سلام

با توجه به شرایط بد کار و اقتصادی موجود در کشور که فرصت کاری محدود و دریافت حق و حقوق سخت شده برای نفراتی که قراره استخدام و جذب شرکت های خصوصی برای کار بشن، در زمان استخدام شدن چه مواردی رو باید بهش دقت کنند تا بعد ها اگه مشکلی بوجود اومد (مثل عدم پرداخت حق و حقوقشون و ... ) بتونن حقشون رو پس بگیرند.

مثلا حتما باید قرادادی در دو نسخه نوشته بشه و کسی که قراره استخدام بشه هم نسخه ای از قرارداد رو داشته باشه؟ (یا اینجور چیزی رایج نیست).

یا برای تضمین دیدم که بعضی از شرکت ها سفته بابت ضمانت قبول نمیکنند و باید یک برگ چک با مبلغ بالایی مثلا بالای بیست و پنج میلیون بهشون داد ( چک در هر حالتی پوله و طرف میتونه نقدش کنه هر لحظه ... ) .

به نظرتون دادن چک برای ضمانت کار درستیه؟ و اگه اون شرکت چک رو جدای از بحث زمانت و بدون دلیل اجرا گذاشت میشه پولش نکرد؟ کلا بجز سفته و چک از چه چیزی میشه به عنوان ضمانت استفاده کرد؟ و شرکت رو راضی کرد چک نگیره ؟

در زمان استخدام شدن و یا نوشتن قرارداد به چه نکاتی باید توجه کرد تا کلاه سرمون نره؟ بیمه نشدن مشکلی نداره؟ شرکت هایی که ساعت کاری غیر متعارف و حقوقی بر خلاف کف دریافتی قانون کار دارند و کارگر و کارفرما توافقی با هم کنار میان بعدا از نظر رسیدگی قانونی به حق و حقوق مشکلی بوجود نمیاره؟

شرکتی که حقوق خیلی پایینی در شروع کار میدن بد هستن؟ شرکتی که برعکس حقوق بالایی رو قول میدن بدن چطور؟ منظورم اینه حقوق خیلی پایین یا بالا نشونه خاصیه که باید بهش توجه کرد؟ چه تضمینی اصلا برای پرداخت حقوق توسط شرکت ها وجود داره؟

من تا حالا جایی استخدام نشدم و هیچ تجربه کاری ندارم ولی الان چند جا تقریبا جور شده برا کار که یکیش رو باید انتخاب و برم سر کار. هر کسی تجربه ای داره و نکته ای بلده لطفا بگه تا مثل اون دوستمون چند پست پایین تر که بخاطر دریافت نکردن حقوق کارش به شکایت رسیده برای من و بقیه تازه کارها مشکلات مشابه ای بوجود نیاد یا سرشون کلاه نره.

ممنون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه) سوالات حقوقی (۳۹ مطلب مشابه)