سلام

دوستان سوالی دارم شاید به نظرتون مسخره باشه ولی برای ما کم حرف ها و خجالتی ها واقعا مشکل بزرگیه ، سوالم اینه چه جواب ها یا سوالاتی باید بگیم با مردم ؟ یا شایدم کسی مثل ما نباشه اما درگیر چنین مشکلیه . 

همین طور که میدونید تو جامعه باید خوب حرف و بزنی و تعارف تیکه پاره کنی، ولی اصلا من بلد نیستم و جواب های خشک و خالی میدم و بلدم نیستم از کسی احوالش رو بپرسم ، یا تعارفی بزنم. حالا چند سواله اگه جواب هاش رو بدین .

مثلا معلم یا مربی بعد کلاس میگه ( خسته نباشین ) چی بگم در جوابش ؟ 

یا صبح مثلا کسی میگه ( حالت چطوره ) چی بگم ؟ اگه جواب رو فقط با کلمه ( خوبم ) بدم طرف میگه چقد خشک و بی ادبه ؟ 

بعضی ها پشت تلفن یا رو در رو که همه میبینن انقدر قشنگ حرف میزنن که من با خودم میگم چه جوری این همه جمله و کلمه رو حفظ هستند

ممنون از همه


مرتبط :

در جمع های دوستانه، از چی حرف بزنیم که غیبت نشه ؟

دوست دارم که غیبت کردنم کم بشه اما نمیدونم چه جوری؟

گناه غیبت چه جوری بخشیده میشه ؟

موقع حرف زدن با دیگران، حرف کم میارم

دلم میخواد همه جا حرف برای گفتن داشته باشم

مراقب حرفها و گفته هایمان باشیم

اصولا حرف مردم برام مهم نیست

به حرف مردم خیلی حساسم

چکار کنم راحت حرفم رو بزنم و تصمیم بگیرم؟

از روی سادگیم یه حرفی میزنم که نباید بزنم

چطوری به خاطر کم حرفیم مغرور به نظر نرسم؟!

اول فکر کنید بعدا حرف بزنید

مواظب حرف ها و رفتارهامون باشیم

قبل از هر چیزی اول یاد بگیریم چطور باید حرف بزنیم!

حرف های دیگران خیلی واسم مهم شده

عاقل اول فکر می کند سپس حرف می زند

تصمیم گرفتم دیگه زیاد حرف نزنم

حرف بقیه نسبت به من و رفتارم برام خیلی مهمه

بعضی حرف ها رو هر جایی نزنید

دل شیر ندارم که حرفم را رک بگویم

هر حرفی باید در موقعیت خودش زده بشه

می خوام قوی بشم طوری که در مقابل حرف دیگران خودم رو نبازم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)