سلام

من یه دختر قد کوتاهم که بخاطر قدم یه ترس پنهانی از آینده تو وجودم داشتم و همیشه آرزوم بود چند سانتی بلند تر میبودم. الآن 155 هستم. ولی وقتی به مسئله قد دقیق شدم که کار از کار گذشته بود.

خب من روحیاتم طوریه که از بچگی عاشق ازدواج بودم و واسه این اتفاق لحظه شماری میکردم. جدیدا این ترس داره روحم رو مثل خوره میخوره ، اینکه نکنه یکی منو بخاطر قدم نپسنده ! من از نظر بقیه معیارها قابل قبول هستم و این موضوع بزرگترین عیبمه.

همیشه مواظب بودم عاشق کسی نشم قبل از ازدواج. ولی جدیدا از یه آقا پسری بخاطر اخلاق و ایمان شون و طرز رفتارشون خوشم اومده که از قضا ایشون قدشون خیلی بلنده . من معیارم واسه ازدواج اصلا قد نبود و یه جورایی دوست نداشتم طرف مقابلم قدش بلند باشه. ولی در مورد ایشون واقعا نمیدونم چی شد که اینطوری شد.

این آقا از نظر مالی سطح شون یه کم پایینه و دانشجو هستن و کارشون هم فعلا هنوز درست نشده. این روزها خیلی غمگینم و روحیه م رو کلا باختم. میترسم ایشون بخاطر قدم منو نپسندن در صورتی که بقیه خصوصیاتم بد نیست و دوست داشتنی هم هستم.

ولی همین عیب باعث ترس عجیبی توی دلم شده. به نظرتون این مسئله قد دختر اینقدری مهمه که یکی بخاطرش پشت پا بزنه به بقیه صفات خوب یه دختر و علاقش رو رد کنه؟!

البته من قرار نیست بهشون درخواست ازدواج بدم ولی یکی از فامیلاشون که از آشنای ما هستن و به ایشون هم نزدیکن به شوخی گاهی اوقات حرفایی میزنن انگار میخوان منو بهشون پیشنهاد بدن ( تقریبا از این بابت مطمئنم). منم از شکسته شدن غرورم بخاطر موضوعی که نقطه ضعفمه خیلی میترسم .

هم ایشون و هم من مذهبی هستیم . به نظرتون یه پسر مذهبی هم این مسئله میتونه براش در حدی مهم باشه که بقیه خوبی های یه دختر و اخلاق و ایمان و حجاب و خانواده به چشمش نیاد؟

خب من به عنوان یه دختر نه پول و نه قد طرفم برام مهم نیست.با وجود اینکه از نظر مالی پدرم وضعشون خوبه و خودم هم ظاهر نسبتا زیبایی دارم و خواستگارای زیادی هم داشتم که اکثرا وضع مالیشون خوب بوده ولی بخاطر اختلاف عقیده یا من رد کردم یا اونا نپسندیدن به هر دلیلی ( دوستان عزیزم این حرفا رو به قصد تعریف از خودم نمیگم میخوام شرایط رو براتون مجسم کنم تا واقع بینانه تر بتونید نظر بدین.

لطفا اگه ممکنه بهم دلداری الکی هم ندین. میخوام با واقعیت رو به رو بشم تا بیشتر از این درگیرشون نشدم سعی کنم فراموشش کنم )


مرتبط با بررسی معیارهای پسران برای ازدواج :

آقا پسرها، معیارهای انتخاب شما بین 20 تا 30 سالگی چه تغییراتی میکنه؟

در مورد دختر مورد علاقه م 6 نگرانی ندارم

به خاطر ضعف اعصاب می ترسم ازدواج کنم

دختر خانم، با من ازدواج میکنی تا زندگی رو با هم بسازیم؟

به چنین پسری بله میگن ؟

به یه خواستگار با این شرایط بله میدین؟

معیارهای یک مرد عالی در نظر خانم ها برای ازدواج چیه ؟

با من ازدواج میکنی ؟

پشت پرده انتخاب همسر در بعضی از پسران

آیا من شرایط ازدواج رو دارم ؟

خانم ها، پسری با این شرایط رو قبول می کنید ؟

9 مورد خواستگاری رسمی رفتم، اشکال کارم کجاست ؟

ملاک های انتخاب همسر اینده ی حمید رضا

اگه ازتون خواستگاری کنم چه جوابی میدید ؟


مرتبط با اختلاف قد در ازدواج:

اختلاف قد چقدر در زندگی مهمه؟

نمی خوام به خاطر اختلاف قد، الکی خواستگارم رو رد کنم

به خاطر اختلاف قد نه میتونم ولش کنم نه ادامه بدم

اختلاف قد 25 سانت در ازدواج مشکل زاست ؟

آیا اختلاف قد و هیکل در آینده برامون مشکل ساز میشه؟

اختلاف قد در ازدواج

اختلاف قد 70 سانتی مشکل ساز میشه ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)