سلام وقت همگی بخیر

دوستان حتماً همه شما در اطراف تون کسانی رو داشتید که با فردی ازدواج کردن که شغلش در حیطه کاری همسرش بوده، مثلاً هر دو کادر درمان بودن (پرستار با پرستار، پرستار با پزشک، پرستار با دستیار اتاق عمل و..) 

امّا خیلی وقت ها این همسران که شغل یکسان یا حداقل در یک حیطه کاری دارن، محیط کارشون یکسان نیست. مثلاً عمه و شوهر عمه من هر دو معلّم ابتدایی اند ولی عمه م معلّم یه مدرسه دخترانه و شوهر عمه م معلّم یک مدرسه پسرانه در نتیجه محیط کارشون از هم کاملاً جداست. یا مثلاً یکی دیگه از فامیل هامون پزشک هست و همسرش ماما، که آقای پزشک در یک بیمارستان کار می کنه و خانم ش در یک مرکز بهداشت و محل کارشون از هم جداست.

امّا مطلب امروز بنده درباره زوج هاییه که نه تنها همکار ان بلکه محل کارشون یکی هست. مثلاً هر دو کارمند شعبه x بانک فلان در شهرشون هستن یا هر دو پرستار یک بخش خاص از یک بیمارستان خاص اند یا هر دو استاد یک دانشکده خاص در شهرشون هستن. نظر شما درباره چنین موقعیتی چی هست؟ 

این افراد محل کارشون یکیه و در طول ساعات کاری همدیگر رو می بینن. نظر شما درباره مزایا و معایب این موقعیت چی هست؟ خودتون ترجیح می‌دید با همسر (یا همسر آینده تون) در یک محیط کار کنید؟ اگر بله چرا و اگر خیر چرا؟ آیا خودتون یا اطرافیان تان تجربه مشابهی دارید؟  

در ضمن فرض کنید که بقیه موارد از جمله خونه و ماشین و پول و... مساله ای نیست و با فرد مورد نظر تفاهم دارید.

در ضمن خانم‌هایی که شاغل نیستن و در آینده هم قصد اشتغال ندارن و آقایانی که با زن شاغل ازدواج نمی‌کنند یا بعد ازدواج همسر رو به ترک شغلش سوق میدن لطفاً اول نظرات شون این موارد رو قید کنند یا در بحث شرکت نکنند.  چون کل این مطلب درباره ازدواج با همکار در محیط کاری مشترک هست و نمی شه یکی از طرفین شاغل نباشه. در نهایت نمی خوام بحث به اشتغال یا عدم اشتغال بانوان، نبود شغل و آمار بالای بیکاری، زن شاغل خوبه یا زن خانه دار و ... کشیده بشه چون مطلب اصلاً چیز دیگریه. 

 ممنون از همگی


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج با همکار (۲۵ مطلب مشابه)