با سلام

من خانومی 35 ساله هستم، چند روز قبل برای تنها برادرم که 27 سالشه رفتیم خواستگاری، برادرم خودش دختر رو انتخاب کرده و میگه یکی از همکلاسی های دوران کارشناسی اش چند ماه قبل واسطه ی آشنایی اش با این دختر خانوم شده، از جهت تحصیلات هم هر دو لیسانسه هستن، چند تا نکته که تو جلسه ی خواستگاری خیلی توجه من و خانوادم رو جلب کرد اینه که:

اول: خانوده ی من مذهبی هستن، من و مادرم چادری و کاملا پوشیده و بدون آرایش هستیم، اما این دختر با اینکه پوشش ساده ای داره اما پوشش کامل نیست، یعنی چادری نیست و موهای سرشم از زیر روسری و شالش تا حدی بیرونه و همیشه آرایش ملایمی داره، ( این و از رو عکس هایی که برادرم ازش نشون داده می گم )، تو جلسه ی خواستگاری هم چادر سرش نبود، موهای سرش رو هم مرتب و رنگ کرده بود و از جلو و کنار شالش بخشی اش مشخص بود.

دوم: دختر خانوم اختلاف سنی اش با برادرم کمتر از 6 ماهه. هر چند از جهت ظاهری به خاطر ریزنقشی اش  خیلی کم سن و سال ترنشون میده و چهره ی بچه گانه ای داره، ولی می ترسیم از جهت پختگی بعدا با هم مشکل پیدا کنن.

سوم: اینکه اختلاف قد این دختر با برادرم زیاده، برادرم حدود 193 قدشه ولی دختر خانومی که به خواستگاریش رفتیم طبق گفته ی برادرم قدش 158 سانته و نسبت به برادرم خیلی ریزه میزست. البته از جهت زیبایی صورت دختر خانوم خیلی خوب بودن و نسبت به قدش اندام متناسب و قشنگی دارن.

چهارم: دختر خانوم شاغل هستن و اینجور که برادرم می گه علاقه ی خیلی زیادی به ادامه تحصیل و کارش داره، همین طور درامد بالایی داره که بعید می دونم حاضر باشه ازش بگذره و وقتش رو صرف خونه و بچه هاش کنه، به همین دلیل بعید می دونم که بتونه مثل یه زن خانه دار مادر مناسبی برای بچه هاش بشه.

پنجم: از جهت مالی وضعیت خوبی ندارن، خونه ی کوچیک و زندگی خیلی ساده ای داشتن، البته وضع مالی خانواده ی منم خیلی عالی نیست ولی به نسبت چیزی که از زندگی اونا دیدیم تفاوت خیلی واضحه.

در کل من و خانوادم بیشتر به خاطر ریزنقشی این خانوم و چادری نبودنش و سنش و اشتغالش و وضع مالی شون چندان راضی به این وصلت نیستیم، کیس دیگه ای رو از اقوام برای برادرم در نظر داریم که هم دختر نجیب و چادری هستش، هم از جهت جثه به برادرم که قدبلنده می خوره، هم خانوادش رو خوب می شناسیم و هم سنش چند سالی کمتر از این دختر خانومه، ترجیح من و خانوادم اینه هرجور شده برادرم رو از وصلت با این دختر خانوم منصرف کنیم و راضی به ازدواج با کیس مناسب خودش بشه.

ولی برادرم به خاطر علاقه ی گذرایی که به دختر خانوم پیدا کرده زیر بار نمی ره و مقاومت می کنه، تو توصیف مشخصات اخلاقی دختر خانوم اغراق می کنه و میگه قبل از هر چیزی به خاطر جذابیت های رفتاری و صداقت و .... از این خانوم خوشش میاد، در مورد پوششم می گه اصراری به چادری بودن همسرش نداره و با پوشش این خانوم هم هیچ مشکلی نداره، همین طور میگه از ظاهر دختر خانوم و ریز نقشی اش خوشش میاد و با این مسئله هم مشکلی نداره.

در کل جوری شده که دست رو هر ایرادی از این خانوم بذاریم برادرم اون ایراد رو حسن می دونه و ادعا می کنه تصمیمش فراتر از جنبه ی احساسی جنبه ی عقلانی داره و این دختر خانوم هم تمام معیارهای اخلاقی رو که می خواد داره.

عملا داره سعی می کنه خانوادم رو به این باور برسونه که این دختر بی ماننده  و امکان نداره بعد از این دختری با این همه پاکی و راستگویی و مخوش قلبی و .... سر راهش قرار بگیره.

خیلی سخت دچار تردید شدیم، خودم بعد از اون شب یکبار تلفنی با دختر خانوم صحبت کردم و به نظرم دختر ساده و خوبی اومد، ولی فکرم نمی کنم ایده آل ترین و متناسب ترین کیس برای خانواده ی ما باشه.

ممنون می شم در این مورد راهنمایی ام کنین، نمی خوام برادرم با یه تصمیم نادرست زندگی اش رو خراب کنه.

پیشاپیش ممنونم.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه)