در خانواده برتر پست های غم انگیزی داشتیم در مورد بیکاری، وضع خراب اقتصاد، گرانی و ...، در مورد این که چه کسانی باعث و بانی وضع موجود هستند، عملکرد نادرست مسئولان پای ثابت جواب های کاربران بود.

خب اون مسئولان ناکارآمد از فضا که نیومدند، یه عده از ما با انتخاب غلط مون و یه عده هم با رای ندان شون کمک کردند که چنین مسئولانی بر ما حکومت کنند.

یه عده ای میگن رای دادن فایده نداره، یه عده میگن نمایندگان از قبل انتخاب شدند و ...، اون ها سعی دارن مردم رو از شرکت در انتخابات منصرف کنن، سوال این جاست که رای ندان شما چه فایده ای داره؟!

کسانی که میگن رای نمیدیم لازمه بدونن که اون ها چه رای بدن، چه رای ندن انتخابات برگزار میشه، رای ندادن شمای تحصیل کرده و با سواد که امکان تحقیق کردن و انتخاب درست تر رو دارید، باعث میشه یه عده که برای نماینده شدن و سوء استفاده از موقعیت نمایندگی با دادن شام و کارت شارژ عده ای از مردم رو نمک گیر کنن، و رای اون ها رو بخرن و وارد مجلس بشن.

وقتی شمای باسواد رای ندید نفراتی هستند که با یه کارت شارژ به جای شما تصمیم میگیرن، بعدش شما باز میاید میگید امان از بیکاری، امان از بی پولی و ...، اگه چنین شخصی رو بشناسم، به اون خواهم گفت؛

این دادها رو اون زمان باید میزدید که نه تنها خودتون رای ندادید، بلکه رای ندادن رو هم تبلیغ کردید، ساکت بودید زمانی که یه عده با شام دادن رای جمع می کردند!، خودتون اجازه دادید دیگران با کارت شارژ براتون تصمیم بگیرن، خودتون اجازه دادید با یه پرس غذا به جای شما نماینده انتخاب کنن، پس الان لطفا ساکت باش!

در این دوره حدود 90 نماینده فعلی مجلس توسط شورای نگهبان تائید صلاحیت نشدند، چرا؟ به دلایل اقتصادی!!!، و این یعنی انتخاب غلط.

از کجا معلوم کسانی که طبقه تحصیل کرده و باسواد رو دارن قانع می کنن که رای ندن، منظور اصلی شون این نباشه که؛

شما رای ندید تا ما بتونیم با شام دادن، نماینده دلخواه مون رو بفرستیم مجلس تا از موقعیتی که نمایندگان دارن جیب خودمون رو پر کنیم؟!

چطوری؟

مجلس محل تصمیم گیری های کلان و قانون گذاری محسوب میشه، در یک برهه از زمان تصمیم میگیرن چند ماه بعد فلان تصمیم اقتصادی رو بگیرن، تا اون طرح به سرانجام نرسیده اطلاعاتش به صورت عمومی منتشر نمیشه، اما اون کسی که شام داده یا با ترفند های کثیف مجلس رفته، در جریان ماجرا قرار میگیره، احتمالا! به دوستان اطلاع میده که تا دو ماه آینده مثلا واردات فلان کالا قراره ممنوع بشه، یا ذخیره فلان کالا داره تموم میشه!!!

دوستان! هم شروع می کنن به احتکار و واردات همون کالا، بعدش شما می بینی قیمت برنج 10 کیلویی یه مرتبه میره بالا!، انبارهای دوستان! هم پر، اون وقت سود این افزایش قیمت ناگهانی توی جیب چه کسانی میره؟!، همون کسانی که از قبل خبر داشتند چنین اتفاقی قراره بیافته.

مقصر این فشار اقتصادی کیه؟! قطعا یکی از مقصرین شما هستید که رای ندادید و رای ندادن رو هم تبلیغ کردید، و راه رو برای این افراد سودجو باز کردید.

در آینده وقتی بدبختی یه نفر رو دیدید وجدان تون درد میگیره، شاید به خودتون بگید من می تونستم با رای درست، کسی رو بفرستم مجلس که درد این بند خدا رو درمان کنه، ولی چنین کاری نکردم.


نکته: این پست جنبه اطلاع رسانی داشت، در صورتی که مایل به بحث در این مورد هستید به آدرس زیر مراجعه بفرمائید:

http://kh-b.ir/?p=831


مرتبط:

میخوام بهترین نامزد در انتخابات مجلس رو انتخاب کنم

در هوای آلوده چیکار کنیم زنده بمونیم؟!

چرا انقدر گرونی بیداد میکنه؟

چطوری زندگی خوبی داشته باشیم اما تحت سلطه استعمار نباشیم؟

یه ملت چطور می تونه بدون جنگ و خونریزی به مرحله دمکراسی برسه؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه) مسائل روز جامعه (۶۵ مطلب مشابه)