این فقط یک پست ساده با هزار عیب و ایراد هست. همین

جمعه گذشته بود که در اثر سهل انگاری و بی دقتی رسانه ملی ماجرایی اتفاق افتاد که باعث شد تا جمع  کثیری از مردم ایران آزرده خاطر شوند. که چرا چنین شوخی بدی صورت گرفت. البته بعضی ها هم اصلا اعتقاد نداشتند که توهینی شده. و جمعی از مردم آذری زبان  نیز تظاهراتی انجام دادند خب  طبعا بعد از پخش این برنامه بود که شاهد اعتراض ها از طرف مسئولین و مردم آذری زبان بودیم.

همین جا بگوییم که اصلا قصد نداریم ماجرا را کش دهیم  و مشخص کنیم که چه کسی مقصر است و یا از کسی دفاع کنیم و کسی را محکوم. یا مثال و موارد از قدیم بیاوریم که چندین بار نیز به شکل های خیلی خوبی از ما و سطح فرهنگ و شعورمان تعریف کرده بودند! که واقعا شرمنده کردند!!

 با این همه ارزش دادن و ما همیشه بنا بر سهل انگاری گذاشتیم و اگر یادتان باشد اعتراض هایی  بدتر در سال های گذشته رخ داده بود. که معلوم شد دست هایی در کار بوده تا اقوام ایرانی را به جان  هم بیاندازند. مخصوصا ترک و فارس را. البته در این مورد اخیر  هم ما بنا را بر بی دقتی می گذاریم.

ما خودمان کمی ناراضی هستیم و معتقدیم در بخشی اعتراض ها افراط شد. البته هنوز در ایران خوب فرهنگ سازی نشده و جا نیافتاده که آقا وقتی اعتراض داری منطقی بیان کن و افراط نکن.

ولی دلمان گرفته از بعضی نظرات و اظهار نظر ها  و قضاوت ها  که در آخر ما را متهم کردند.  در همین ابتدا  سوالی بپرسیم و از خواننده نیز تقاضا داریم که بدون تعصب و بدون پیش زمینه ذهنی مثل  مصلحت ها و کش ندادن ماجرا،  مثل امنیت ایران و غیره ... و بین خود و خدای خودش پاسخ دهد که آیا این حرف و نمایش این برنامه درست بود؟

کدام اتفاق ابتدا باعث شد که حساسیت به وجود آید ؟

آیا نحوه ی شوخی هیچ اشکالی نداشت؟

چه عملکردی باعث شروع یک حساسیت شد البته حساسیت  جزئی ؟

 و مردم ایران با دیدن و شنیدن اوضاع نگران شدند  که نکند  این اتفاق ها و جریانات و اعتراض هموطنان اذری زبان بیخ پیدا کند و امنیت را مختل کند.

چه کسی در کار خود کوتاهی کرده؟

 یا اینکه عده ای  ساده اندیش بگویند اذری زبان ها درک نمیکنند که کشور ما در چه جایگاهی هست و  میخواهند با اعتراض های بی مورد خود امنیت کشور را مختل کند؟

 سوال :طی این چند سال آیا اتفاق یا سهل انگاری و یا کم کاری که برای انقلاب مشکل ایجاد کند از خطه ی آذربایجان دیده اید؟

بگذارید یک خبر امنیتی را برای شما بازگو کنم: چند ماه پیش بود که مضمون خبر از سردار صفوی در جمع مردم ارومیه که  اعلام کرد :

عزیزان اگر از همین قرارگاه حمزه سید الشهدا ارومیه نمیرفتند و به داد بغداد نمیرسیدند امروز بغداد به  کل سقوط کرده بود. البته چون خبر به صورت عمومی منتشر شده بود اعلام کردیم.

 واقعا چه کسی اوضاع را درک نکرده است آیا در این برهه ی حساس، رسانه ملی دقت خود افزایش داده  تا خدای نکرده اشتباهی پیش نیاید؟

و تمام برنامه ها را قبل از پخش خوب بررسی می شوند حتی اگر احتمال هم بدهند که نه مشکلی ندارد برود برای پخش.

1. یا بعضی دیگر به ناحق و دور از انصاف شایعات پخش شده را در شبکه های مجازی باور می کنند و  نگاهشان این طور ناعادلانه باشد و همه ی شنیده ها را نسبت دهند و در یادداشت های خود بنویسند که  چرا مگر چه گفتند چرا اذری ها ظرفیت ندارند یا بگند که خیلی مغرور  هستند یا بگند این ها کی هستند ؟

 برای یک برنامه ی کودک توقع دارند که خاطیان اعدام شوند. به اذری ها میگویند شما خیلی بازیچه دست دشمن قرار میگیرند و زود تحریک میشوید .اما بعضی ها خودشان همین شایعات را باور و به ما نسبت میدهند.

