سلام
یه سوال داشتم ازتون ممنون میشم کمکم کنید.
من تو یه خانواده آزاد و راحت بدنیا اومدم و بزرگ شدم،خانوادم بی قید و بی دین نیستن اما خیلی زیاد هم به احکامی مانند حجاب و امثالهم پایبند نیستن
خودم توسط یسری از دوستانم تو سن 16 سالگی با مفهوم مذهب و حجاب آشنا و به آن علاقمند شدم و پیشرفتهایی تو این زمینه داشتم
اما متاسفانه مشکلی وجود دارد
تو خانواده ما مرسومه همه به هم بدون در نظر گرفتن محرم بودن یا نبودن موقع سلام و خداحافظی دست میدن
من معمولا امتناع میکنم که بعضا موجبات ناراحتی بزرگترای فامیل میشه،خب انصافا زشت هم هست که مثلا یه آقایی که سن پدربزرگ منو داره دستشو بیاره جلو به من دست بده بعد من دستشو رد کنم.همین امر موجب شده پسرای جوون فامیل هم فکر کنن مجوز دست دادن با من رو دارن
از طرفی از ترس تمسخر نمیتونم علنا درخواست کنم به من دست ندین

حالا سوالم اینه:
-واقعا یه دست دادن معمولی برای آقایون اصلا لذتی در پی داره؟
چون شنیدم یه عده مراجع میگن اگر رسم بوده باشه و دست دادن با فشردن دست همراه نباشه مورد نداره اما باز من دلم راضی نمیشه
-آقایون اگر خانومشون با مردای غریبه دست بده ناراحت میشن؟

مرتبط :

فرهنگ غلط محرم تلقی کردن پسرخاله، شوهر عمه و ...

چطور به نامحرم های فامیل بفهمونم که دوست ندارم دست بدم

نحوه ی برخورد با خانم های محرم که پوشش مناسب ندارند

3 توصیه برای مدیریت روابط با نامحرم

نمیتونم تحمل کنم خانمم با یک مرد نامحرم گرم بگیره

آیا دست دادن دو تا نامحرم گاهی بدون اشکال میشه ؟!

سطح ارتباط با نامحرم در بین مذهبی ها

انتظار خدا از یه دختر مذهبی در برخورد با نامحرم ها چیه ؟

خانمم ازم می خواد که به رابطه ی گرم اون با نامحرم ها عادت کنم

خواستگاری دارم که در خانواده ی اونا محرم و نامحرم معنی نداره

بعضی ها اشتباها دست دادن به نامحرم را نشانه احترام می دانند

جاری من محرم و نامحرم سرش نمیشه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) احکام دینی پسران و دختران (۵۷ مطلب مشابه)