پیش از ازدواج ، چشم هایتان را باز کنید و بعد از ازدواج آنها را روی هم بگذارید. (فرانکلین)
چندی قبل نظری در یکی از پست ها دادم که دیدم منفی زیاد گرفته ، زیاد که چه بگم خیلی زیاد  :) بنده قصد تغییر  عقایدم  ندارم چون  بالاخره با مطالعه و دلایل عقلی رسیدم اما عقل حکم می کند به خرد جمعی توجه کنم وقتی بسیاری جوانان ( اغلب اهل علم ) نظر منفی میدهند حتما موضوعی یا ناراحتشان کرده یا اشتباهی در بنده دیده اند اگر استدلال عقلی و دینی ( هر چند دین و عقل قدسی کاملا برهم منطبق هستند ) باشد طرز فکرم را تغییر میدهم .
هر چند دین و عقل قدسی کاملا برهم منطبق هستند  . لذا دلایلی که اگر در خانمی  ببینم به خواستگاری نمی روم در اینجا ذکر می کنم ( نه اینکه برم دوستش بشم مثل بعضی از پسرا بعد که بفهمم ولش کنم نه ، اصلا بدون اینکه متوجه بشن تحقیق میکنم قبلش و نمی رم ) .
دوستان قابل دونستن نظر بدن اما نظرات با دلیل و روشن این که کسی شخص  بنده رو  زیر سوال ببره طبیعتا ادم از خوندن نظرش منصرف میشه اما خوشحال میشم دوستان به ویژه  خانوم های محترم بنده رو نقد کنند . ( اینجا با ذکر دلیل میگم که چرا به این نتایج رسیدم )
1 - ( اگر دارای حجاب کامل اسلامی نباشد یعنی بیشتر از مچ دست و صورت و بیرون مو و یا آرایش و جواهراتی که موجب جلب توجه نامحرم باشد ) در بحث حجاب میتونید از تاریخ امریکا در سالهای 1920 تا 1950 درس بگیرید و اون زن یهودی که اولین پورن رو به امریکا آورد . فرهنگ کایالا مخالف ترین فرهنگ با دین اسلام و شیعه رو بررسی کنین کنواسیون های مختلف یهودی ها رو بخونین .
دوستان حجاب زن همیشه نقطه مبارزه جریان خدا جو با جریان ضد خدا بوده است اگر حجاب جامعه کمتر شود خود به خود آمار رابطه های نا مشروع میشود شما 4000 هزار و مرد لخت مادر در شهری رها کنین یا 4000 هزار مرد زن با حجاب قطعا حالت اول رابطه حرام بیشتری رخ میده خب رابطه حرام بالاتر بره قطعا فرزند حرام زاده بیشتر میشه و کم کم ازدواج رنگ میباره .
خود به خود ازدواج ها هم شرعی نمی شن و حرام زاده بیشتر میشه پیامبر (س) به علی (ع) فرمود میزان حرام زادگی و حلال زادگی تویی این یعنی بزرگترین دشمن های ائمه از حرام زاده ها خواهند .
فرهنگ کابالا اما بر عکسه حرام زاده های که از زنای محارم به دست میان رو مومن ترین افراد به مکتب خودشون میدونن ولی به صورت پنهانی ببین چقد سایت دارن روی سکس محارم کار می کنن . ببینین چرا هالیوود شب و روز روی سکس کار میکند فیلم بدون صحنه وجود ندارد.
در موضوع  طلا و جواهرات هم که البته خانوما جوون استفاده نمی کنن به جز بحث حجاب بحث خود نمایی و تبرج هم هست خود نمایی تو اندام ،خود نمایی تو پول و طلا اینا همش دل دخترایی که شرایط مالی مناسب رو ندارن به درد میاره.

2- (کوتاهی در درس خواندن ) در باب تحصیلات بنده گفتم دانشگاه رده پایین هم قبوله به شرطی که درس بخونه گفتم دیپلمه باشه خودم کمکش می کنم اما کسی که کشکی درس بخونه  به درسای دانشگاه اهمیت نمیده ممکنه بعدا ممکنه تلاش زیادی برا تربیت فرزند یا مطالعه غیر درسی نداشته باشه اینم اضافه کنم ممکنه خانومی همه شرایط داشته باشه بدونم موضوع مهمی مثلا فوت اعضای خانواده یا مشکل مالی شدید مجبور بوده  کار کنه باعث افتش اینم گذشت می کنم اما سهل انگار و بی توجه نباشه 
3-  ( لقمه حرام  نخورده باشد تا جایی عقل ما می رسد ) حالا  اتفاقی جایی خورده باشد مهم نیست عمدی نباشد مال حرام خیلی مهمه تمام شماها اما م حسینی هستین چرا دشمان امام با این که  نمازخون بودن اما ایشونو شهید کردن امام حسین روز عاشورا بهشون گفت لقمه های حرام باعث شده دشمن ولایت بشین و حق رو درک نکین و طبق فقه شیعه خمس واجبه ندادنش موجب حرام شدن مال حالا راجع به خمس تحقیق زیاد کردم که وقتش نیست .

4-  (دوست پسر مطلقا نداشته باشه ) رابطه دوستی خیلی حساسم چون خودم دوست دختر نداشتم بالاخره نداشتم نمی خوام همسرم داشته باشه نه تلفنی نه اینترنتی نه حضوری . این دیگه خواهشا حق طبیعی من بدونین که زندگی ام را به پای کسی بریزم که او هم همه زندگی اش را به پای بریزد .
در ضمن رابطه دوستی برای دختر جدای بحث مسائل گناه مشکل این دارد که در هر رابطه تمام شده که ... درصد پسرا تموم میکنن دختر اسیب روحی میبینه و این آسیب تا سال ها می مونه دختر و کمی مممکنه به جنس پسر بد بین بکنه خب این خوب نیست من نمی خوام ذهنش درگیر باشه البته میگم برا ازدواج مهم نیست حرف بزنه چون نیازشه بیاد دانشگاه برای رفع نیاز علمی با استاد مرد هم صحبت کنه ضرورت مشکل نداره .
البته توبه هم هست که خیلی سخته اگه کسی کاملا خوب باشد بدونم که کاملا از این قضیه متنفر شده و میخواد پاک پاک باشه شاید فکر کنم اما حق بدین که من انسان هستم و خدا نیستم نمی تونم ریسک کنم لذا احتمالا 90 درصد بازم رد میکنم چون نمی تونم یقین کنم واقعا تغییر کرده ازدواج شوخی بردار نیست .

5- ( توجه به نماز اول وقت نداشته و بی خیال باشه )میدونین دلیلی که گاهی وقتا نمازای ما  نمی تونه از فساد جلو گیری کنه اینه که اهمیت به اون و اول وقت بودنش نمی دیم از روی عا دت می خونیم کسی نماز اول وقت می خونه یعنی میگه کار خودم بخاطر خدا تعطیل خب توی زندگی هم این ادم برای رضای خدا هم که شده گذشت بیشتر داره در ضمن همون طور در ایام ماه رمضان  همه شما حس معنوی بیشتر می گیرن به سبب معنویتی که خدا در اون زمان خاص قرار داده در زمان های مشخص شده برای نماز هم معنویت بیشتری نهفته است که نماز را بالا رو میبره و موجب پاکی و رشد می شه . اقای بهجت هم می فرمودند توجه داشته باشین به نماز اول وقت همه چی درست میشه  قاضی استاد بهجت هم مهم ترین توضیه شون توجه به نماز اول بوده .

6- (ظاهرش را بدون سخت گیری و بدون خرده گیری به دلم ننشیند )  در بحث قیافه حدیث داریم هر کی برا قیافه زن بگیره به همون واگذار میشه اما برای ایمان زن بگیرین زیبایی هم بهتون میدن یعنی زنتون رو زیبا می کنه تو چشم شما  . از شوهر ملکه زیبایی فرانسه پرسیدند ایا به زنای دیگه  تمایل داری گفت بله . زیبا ترین دختران هم ممکنه جذابیتی که یه دختر دیگه داره نداشته باشن پس زیبایی خالی نمی تونه جلوی خیانت بگیره مهم چشم پاکی مرد هم هست . در ضمن برا من زیاد مهم نی یه لکه مثلا سیاه رو بازوی خانوم باشه یا کمی بینی اینطوری باشه یا چشم  فلان  رنگی باشه یا اندام طبق  استاندارد اروپا :) نباشه بابا زن کالا نیست که بگیم فلان قسمت پوستش سوخته بدرد نمی خوره بعضی ها زن رو کالا میدونن زن بنده خداست مث ما.

7- (مادرش زنه و بد اخلاق یا بد دهن یا زنی که شخصیت درست و حسابی نداره باشه یا برادر نا اهل و لا ابالی  باشه) دوستان مادر نقش اصلی تربیت دختر دارد تو سلیقه تو رفتار تو کنترل مالی منزل تو همه چی خب موثره دیگه ب... نشنیدی می گن فرزند حلال به دایی میره دوستان اگه برادر دختری  مشکل عصبی داره رو بچه شما اثر میذاره این پزشکی می گه ژنتیکه حدیث هم داریم برادر زن رو بررسی کنین ممکنه دختری باشه استثنا باشه من که با اون دختر زندگی نکردم نمی تونم ریسک کنم واقعا چون عقلم و شناختم محدود است میترسم تصمیمی بگیرم فردا بگم با این که میدونستی اما اشتباه کردی .

8-( عیب جسمانی که به هیچ وجه  نتونم رابطه جنسی داشته باشم )دخول انجام نشه خب مشکلات زیاده بچه ای نمی تونه به وجود بیاد  و نیاز جنسی رفع نمیشه که اینم من گذاشتم که همه چی را گفته باشم اما  این مشکل هر 100000 دختری یکی داره تقریبا می شود صفر که با علم پزشکی امکان عمل هم هست و درست میشه پس این مورد مهم نیست اصلا . 
دوستان ملاک های دیگه به ذهنشون میاد بگن . اینم بگم من رو  پول شون رو اسم و رسم پدرشون رو خوشگلی به اون معنا که بگن فلانی خوشگله و گیر نیستم خانواده اش سالم و با ابرو باشن کافیه . البته خانواده خودم شناخته شده اند تا حدودی ،  خودم در اینده با توجه به تحصیلاتم شغل مطرحی با موقعیت احتماعی  و درامد بالا ( از نگاه عرف جامعه  نزد خدا مهم نیست این چیزا )  خواهم داشت اینا رو گفتم بدونین از سر ناچاری و بی پولی این جوری نمی گم . التماس دعا  برای حقیر و نظر یادتون نره  :)


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج (۶۸ مطلب مشابه)