سلام

دختری 21 ساله هستم دانشجوی پزشکی . از وقتی که وارد محیط دانشگاه شدم کاملا اعتماد به نفسم رو در مورد ظاهرم از دست دادم. وقتی که دبیرستان میرفتم این موضوع اصلا برام مهم نبود.

الان وقتی خودم رو با بقیه دخترا از لحاظ ظاهری و رفتاری مقایسه میکنم فکر میکنم نسبت به اونا پایینتر هستم. از همه قسمتهای صورتم عیب میگیرم. حتی برای درمان کامل آکنه صورتم که سالها وجود داشت به متخصص مراجعه کردم. درمان موثر بود اما جای جوشها هنوز تا حدی باقی مونده. فکر میکنم صورتم جذاب نیست. از لحاظ رفتاری با اینکه مثل همه دلم میخاد که پسرا بهم توجه کنن ولی نمیتونم باورهای اخلاقیم رو کنار بذارم. دخترهای زیادی هستن که دنبال پسرها راه میفتن (ببخشید جور دیگه ای نمیتونم توضیحش بدم)

اما من فکر میکنم که ارزش یک دختر خیلی بالاتر از اونه که همیشه سعی کنه با انجام یسری کارها توجه اونا رو جلب کنه. البته اینطور نیست که اجتماعی نباشم، من با جنس مخالف در حد مسائل درسی و کاری صحبت میکنم. هیچوقت تا بحال دوست پسر نداشتم با اینکه امکانش برام وجود داشته ولی خودم نمیخواستم.

اما تازگیا فکر میکنم چون هیچ پسری خودبخود به من توجه نمیکنه شاید من زیبا و یا خوش لباس نیستم. برای بهتر مردن ظاهرم تا میتونستم تلاش کردم، اما تغییری ایجاد نشد.

همه به من میگن که پسرا آرزوی داشتن دختری به نجابت و با تحصیلاتی مثل منو دارن (این حرف اوناست) اما حرفشون واسه من غیرقابل باور بنظر میاد.

حتی اگه یه نفر یه روزی بگه که از من خوشش میاد من تعجب میکنم!! میپرسم چرا؟!؟

آیا واقعا امکان داره یه نفر خودش از من خوشش بیاد؟ شاید سوالم خنده دار بنظر بیاد اما اون چه که در اطرافم میبینم منو واقعا به سمت این باور برده.

اگه میشه منو راهنمایی کنید. ممنونم.


مرتبط:

کمبود اعتماد به نفس در زندگی مشترک

به خاطر اعتماد به نفس پایینم می خوام جدا بشم

اعتماد به نفس کافی برای ازدواج رو ندارم

دوست دارم اعتماد به نفس خانمم بالاتر بره

هم عروسم دختر خوبیه اما نگاه اطرافیان اعتماد به نفسم رو گرفته

وقتی اعتماد به نفس ندارم نمیتونم وارد زندگی مشترک بشم

چطوری اعتماد به نفسم رو در خواستگاری کردن بالا ببرم ؟

چرا خوشگل ها اعتماد به نفس منو کم میکنن؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)