سلام

اول از هر چیز بگم معتقدم توی دنیا اون چیزی که انسان ها رو یه جامعه میکنه شباهت هاشون نیست، بلکه درک درستیه که از تفاوت هاشون دارن، (جایی این جمله رو خوندم)، این رو گفتم چون به عقاید مختلف در صورتی که آسیب زا نباشن واسه جامعه احترام قائلم و تک بعدی نیستم.

اما با کمک کردن به همدیگه و به اشتراک تجربیات مون شاید بتونه راهمون رو روشن تر کنه. راستش تو محیطی که من هستم دوستی دختر و پسر رو بد میدونن، حالا به دلایل تعصب بیشتر، البته طبق تبعیضاتی که هست واسه پسرها عیب نیست ولی دختر عیبه!

به هر حال کاری با این ندارم من خودم تا چند سال پیش تمایلی به دوستی با پسر نداشتم ولی دوست و آشنا رو میدیدم که در ارتباط بودن. نه اینکه از پسر ها بدم می اومد نه، اما میگفتن بده و این ها نمیرفتم سمتش. 

شخصا خودم فکر میکردم و هنوزم میکنم که پسرها و دخترها میتونن روابط اجتماعی در چهارچوب احترام با هم داشته باشن، مثل محیط دانشگاه یا همین وبلاگ که کاربرها با هم صحبت میکنن.

خلاصه منم  دلم خواست تجربه کنم و با آقایی دوست شدم، نیاز عاطفی به جنس مخالف حالا راست یا دروغ میگفت دوستم داره که البته شک دارم، راستش تا حدی برطرف شد و دروغ چرا، بودن با اون و حرف زدن با اون رو به بودن با دوستان هم جنسم ترجیح میدادم و پسر خوبی هم بود، این ها نکات مثبت و اما نکات منفی اینکه میدیدم گاهی بطور غیر مستقیم اشاراتی به روابط جنسی میکرد، مثل بچه داشتن! 

گاهی ازم عکس میخواست و من مقاومت میکردم، تا آخرش دعوامون میشد. البته نه عکس نامناسب منظورم این نیست مثلا هی میگفت دلم تنگ شده ببینمت. یه عکس عادی مدل سلفی سوء تفاهم نشه! 

درسته همو میدیدیم ولی من دوست نداشتنم عکسم تو گوشی یه پسر باشه، پس بحثمون میشد.‌ رابطه مون رو بعد دو ماه تموم کردم و اصلا هم پشیمون نیستم!

میخواستم به دخترهای دیگه بگم رابطه با یه پسر اگه واقعا از علاقه طرف مطمئن نباشید که قصد ازدواج باهاتون رو داره اشتباهه!، میگید چرا؟، بعد جنسی تو وجود آقایون بیشتره از خانوم ها، نه اینکه خانوم ها نیازی نداشته باشن ولی اون طور که نیاز عاطفی ما بیشتره اون ها کمتر نیاز جنسی هم اون طوره واسه اون ها! 

دلیل بر خوبی یا بدی کسی نیست ولی وقتی وارد دوستی با پسری میشید نگید که اره فقط ببرم بیرون، باهام سلفی بگیره و برام غزل عاشقانه بفرسته نه! در ازای این محبت ها توقعاتی داره کمکم از پیام شروع میکنه و ممکنه متاسفانه کار به جاهای باریک بکشه! 

من که کات کردم چون ازش سرد شدم، سر اون مسائل که گفتم، ولی اگه شما این چیزها براتون مهمه بدونید خودتون رو گول زدید اگه وارد رابطه با یه پسر بشین توقع نداشته باشین فقط بهتون محبت کنه و توقعی ازتون نداشته باشه! 

آقایون لطفا سوء برداشت نشه، من نمیخوام بگم نیاز جنسی چیز بدیه، چون خانوم ها هم دارن یا توهینی به جنس مذکر کنم و بگم دنبال هوس هستند، ولی یه واقعیته که این مسائل برای آقایون مهم تره خیلی.

حالا عده ای وجدان دارن و به شخصیتت خودشون احترام میذارن و به عشق دختر مورد علاقه شون تا زمان مناسب خودشون رو کنترل میکنن که قابل احترامه و عده ای متاسفانه هدف شون از رابطه با دخترها فقط اینجور مسائله!

البته طرف صحبت من دختر هایی نیست که با روابط آزاد مشکلی ندارن من دارم به دختر هایی مثل خودم که این جور مسائل برامون مهمه میگم، وارد دوستی با کسی که میدونید فقط جهت سرگرمی میخواید یا میخواد یا هر دو نفرتون میخواید نشید! چون آخرش الکی احساساتون درگیر شده و طرف مقابل تون سرد میشه و آسیب جسمی نبینید آسیب روحی ممکنه ببینید همین. 

