سلام 

دختری ۲۴ ساله هستم، ۲ سال پیش با پسرعموی خودم نامزد کردم، بچه بودم و به دلیل جلب رضایت پدرم پذیرفتم خواستگاری ایشون رو، بعد آشنایی از همون اوایل دچار مشکل شدیم و بعد ۲ ماه جدا شدیم.

البته میشه گفت ایشون هم یه جورایی از خدا خواسته پذیرفتن که جدا بشیم، بعد از جدایی من از دانشگاهم انصراف دادم، دوباره کنکور شرکت کردم، همزمان با کلنجار رفتن با این شکست اما خب خدا رو شکر قبول شدم و در حال حاضر دانشجوی پرستاری هستم و دیگه تقریبا از بابت آینده ام نگرانی ندارم.

در حال حاضر مشکلم اینه که با وجود اینکه مدتها گذشته و من ایشون و کاملا فراموش کردم اما حس میکنم شدیدا اعتماد به نفسم رو بعد از ایشون از دست دادم و تمام وجودم پر شده از انرژی های منفی که من اونقدر خوب نبودم که ایشون برای نگه داشتنم هیچ تقلایی نکردن.

هر چند آگاهم به اینکه اصلا شخص لایقی نبودن، اهل همه چی بودن و ... اما این افکار ناخودآگاهه و قابل کنترل نیست برام، خلاصه که با وجود اینکه خانواده ی خوبی دارم و ظاهر مناسب، و تقریبا میتونم بگم  نقص بارزی ندارم اما به دلیل کمبود اعتماد به نفس ترس اینو دارم که به بدترین ها توی زندگیم و ازدواجم راضی بشم.

چون دچار کمبود توجه شدم، بعد از ایشون پیشنهاداتی داشتم که عموما از همون جنس پیشنهادات پوچ بوده که بنده رو به دلیل حفظ چهارچوب هام متهم کردن به سخت گیر بودن،خلاصه نیاز به یه شروع مجدد دارم اما نمیتونم و مدام دارم خودخوری میکنم، احساس میکنم نمیدونم چطوری باید رفتار کنم ... همه ش حس میکنم من یه ایرادی دارم ...

حقیقت اینه که نباز دارم به خودم ثابت کنم میتونم یک رابطه ی موفق داشته باشم و عجول شدم در این مورد ... چون فکر گذشته آزارم میده، لطفا اگر تجربه ی مشابه داشتین راهنماییم کنید ممنون میشم ...


مرتبط:

کمبود اعتماد به نفس در زندگی مشترک

اعتماد به نفسم رو در مورد ظاهرم از دست دادم

به خاطر اعتماد به نفس پایینم می خوام جدا بشم

اعتماد به نفس کافی برای ازدواج رو ندارم

دوست دارم اعتماد به نفس خانمم بالاتر بره

هم عروسم دختر خوبیه اما نگاه اطرافیان اعتماد به نفسم رو گرفته

وقتی اعتماد به نفس ندارم نمیتونم وارد زندگی مشترک بشم

چطوری اعتماد به نفسم رو در خواستگاری کردن بالا ببرم ؟

چرا خوشگل ها اعتماد به نفس منو کم میکنن؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) افزایش اعتماد به نفس (۳۸ مطلب مشابه)