به نام خدای مهربون

سلام

قبل از هر چیز خیلی خیلی خوشحالم که همچین جایی وجود داره که آدم میتونه پیش پا افتاده ترین سوالاش رو هم بپرسه!، خیلی هم ازتون ممنونم و معذرت میخوام اگه سوالام از این دسته سوالاست!

دختری بیست ساله م که حدود سه هفته پیش برام خواستگار اومد. البته اولین خواستگاری رسمی بود که برام پیش می اومد. جلسه ی اول فقط مادرشون بودن و خودشون و اصلا با هم صحبتی نکردیم. یه جورایی فقط در حد آشنایی اولیه بود. جلسه دوم بود که با هم صحبتی کردیم.

قبل تر ها من دقیقا نمیدونستم چه مدل پسری رو از لحاظ ظاهری به عنوان همسرم میپسندم. منظورم اینه که بعضی ها از روی ظاهرشون به راحتی میشه فهمید که مذهبی هستند. یه جورایی نور بالا میزنن!، ولی بعضی ها نه. خیلی شیک پوشن و مذهبی، در مثلا مدل لباس شون زیاد تجلی پیدا نکرده. و اینکه بعضی وقت ها مثلا توی راهیان یا فضا های مذهبی فکر میکردم آدمی با ظاهر مذهبی میپسندم ولی بعد که برمیگشتم به شرایط قبلی خودم، میدیدم نه! دوست ندارم زیاد اون سبک رو.

و ایشون بسیار مذهبی بودن و کلا ظاهرشون هم همین رو میگفت. و من ایشون رو پسندیدم. و به نظرم رسید که انگار متوجه شدم چه طور فردی رو میخوام.

حالا سوالم اینه که الان مطمئن نیستم واقعا اون مدل سلیقه ی منه یا چون که من دور و برم زیاد پسر نیست و زیاد باهاشون در ارتباط نیستم، جوگیر شدم و برام جذاب جلوه کرده؟!

به اضافه ی اینکه یه حرف دیگه هم هست. بعد از جلسه ی دوم (یا شاید هم یه جورایی اول!) دیگه اصلا پیداشون نشد و هیچ زنگی نزدن!، واقعا بده که اینطور آدم فکر کنه بهش داره توهین میشه. یه توهین مداوم!

مادرم بعد از چند روز گفتن اگه میخوام، میتونن با واسطه فقط دلیل شون رو جویا بشن، ولی من گفتم نه که البته نظر خودشون هم همین بود. ولی واقعا الان دلم میخواد بدونم آخه چرا؟، اصلا یعنی چی؟، شاید اصلا جواب ما هم منفی بود. اون طوری خودشون هم راحت تر بودن. نه ؟!

و اینکه تا الان که انقدر گذشته، هنوز تو فکرم هستند. نمیدونم باز به خاطر اینه که اولین تجربه م بوده؟، یا چون مستقیما جواب نه نشنیدم و ندادم؟، یا اصلا مراقب دلم نبودم؟، نمیدونم چیکار کنم! خیلی هم امیدوارم همسر شایسته ای گیرشون بیاد ولی دلیل درگیری فکرم رو تا الان نفهمیدم. 

میشه از خواهرای گلم خواهش کنم بگن اونا هم این طوری شدن تا حالا؟، و حتی ممکنه خواستگار بعدیم که خب امکان داره همسرم باشه رو باز تو ذهنم با ایشون مقایسه کنم؟!

با تشکر بسیار و آرزوی یک همسر مومن و هم کفو برای همگی

پ.ن. فقط از آقا پسرها خواهش میکنم لطفا لطفا لطفا بعد از خواستگاری تا نهایتا سه روز بعدش در هر صورت زنگ بزنین و بگین جواب تون رو، خیلی جالبه!، تازه مادرم بهشون از قبل گفته بودن که در هر دوصورت (+ یا -) زنگ بزنید ولی نزدن!

ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قره اعین وجعلنا للمتقین اماما.

 

مرتبط:

خواستگارم بینی خودش رو عمل کرده و من نمیپسندم

خواستگارانی که دارم از لحاظ ظاهری برام جذاب و دلنشین نیستند

می ترسم مثل خواهرم بعد از ازدواج حسرت ظاهر مردان دیگه رو بخورم

فقط با ظاهر خواستگارم مشکل دارم

میدونم که ظاهر مهم نیست ولی ظاهر خواستگارم به دلم ننشست

در جلسه ی خواستگاری چقدر به قیافه و ظاهر پسر اهمیت میدید؟

آیا شغل خوب خواستگار نقص قیافه و چهره رو پوشش میده؟

قیافه خواستگار به دلم نچسبید ردش کردم

توقع دختران 18 ساله در مورد قیافه خواستگار

روی قیافه خواستگارم شک دارم

از لحاظ قیافه خیلی بالاتر از خواستگارم هستم

حساسیت مادر دختر روی تیپ و قیافه خواستگار

تعریف مرد یا پسر خوش قیافه از دید زنان و دختران چیه ؟

ازدواج با یک پسر خوش قیافه چه مشکلاتی داره ؟

 

 

مرتبط با خواستگاری های بی سرانجام:

در جلسه اول خواستگاری، به خواستگار دل نبندید

زیاد خواستگار داشتم ولی هیچ کدوم حتی زنگ نزدن جواب بگیرن

خسته شدیم از بس خواستگار اومد و رفت

چه مشکلی دارم که خواستگارهام منصرف میشن

نیامدن و پشیمان شدن خواستگارها

خواستگار دارم اما اصلا به نتیجه نمیرسه

چرا خواستگار میره و پشت سرشم نگاه نمی کنه ؟!

به طرز عجیبی خواستگارهام میرن و بر نمی گردن

بعضی خانواده ها انگار تفریحی میرن خواستگاری !

هیچ کدوم از جلسه های خواستگاریم به جلسه دوم نکشیده

چه مشکلی دارم که خواستگارام میرن و دیگه بر نمیگردند ؟

با اصرار اومدن و مشتاق رفتن و بعد گفتن نمیخوایم، استخاره بد اومده !

خبری از خواستگارم نشد، تماس بگیریم و علت رو جویا بشیم ؟

 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) خواستگاری های بی سرانجام (۶۶ مطلب مشابه)