به هر حال فرهنگ کشوری که ما زندگی میکنیم این هستش حالا هر دین و آیینی که دارین. واقعا دختر باشخصیت و با وقار خیلی دوست داشتنی تره، من که خودم دخترم بیشتر دوست دارم با این مدل دختر ها دوست باشم و این اصلا منافاتی با فعال بودن یه دختر تو اجتماع و موفقیتش نداره! 

مشکل جامعه ما از جایی شروع میشه که بعضی خانواده ها به پسر ها آزادی زیاد میدن و از تربیت شون غافل میشن و هر چی پسری بی ادب تر و گستاخ تر باشه از نظر عملی و گفتاری باحال تر میدونن و به پسرهای خوب و باشخصیت رو خسته کننده میگن! 

ای کاش اونقدری که خانواده ها دخترها رو سعی میکنن کنترل کنن رو تربیت پسرها هم کار کنن و بهشون یاد بدن که به جنس مخالف شون فقط دید جنسی نداشته باشن و اگر وارد رابطه با کسی میشن براش ارزش قائل باشن و در درجه اول واسه خودشون.

شاید بگید دخترایی هستن که از پسرها سوء استفاده مالی یا مسائل دیگه دارن، بله دوستان هست اما اگه صحبت های منو خوب خونده باشید طرف حساب من دخترهایی هستند مثل خودم که به دلیل کنجکاوی میخوان رابطه دوستی با یه پسر رو تجربه کنن اما نمیتونن و نمی خوان ارزش هاشون کمرنگ بشه! همین.

موفق باشین. خوشحال میشم نظرات و تجربیات تون رو بخونم.

مرتبط با خطرات دوستی با جنس مخالف:

به شوهرم گفتم قبلا با چند نفر بودم، الان بهم اعتماد نداره

وقتی بهش میگیم بیا خواستگاری بهانه میاره

خواستگارم به دختری که قبلا باهاش رابطه داشته باج میده

نمی تونم به شوهرم اعتماد کنم، چون تا قبل از ازدواج به یه دختر دوست بوده

خطر انتخاب تحمیلی همسر در روابط با جنس مخالف

به 11 دلیل دوستی های قبل از ازدواج ممنوع

 

به هیچ وجه پیشنهاد نکنید که کسی بره دوست دختر یا پسر بگیره

در خواستگاری، گناهان گذشته رو باید فاش کنیم ؟

می ترسم شوهرم متوجه گناهان گذشته ام بشه

گناهان دوران بچگیم باعث شدند که خواستگارانم رو رد کنم

میخوام از دست دوست پسرم شکایت کنم ؟

فهمیدم نامزدم قبلا دوست پسر داشته ، در مرحله قبل طلاق هستیم

متاهلم ، چطور جلوی تماس های دوست پسر سابقم رو بگیرم ؟

دروغگویی بعضی از دختران دوست پسر دار به خواستگار

دوست پسر قبلیم تهدید کرده فیلم هایی که ازم داره رو پخش می کنه

ازدواج کردم ولی هنوز تو فکر دوست پسرمم

تردید در ازدواج با دختری که 7 سال دوست پسر داشته

اگه در گذشته دوست پسر داشتی زن من نشو ...

ازدواج با پسری که دوست دختر داشته عاقلانه است؟

میخوام برم دوست دختر پیدا کنم تا از فکرها و فشار ها خلاص بشم

دوستی به قصد ازدواج با اطلاع خانواده

دخترهایی که سابقه دوستی دارند جذاب تر هستند ؟!

نمک روی زخم ما دخترها و پسرهای توبه کرده نپاشید

چند سوال راجع به دوستی قبل ازدواج یا حتی نامزدی

 عوارض ازدواج های بر پایه دوستی چیه ؟

در 14 سالگی به یه پسر قول ازدواج دادم، الان پشیمونم

دوستی به قصد ازدواج چه تعریفی داره؟

نظر شما در مورد دوستی سالم تا زمان ازدواج

از دوست پسرم خواستم بیاد خواستگاری ولی ...

با یه پسر دوست هستم ولی یه خواستگار بهتر برام اومده

کسی که چندین رابطه رو تجربه کرده مناسب ازدواج نیست

چند مورد از رازهای پنهان انگیزه ی دوستی پسرها با دخترها


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مضرات دوستی با جنس مخالف (۴۶ مطلب مشابه)