چرا اعدام چه خبر است! مگر ما اذری ها از دوران قرون وسطا مانده ایم ؟

 یا میگویند که اگر این طور باشد باید هر روز مازندارانی ها به بهانه پایتخت جنوبی ها به بهانه جناب خان و لاف زدن هایش ، فارس ها به بهانه ی اینکه همه تهرانی ها را در فیلم ها دزد و قاچاقچی و آدم مریض نشون میدن هر روز اعتراض کنند.

ببخشید ما باز هم یک سوال داریم.

عزیزان خواننده  مثالی بیاورید که چنین شوخی قشنگی! را با یک نقطه از کشورمان نیز چندین بار انجام داده اند؟

 آیا درسته چندین بار فقط شوخی با شعور یک انسان یا قومی شود بدون این که حتی یکبار در کنار شوخی هایی که میکنند  کمی هم از خوبی ها بگویند .

حق نمیدهید که بعد تکرار چند باره این مدل شوخی ها هر بار به یک نحو طرف مقابل  کمی شک کند ؟

برادران و خواهران من شوخی شرایط داره فوت و فن داره که باید رعایت بشه تا مبادا کسی اونو توهین تلقی نکنه بعضی از هنرمندان مثال هایی زدند که ما از جواب دادن به اونو میگذریم.

در جواب خلاصه وار و سربسته باید به آن ها بگوییم که شوخی داریم تا شوخی و عزیزان ؛

طنز  را در کنار نقاط قوتی مثل : صاف و ساده بودن، درستکار بودن و زرنگ بودن، تیزهوش بودن نمایش میده  . اگر در ذهنتان مروری کنید میبینید که بیشتر شوخی هایی که شده با اقوام ایرانی در کنار نقاط مثبت بوده و بیننده کاملا درک میکرد این شوخی اشکالی ندارد و نقاط مثبت مکمل آن شوخی است و میچربد. به زبان ساده یعنی ارزششو داشت. عیب نداره البته در این موضوع خواهشا نگاه صفر تا صدی نداشته باشید و نگویید که نه یک جا... یک بار.. به او... به این .... ، یک مصداق را به همه چیز تعمیم ندهیم.

2. یا عده ای وقیحانه باز مثل دیگر مسایل که موضوعی را به همه چیز و همه کس تعمیم میدهند .

میگویند متاسفانه اذری ها خیلی آلت دست دشمن قرار میگیرند و بی بصیرت هستند ما در جواب به این  گونه نظرات فقط سکوت محض میکنیم چون خدای نکرده نمیخواهیم با بحث بیشتر که چی چکار کرده  یا چه قومی ... ماجرا را کش بدیم. یا با ارایه سوابق تاریخی و شخصیتی خطه آذربایجان از ابتدا تا امروز عده ای فکر کنند  که ما داریم فخر میفروشیم و متکبر هستیم گرچه  رشادت های خطه ی آذربایجان بر همه کس روشن است و کمتر کسی هست که نشناسد و به آن ها که سرمایه های کشورمان هست افتخار نکند.

و اگر احیانا کسی مطلع نیست به سخنان امام و رهبری رجوع کند . خدا را شاهد میگیریم که ما در اینجا قصدمان اصلا این چیز ها نیست  چون نمیخواهیم دشمن  یک لحظه سو استفاده کند چون واقعا ما اذری ها زیر سایه مذهب اهل بیت یاد گرفته ایم که آن چیزی که فردی یا گروهی را به دیگران برتری میدهد نژاد او نیست بلکه میزان ایمان و عبد بودن او است.

 و در آخر کسانی را که ما را بی بصیرت میخوانند جوابمان فقط سکوت فقط سکوت محض  است. چون خودمان را این طور قانع میکنیم که ندانسته در مورد بصیرت آذربایجان انتقاد میکنند و حتما حتما  مطالعه ای نداشتند.

در ضمن ما همین دغدغه مردم را نیز ارزشمند میدانیم و میفهمیم که وقتی در نظر هایشان یا یادداشت  هایشان در روزنامه ها، خبرگزاری ها، و صفحات  مجازی خودشان به این مظمون مینویسند :

که من خودم اذری ام یا من یک رگم به اذری ها بر میگردد یا من افتخار میکنم اذری ام ، ولی به خدا توهینی در کار نبود ... و شاید بعضی ها هم برای این که کشورشان را دوست دارند ابتکار به خرج دادند ( جنگ روانی معکوس خوب )  و بگند به مصلحت  ( الکی )  که من خودم اذری ام و با نوشتن این گونه نظرات سعی در خاتمه دادن هر چه زود تر به این سوء تفاهم هستند چون همه مثل  هم هستیم و کشورمان را دوست داریم در کل جو حاکم در فضای مجازی و تعداد مثبت و منفی ها و  طرز نوشتن ها  و همین طور در فضای حقیقی دیگر شهر ها این را نشان میداد که اکثرا آرزو میکنند که زودتر این تنش ها تمام شود که از این نظر واقعا عالی هست و واقعا توهین خیلی بد و عمدی در  کار نبوده و واقعا نیز همین طور است. ما خودمان با فیتیله و عمو های فیتیله ای بزرگ شدیم  و تا همین امروز هم البته بعضی وقت ها فیتیله را میبینیم خخخ  ...

و هیچکس نمیخواهد بهانه دست آمریکا و انگلیس و این BBC و رادیو فردا و صدای آمریکا خاک بر سر بدهند و در این  رابطه تا یادمان نرفته به شما نیز بشارتی بدهیم البته میدانیم که همه میدانید که شیطان دارد آخرین لنگ و لگد هایش را می اندازد و وقتی حمایتگران این شبکه های معاند دیدند که دیگر هیچ کس جلو دار ایران نیست همه ی این منافقین و ضد انقلاب را بیرون میکند چون دیگر میبیند که فایده ای ندارد که هزینه کند بر این گونه شبکه ها.

ولی گله ای داریم از نحوه ی تایید نظرات خبر گزاری ها  که به   راحتی بدون سبک، سنگین کردن و ارزیابی یا حداقل با دقت کمتر همین طور نظرات را  فله ای تایید میکنند مثل بعضی از نظرات که در بالا گفتیم ( از روی دغدغه ) کمی با عصبانیت نسبت به اذری ها نوشته شده است را تایید میکردند. خب این گونه نظرات به نظر شما در بهبودی  اوضاع و فضای حسن تفاهم کاری میکند.

البته این را باید حتما ذکر کرد که ما آذری ها عهد مان را با خدا و امام زمان و رهبرانمان بسته ایم که تا آخرین قطره خونمان  از انقلاب محافظت کنیم  تا آخر تا زمانی که صحیح و سالم به دست امام زمان بدهیم و بعد از آن نیز باز یاور و پیش مرگ امام زمان شویم.

مثل دیگر هموطنانمان با هم در کنار هم و همین است رمز پیروزی ما که ما از هر نژاد و زبانی و مذهبی باشیم با همیم .

قرارگاه مهدی یاوران اذربایجان به دور از همه چیز معتقد است که آذربایجان به گفته ی بنیان گذاران این انقلاب یکی از بازو های مستحکم و همیشگی نظام است و به این نوکری به انقلاب افتخار میکنیم و در ضمن یک یادآوری به همه ی عزیزانی اذری زبان دارم که در برخورد با این گونه ماجرا و بی مبالاتی های کسی یا گروهی یا جناحی همیشه نگاهتان و نیتتان به بالایی باشد .

یک مثال مانند اسلام و مسلمانان که اگر مسلمانی  به شما بدی کرد خطا و ظلم او را از اسلام نبینید و تعمیم ندهید به دین اسلام.

اگر کسی کاری یا حرفی زده، نفهمیده ، اشتباه کرده.......

هر چه بود تمام شد و گذشت امیدواریم دیگر شاهد چنین بی دقتی هایی نباشیم البته امیدواریم.

چون واقعا باعث میشود یک کار یا حرف نسنجیده و از روی بی دقتی به قول امام خامنه ای کشور را در لبه پرتگاهی قرار دهد که به عقب کشیدنش از این وضع با خداست.

واقعا باید مراقب باشیم که خدای نکرده مغرور نشویم که کشور ما در امنیت است، نیروهای  نظامی ما نمیگذارند. ما انقلابمان مورد تایید است ما پیرو اهل بیتیم.

در  این برهه از زمان که جهان در حالت آشفته ای است و اختلافات و سوءتفاهم هر لحظه مثل سرطان ممکن است به کشوری بچسبد و کندن و به حال قبلی در آوردن آن سخت باشد.

در آخر یک توصیه یک یادآوری یک اخطار یک نصیحت هر چه هر چی که بتوان  بهش گفت را عرض میکنیم که در این گونه موارد و مسائل هر کس در هر جایگاهی هست باید باید بهترین کار را انجام دهد که به مصلحت و منفعت اسلام و اتحادمان وانقلابمان باشد  بهترین حرف را بزند، بهترین نظر را بنویسد، بهترین واکنش را نشان دهد.

یا حق

"قرارگاه مهدی یاوران آذربایجان"


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)