سلام دوستان
من ی دختر ۲۴ ساله ام ، که تا حالا هیچ رابطه ای با جنس مخالف نداشتم ، چادری ام ، محجبه ، نه مثل بعضیاشون که چادر رو خراب کردن ، دیگه اینکه تو رفتار با نامحرم بسیار مواظبم ، خیلی سنگین رفتار میکنم خیلی ، برای همین در برخوردای ضروری باهاشون خیلی معذبم ، اصلا کلا با نامحرم جوون خیلی خیلی معذبم ، اصلا راحت نیستم . دانشگاه لیسانسمم دخترونه بوده، الانم دارم برای ارشد میخونم .
دوستان من تو برخورد با نامحرم مخصوصا گر فامیل نباشه اونقدر سرسنگینم که میتونم بگم خشک خشکم ، در حالی که ویژگی اخلاقیم اینطور نیست و با دخترا خیلی راحتم ، شوخی میکنم ، خنده ، شادی. خب من تا حالا فکر میکردم این کار من درسته ، تا اینکه الان دارم کلاسی میرم که هم پسرای جوون داره هم استادش جوونه.
ببینین الان از کلاسمون خیلی میگذره و تقریبا همه همو میشناسیم ، ولی من بازم وقتی داخل کلاس میرم اولش که هنوز شروع نشده و هرکی میاد به بقیه سلام میده ، من هنوزم نمیتونم تو چشمای پسرا نگاه کنم و سلام بدم ، یه نگاه که کردم رومو سریع برمیگردونم ، حتی استادمون که جوونه وقتی درس میده البته متاهله ، چون تعداد اعضای کلاس زیاد نیست ، مثلا به من که نگاه میکنه یه کم نگاهش که طولانی میشه من دوست ندارمو دوست دارم سریع نگاهمو برگردونم ازش .

حالا یا به کتاب نگاه کنم یا جای دیگه ، خلاصه به ارتباط چشمی نامحرما هم حساسم ، البته ناگفته نماند که فکر و خیال نمیکنم خوشبختانه ، تا یکی نگاهش یه کم بهم بیشتر شه خیال پردازی نمیکنم که چه خبره . برای همین گاهی خییییلی اذیت میشم ، اصلا میگم من اینطور معذبم اوضاع رو بدتر نمیکنه ؟ مثلا بعضی جاها شوخیای کوچیک کنم بهتر نیست ؟ از این حالت ناراحتی در نمیام ؟ یا خدا دوست نداره ؟ من واقعا دوست دارم کاری کنم که خدا راضی باشه ، بعد به خودم میگم من در این حد معذب بازی درمیارم تا جایی که سلام نمیکنم به پسرا بی ادبی نیست ؟ یا اونا پیش خودشون نمیگن این فکر کرده اگه ما جواب سلامشو بدیم یا سلامش کنیم خیال میکنه میخوایم بریم خواستگاریش ؟ یا نمیگن پیش خودشون این دیگه خیلی اوموله ؟
واقعا گیج شدم نمیدونم چی درسته چی غلط ؟ تنها چیزی که برام مهمه رضای خداست ، همش یاد اون روایتی میفتم که امام علی میگفتن من به همه سلام میدم جلوتر الا زنای جوان چون از خدا میترسم.
راهنماییم بفرمایید لطفا  

مرتبط :

فرهنگ غلط محرم تلقی کردن پسرخاله، شوهر عمه و ...

چطور به نامحرم های فامیل بفهمونم که دوست ندارم دست بدم

نحوه ی برخورد با خانم های محرم که پوشش مناسب ندارند

3 توصیه برای مدیریت روابط با نامحرم

نمیتونم تحمل کنم خانمم با یک مرد نامحرم گرم بگیره

آیا دست دادن دو تا نامحرم گاهی بدون اشکال میشه ؟!

سطح ارتباط با نامحرم در بین مذهبی ها

خانمم ازم می خواد که به رابطه ی گرم اون با نامحرم ها عادت کنم

خواستگاری دارم که در خانواده ی اونا محرم و نامحرم معنی نداره

بعضی ها اشتباها دست دادن به نامحرم را نشانه احترام می دانند

جاری من محرم و نامحرم سرش نمیشه

دست دادن دختر به مرد نامحرم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) ازدواج با دختر مذهبی (۶۰ مطلب مشابه)