سلام 

من خودم پسرم و یه سوالی از پسران دارم ؛

تا الان شده معیارت برای ازدواج حجاب چادر و خوش اخلاقی و ... باشه ، ولی یه روزی برسه که زندگی یه دختر مهربون ولی ولی مانتویی رو بذاره سر راه زندگیت ، اولش مقاومت میکنی و قضاوت هایی رو که در مورد مانتویی ها کرده بودی رو یادت میاری ، بعد از اون به این فکر میکنی که این همه ویژگی های همسری رو که از خدا خواسته بودی رو داره به جز اون حد چادر و حجاب و ... ، بعد از اون هم شروع میکنه روی ذهن دختره کار کنی که چادر سرش کنه و ...

ولی جواب میشنوی نه ! اگه هم بگه آره بعد چند روز میگه نه من نمیتونم و مجبورم نکن ، و انتقاد های دو طرفه شروع میشه ، و در آخر سعی میکنی بهونه چادر رو بندازی گردن خانواده و فرهنگ جامعه و ... ، ولی باز هم تو مغلوب میشی .  

تا اینکه چند وقت گذشته و اون غول مانتو برات از بین رفته و فکر میکنی چشمات باز شده و فکر میکنی با فرهنگ تر شدی ، و بعد از اون با اینکه ته دلت راضی نیست ، دلت رو با مانتو گشاد و بلند دختره راضی میکنی ، خودت رو با این دیدگاه که بعضی دخترای چادری خیلی کارها میکنند و ... راضی میکنی ، خودت رو با این دیدگاه که خدا همه خوبی ها رو به یه نفر نمیده راضی میکنی ، آره باید خودت رو راضی کنی و با این باشی و یا درد فراموش کردن و تنهایی رو انتخاب کنی . 

به این فکر میکنی که بخاطر یه چادر شاید از دستش بدی و بعدا مثل این پیدا نشه ، شاید بعدا با یه دختر چادری ازدواج کنی که مثل این نخنده ، مثل این بلد نباشه لوس بازی در بیاره و دوست دارم رو بگه دوج دارم و ... (منظورم توی رابطه عاطفیه) ، دست آخر میبینه نه خودت میتونی بری و نه میتونی ناراحتی عزیزت رو ببینی ، و به این فکر میکنی که چطوری خانوادت رو مثل خودت روشن فکر کنی !؟

دست آخر هم اون دختر چادری میاد توی این وبلاگ و میگه که حتی پسرای مذهبی هم دنبال دخترای مانتویی و .... میرن ، این پست قضاوت حجاب و بی حجابی نیست لطفا دوباره جنگ و دعوا سر حجاب رو از سر نگیرید . 

این پست فقط پشت پرده انتخاب یه پسره ، خود من دیگه فهمیدم که معیار ازدواج همش کشکه ، کافیه فقط, یکی بیاد و به دل آدم بشینه و اونوقت آدم عاشق همه چیزش میشه و معیاراش همگی تغییر میکنه ، اونم برای کسی که یه مدت طولانی تنها بوده ، من ممنون میشم دخترا هم نظرشون رو بگن ولی پست رو اینجوری شروع کردم که چقدر پسرا به این سناریو شبیه هستند .

یا علی


مرتبط :

به چنین پسری بله میگن ؟

به یه خواستگار با این شرایط بله میدین؟

معیارهای یک مرد عالی در نظر خانم ها برای ازدواج چیه ؟

با من ازدواج میکنی ؟

آیا من شرایط ازدواج رو دارم ؟

خانم ها، پسری با این شرایط رو قبول می کنید ؟

9 مورد خواستگاری رسمی رفتم، اشکال کارم کجاست ؟

ملاک های انتخاب همسر اینده ی حمید رضا

اگه ازتون خواستگاری کنم چه جوابی میدید ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج (۶۸ مطلب مشابه) حجاب (۱۱۱ مطلب مشابه)