اگرچه ازدواج با فردی جوان‌تر از خود در ابتدا می‌تواند جالب و هیجان انگیز باشد، اما اختلاف سنی زیاد بین زوجین با کاهش رضایت زناشویی در طول زمان مرتبط است.

زنان و مردانی که با افرادی جوان‌تر از خود و با اختلاف سنی زیاد ازدواج می‌کنند در ابتدا رضایت زناشویی بالایی دارند و راضی هستند، ولی این افراد پس از گذشت زمانی از این ازدواج، رضایت زناشویی خود را از دست می‌دهند.

مشکلات موجود در زندگی مانند مسائل اقتصادی در بین زوجین با اختلاف سنی زیاد نمود بیشتری دارد و این موضوع بین آن‌ها نسبت به همسالان خود که ازدواجی با اختلاف سنی متناسب داشته اند، چالش بزرگتری است.

طی برخی از تحقیقات مردانی که با زنان جوانتر ازدواج می‌کنند رضایت زناشویی بالاتری دارند، در مقابل مردانی که با زنان بزرگتر از خود ازدواج می‌کنند رضایت پایین‌تری دارتد.

با این وجود، پس از گذشت شش تا ده سال از ازدواج و زندگی زناشویی، رضایت حاصله از ازدواج با اختلاف سنی زیاد از بین می‌رود و افراد از زندگی خود احساس نارضایتی می‌کنند.

"سهیلا علیپور روان شناس و مشاور خانواده"

منبع : باشگاه خبرنگارن

 

مرتبط:

بدون هماهنگی با والدینم، از دختر مورد علاقه م اجازه خواستگاری گرفتم

بهترین برخورد با پسری که در دانشگاه از یه دختر مذهبی خواستگاری میکنه

پسرم، در دانشگاه از دختری خوشم اومده که دقیقا شبیه منه

سوال از کسانی که ازدواج دانشگاهی کردند

چرا تفاوت سنی در ازدواج لازمه ؟

تجربیات شخصی متاهلین در بحث اختلاف سن در ازدواج

اهمیت اختلاف سن در ازدواج

اختلاف نظر شما با والدین در خواستگاری تا چه حد مهمه ؟

چطور به والدینم بفهمانم که نیاز به ازدواج دارم؟

 

مرتبط با ازدواج دختران با پسران کوچکتر :

یه خواستگاری دارم که 1 سال از من کوچکتره

پسری رو که از لحاظ سنی و تحصیلی پایین تره رد کنم؟

می خوام با پسری که دو سال ازم کوچکتره ازدواج کنم

زنی 36 ساله هستم که عاشق پسری 25 ساله شدم

با وجود مخالفت خانوادم با یه پسر کوچکتر و تحصیلات پایین تر ازدواج کردم

در 28 سالگی خواستگار پاسداری دارم که یک سال ازم کوچکتره

پسر مورد علاقم یک سال ازم کوچکتره

خواستگار دلخواهم یه سال ازم کوچکتره، جواب رد بهشون بدم

نظر دخترها در مورد ازدواج با پسری که 6 سال کوچکتره چیه ؟

دختری هستم که عاشق همکارم که 7 سال ازم کوچکتره شدم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج با دختر بزرگتر از خود (۲۳ مطلب مشابه) ازدواج با پسر کوچکتر از خود (۲۱ مطلب مشابه) اختلاف سن در ازدواج (۴۴ مطلب مشابه) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه)