفل میشم و دوساعت زل می زنم به دیوار و هیچ کاری نمی تونم بکنم و هی یاد این میفتم که تو این تایمایی که بیکارم بقیه دارن بکوب درس می خونن و این باعث میشه روانی بشم. این مقایسه کردن داره منو نابود می کنه چون هر وقت پیشرفت کوچکی می کنم به چشمم نمیاد یا مثلا با اینکه خیلی بهتر از قبل شدم ولی باز هم ناراضیم (البته یه کم کمالگرا و ایده آل گرا هم هستم) .

ممنون میشم از کسانی که تجربه دارن کمکم کنن که این قدر افکار منفی نداشته باشم و خودم رو با بقیه مقایسه نکنم و استرس کنکور رو نداشته باشم و با آرامش درس بخونم . وگرنه تا سال دوازدهم به رحمت خدا میرم:)



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه) پشت کنکوری ها (۱۳۳ مطلب مشابه)