سلام دوستان

هم یه سوال داشتم هم یه خواهش از جوون ها
بچه ها تو بحث ازدواج به حرف فقط پدر و مادر ، مشاور و قلب خودتون گوش کنید......
من وقتی میخواستم ازدواج کنم و شوهر الانم اون موقع خاستگارم بود... یک نفر از خانواده پدریم که خاستگارمو میشناخت نشست و همه جا پر کرد که این دو نفر به هم نمیخورن.
جوری شده بود که افراد مختلف به مادرم میگفتن تو رو خدا این کار رو نکن ... در حالی که نه پسر رو میشناختن نه چیزی... فقط بر اساس شنیده هاشون... بحث داغ غیبتشون من بودم و به قول خودشون حماقتم....

تو خانواده مادرم هم داسوزی های بیجا و مثلا مشورت مادرم باعث شد کل ماجرا ریخته شه وسط و از این طرف هم فامیل به من و خانوادم فشار میاوردن.... یکیشون که یه دختر همسن من داشت میگفت تو فردا دختر من ازدواج کنه به شوهرش حسودیت نمیشه!!!
خاستگار من رو با شوهر خیالی دخترش مقایسه میکرد....این حرفش انقدر دلم رو شکست که الانم اشک تو چشممه....


من ایستادم و گفتم این آقارو میشناسم و میخوام تا آخر عمر باهاش باشم ... خانوادم هم بعد شناخت قبول کردن و نامزدی و... انجام شد .هیچ کس به من درست تبریک نگفت .هیچ کس از ته دل برام آرزوی خوشبختی نکرد .

شب نامزدی یا عقد مسلما کل فامیل نمیان ... اونهایی که نیومده بودن حتی زنگ نزدن تبریک بگن ... حتی دوستانم توی فامیل.... دلم شکسته بود.... وقتی یادم میافتاد که من و خانوادم فقط بهشون احترام گذاشتیم و بدی ای نکردیم دلم میگرفت .کم کم فضولی ها تموم شد .الان به لطف خدا خونه خریدیم و زندگی خوبی داریم .

ولی خیلی چیز ها از خاطرم نرفته و خیلی ها رو نبخشیدم .اونی که خاستگار خیالی دخترشو تو سر خاستگار من میزد الان کسی رو برای دخترش انتخاب کرده که واقعا ضایع هستش ولی خب نمیفهمه که این چوب خداست این تقاص دل شکسته ی منه... ولی انشاء الله اونم خوشبخت بشه .

خواهشم اینه :  تو رو خدا به شک هایی که اطرافیان تو دلتون میندازن گوش نکنید و بدونید این زندگی شماست ..... اگه با این حرف ها کل خاستگاراتونو رد کنید و تنها بمونید یکی از اینها نمیاد یه سراغی بگیره

سوالم اینه: چجوری این کینه و نفرتو از خودم دور کنم؟ چجوری حرفها و رفتاراشونو فراموش کنم ؟ دلم میخواد باهاشون قطع رابطه کنم

مرتبط:

بدون هماهنگی با والدینم، از دختر مورد علاقه م اجازه خواستگاری گرفتم

بهترین برخورد با پسری که در دانشگاه از یه دختر مذهبی خواستگاری میکنه

پسرم، در دانشگاه از دختری خوشم اومده که دقیقا شبیه منه

سوال از کسانی که ازدواج دانشگاهی کردند

چرا تفاوت سنی در ازدواج لازمه ؟

اختلاف سن در ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

تجربیات شخصی متاهلین در بحث اختلاف سن در ازدواج

اهمیت اختلاف سن در ازدواج

اختلاف نظر شما با والدین در خواستگاری تا چه حد مهمه ؟

چطور به والدینم بفهمانم که نیاز به ازدواج دارم؟

آیا پدر و مادر ها باید در انتخاب همسر دخالت کنن ؟

برای انتخاب همسر از پدر و مادرم کمک بگیرم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)