سلام به همه ی دوستان گل ...

دختری ۱۸ ساله هستم؛ امسال کنکور دادم ( قول دادم هر دانشگاهی که قبول شدم؛ جزء بهترین دانشجویان باشم تا باسواد بیام بالا ) . دوران دبستان و دوران راهنمایی معدلم۲۰ یا ۱۹ به بالا بوده. اول و دوم دبیرستان به خاطر شرایط روحی افتضاحی که داشتم معدلم خوب نشد اصلا ( ولی همه رو پاس شدماا ).

سوم دبیرستانم دوباره به حالت عادی و طبیعی برگشتم و دوباره انگیزه اولیه رو بدست آوردم و معدل کتبی نهاییم شد ۱۸.۲۴ ؛ معدل پیش دانشگاهیم شد ۱۹.۰۵. عاشق درس خوندنم و حال میکنم باهاش .

آشپزی و دسر و ژله تا حدی بلدم  و درستم کردم و خوشمزه م میشه و خوشگل ( ولی نه در حد حرفه ای ). حجابمم رعایت میکنم و آرایش نمیکنم و خوش برخوردم با همه. خدا تو زندگی خیلی بهم نعمت داده (شکر نعمتش رو به جا میارم). از نعمت زیبایی گرفته ( البته به گفته ی بعضی از آشنایان و خودم ) تا سلامتی و خانواده و ... . البته من در این پست قصد تعریف از خودم رو نداشتم و ندارم .

ولی نمی دونم چرا فکر میکنم تو این ۱۸ سال هیچ کار مفیدی انجام ندادم !!! ، فکر پوچی میکنم! حرف های دیگران خیلی واسم مهم شده. فامیل مون از ظاهر و قیافه آدم تا همه چیز دیگه ایراد میگیرن.

به من یکی شون میگه تو مستقل نیستی؛ غیر اجتماعی هستی! یکی شون میگه تو زشت شدی! یکیشون میگه اینقدر که درس خوندی این شد رتبه کنکورت! ( من واقعا نشد که برای کنکور بخونم؛ اینو صادقانه میگم) . اون یکی میگه وای چه لاغری! مثل اسکلت میمونی! جوش ها رو ببین! ( در حالی اصلا جوشام زیاد نیست از نطر خودم و بقیه ) . به من یکیشون میگه دختر زوریه! چقدر تنبلی! کار خونه نمیکنی ؟ ( به خاطر درس و ... زیاد کار نمیکردم ولی الان چرا کار میکنم؛ اینا که تو خونه ما نیستن که ) ...

خلاصه با این حرفاشون ناراحت میشم و گاهی وقت ها به خدا میگم چرا منو آفریدی ؟! میگم من نکنه دختر بی فایده ای هستم؟ نکنه هیچ کسی عاشقم نشه؟ نکنه من با دخترای دیگه فامیل مقایسه میشم؟ دختر مغروری نیستم؛ چرا این جوری میکنن با من؟ ( جالب این جاست این حرف ها رو ۲ تا خالم و دختر خالم بهم میگن ) . آدم های حسودین؟ کم دارن؟ با این کار هاشون به آرامش میرسن که روی مخ طرف راه برن ؟


مرتبط :

موقع حرف زدن با دیگران، حرف کم میارم

دلم میخواد همه جا حرف برای گفتن داشته باشم

مراقب حرفها و گفته هایمان باشیم

اصولا حرف مردم برام مهم نیست

به حرف مردم خیلی حساسم

چکار کنم راحت حرفم رو بزنم و تصمیم بگیرم؟

از روی سادگیم یه حرفی میزنم که نباید بزنم

چطوری به خاطر کم حرفیم مغرور به نظر نرسم؟!

اول فکر کنید بعدا حرف بزنید

مواظب حرف ها و رفتارهامون باشیم

اصلا بلد نیستم خوب حرف بزنم

قبل از هر چیزی اول یاد بگیریم چطور باید حرف بزنیم!

عاقل اول فکر می کند سپس حرف می زند

تصمیم گرفتم دیگه زیاد حرف نزنم

حرف بقیه نسبت به من و رفتارم برام خیلی مهمه

بعضی حرف ها رو هر جایی نزنید

دل شیر ندارم که حرفم را رک بگویم

هر حرفی باید در موقعیت خودش زده بشه

می خوام قوی بشم طوری که در مقابل حرف دیگران خودم رو نبازم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه)