سلام 

خبری که همین امروز منتشر شد: "مهریه" در 6 ماه اول امسال به اندازه کل سال قبل زندانی داشته‌ است. 

رییس ستاد دیه کشور: هم‌ اکنون 14 هزار محکوم غیر عمد در زندان‌های کشور به سر می‌برند که از این میان 4281 نفر آن‌ ها بدهکاران مهریه هستند که بیشترین فراوانی با 600 نفر به استان فارس اختصاص داشته و در رتبه‌های بعدی زندانیان تهران و اصفهان قرار دارند.

بالا رفتن قیمت ارز و سکه از ابتدای تیر امسال روند رو به رشد زندانیان مهریه را به دنبال داشته که با وجود کاهش نسبی آن در این روزها اما این معضل یاد شده به قوت خود باقیست و پیش‌بینی می‌شود اگر چاره‌ای قانونی اندیشیده نشود و اگر قیمت سکه باز هم پایین بیاید این مشکل همچنان باقی خواهد بود. مهریه یک تعهد مالی است که به محض امضا در دفاتر قابلیت پیگیری و مطالبه پیدا می‌کند.

---------------

متن خبر طولانیه که تو سایت خبرگزاری های مختلف میتونید بخونید ولی خلاصه اش همینه ، نمیخوام دوباره بحث مهریه کنیم فقط خیلی واسم جالب بود که بالا رفتن قیمت سکه باعث شده خانم های عزیز وسوسه بشن و تعداد شکایت های مهریه و به دنبال اون تعداد زندانیان مهریه بیشتر بشه ، البته یه تعداد زندانی هم به دلیل اینه که با گرون شدن سکه دیگه توانایی پرداخت اقساط مهریه رو نداشتن و افتادن زندان ... . 

چرا یه جوون ایرانی که هدفش ازدواج و تشکیل خانواده بوده باید بره زندان ؟! آخه چه جرمی مرتکب شده ؟ زندگی مشترک تون به شکست خورده ، خب طلاق بگیرید . اینکه یه نفر باید بره زندان راه حل به بن بست رسیدن زندگی مشترکه ؟!

گیریم که این مرد مقصر اصلیه ، بازم دلیل بر زندان نیست چون جرمی مرتکب نشده فقط تو زندگی با یه نفر دیگه به تفاهم نرسیدن و نمیتونن به زندگی مشترک ادامه بدن ، خیلی ها رو هم خودم دیدم که فقط بخاطر حرف خونواده و گرون شدن سکه اقدام کردن و شوهر بیچاره رو چپ و راست میکشن دادگاه آخرش هم تا یه قسط مهریه عقب میفته خیلی راحت حکم جلب میگیرن و طرف باید بره زندان!

قانون چرا انقدر مشکل داره ؟! طرف تو زندان دیگه همون کار قبلی رو هم نداره نمیتونه قسط بده ! دقیقا این زندان رفتن چه کمکی به پرداخت مهریه میکنه ؟! 

اگه شکست در زندگی مشترک جرمه پس خانم ها هم باید برن زندان! چرا فقط مرد بره زندان ! همیشه که آقایون مقصر نیستن ، خیلی وقت ها هم خانم ها مقصر در شکست زندگی مشترک هستن و جالبه هم مقصرن و هم طرف مقابل رو میفرستن آب خنک بخوره ! 

خونه بِده ، ماشین بده ، حقوق ماهیانه خوب داشته باش ، نفقه بده ، اجرت المثل بده ، عروسی بگیر ، هر چی خرج و مخارج هست انجام بده آخرش هم برو زندان !!! 

اینجور اخبار و مطالب آخرش میشه این : خدا رو شکر که مجردم . 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه)