عشق واقعی با دوست داشتن و وابستگی فرق داره. شاید اگر بخواهیم فقط و فقط یه معنایی را برای عشق واقعی بیان کنیم بشه گفت هر چه را برای خودت میپسندی برای طرف مقابلت نیز همون رو بپسند. کلمه "عشق" از ریشه " عَشَقَه" به معنای گیاهی که دور خود می پیچد گرفته شده اما این به اون معنا نیست که اشخاص به دست و پای کسی که دوستش دارن بپیچن و اون رو مسئول همه آمال و آرزوهای دست نیافته خودشون بدونن. عشق واقعی یعنی بتونی اتفاقات و حوادث و زندگی رو از منظر طرف مقابلت ببینی .با این معنا وقتی کسی واقعا کسی رو دوست داشته باشه به اون حق انتخاب میده ، از طرف مقابل توقع نداره بی عیب و نقص باشه چون خودش بی عیب نیست .افراد با این مهارت رو داشته باشند که  دنیا را محدود و منحصر در یک چیز و یک فرد ندونند. برگردیم به توضیح بیشتر عبارت "هر چه برای خودت می پسندی برای دیگران هم بپسند"


در عشق واقعی :

ا. اول از همه به جایگاه طرف مقابل نزد خدا نگاه میکنه . زن به شوهرش ، شوهر به خانمش ، مادر به فرزند  و بالعکس و ... حتی در مرتبه نازلتر مثل عشق به حیوان . وقتی حیوان رو مخلوق خدا بدونیم به خودمون اجازه نمیدیم اونو آزار بدیم. این یعنی همون احترام و حفظ شخصیت طرف مقابل

با این ویژگی حتی اگر کسی را دوست هم نداشته باشم به خودم اجازه نمیدهم او را اذیت کنم. او را با همه خصایصی که ممکن مطابق میل نباشد به عنوان یک انسان قبول میکنم و اگر نتوانستم سمت و سوی مشارکت با او را را در زمینه مرود نظر اعم از ( ازدواجی، کاری و حرفه ای، مالی و ....) به پیش ببرم با نهایت احترام مسیرم را از او جدا میکنم.

2 . می بخشیم چون خودمون رو معصوم نمیدونیم و میدونیم ممکن بود فلان اشتباه در فلان جایگاه از من سر میزد. میبخشیم چون دوست داریم بخشیده بشیم . سرزنش نمیکنیم چون دوست نداریم سرزنش بشیم و .......

3 محبت میکنیم چون دوست داریم محبت ببینیم. وقتی دوست دارم همه منو بی قید و شرط دوست داشته باشن پس خودمم بقیه رو بی قید و شرط دوست داشته باشم . کاش بدونیم زندگی عرصه بده بستون نیست . این نیست که اگر تو خوب باشی منم خوب میشم . حتی عبادت کردن به شرط دریافت بهشت هم نکوهش شده .

4. اعتماد میکنم چون از بی اعتمادی بیزارم. احساس نا امنی میکنم و معتقدم امنیت بستر ایجاد بسیاری از ویژگی ها و خصایص خوب و ناامنی تهدید کننده بسیاری از ظرفیت های بالقوه خوب بودن و خوب شدن است .

5 . قدردانی میکنم چون دوست دارم قدردانی بشم و این نه از روی توقع بلکه از باب بازخورد کار طرف مقابله . از تشکر اون متوجه میزان موفقیت خودم میشم

6 . تعهد دارم . چون میدونم خداوند تعهد و تکلیف رو دائر مدار وجود عقل و اختیار قرار داده . معتقدم همه آدم ها با توجه به نقش هایی که در زندگی دارن تکلیفی هم دارن . یک نفر به عنوان پدر یا مادر وظیفه ای دارد و همین انسان در جایگاه معلم وظیفه دیگر و در جایگاه فرزند وظیفه دیگر.

به دنبال حق خودم نیستم . در عشق واقعی شخص دنبال انجام وظیفه است نه دنبال به دست آوردن حق و شاید بتوان با تفسیر همین خط آخر کل فلسفه زندگی رو بازنگری کرد .


بیشتر بخوانید ... :

پسران بعد از چند وقت عشق خود را فراموش می کنند؟

چکار کنم که پسر مورد علاقم دوباره پیشنهاد خواستگاری اومدن رو بده ؟

چیکار کنم پسر مورد علاقم دوباره ازم خواستگاری کنه ؟

پسری که خاطرخواهم بود رو نا امید کردم ، حالا پشیمون شدم

آقا پسرتون تشریف نمیارن برای خواستگاری مجدد

چطور میتونم بهش بفهمونم که از رد کردنش پشیمونم؟

چکار کنم که دوباره بیاد خواستگاریم ؟

فرق عشق و میل جنسی از نظر آقایون چیه؟

شکست عشقی و تاثیرات آن بر زندگی آینده یک مرد

فراموشی عشق اول برای آقایاون سخت تره یا خانم ها ؟

چکار کنم که یک سال عشق پاک رو فراموش کنم ؟

در صورت ازدواج، عشق اولم فراموش میشه یا نه ؟

میخوام به برادر متاهلم کمک کنم عشق قدیمیش رو فراموش کنه

فکر می کردم بعد از ازدواج عشق اولم رو فراموش می کنم

من نمیتونم عشق اولم رو فراموش کنم

نه می‌تونم به دختر مورد علاقم پیشنهاد بدم و نه فراموشش کنم

اگه ازدواج کنم می تونم عشق سابقم رو فراموش کنم ؟


مرتبط با عشق چیست:

فرق دوست داشتن و عشق واقعی چیه ؟

این احساس من به پسر عمه م عشقه ؟

آیا عشق واقعی وجود داره ؟

عشق چیه ؟ وجود خارجی داره ؟

دوستانم به زور می خوان عاشقم کنن

اصلا عشق به چه دردی می خوره؟

EPA یا مولکول عشق

عشق واقعی چیست ؟

نشانه های عشق واقعی در مردان ( برای زنان )

نشانه های عشق واقعی در زنان ( برای مردان )

عشق یک هنر است

ویژگی های عشق در زنان

نشانه های عشق واقعی چیست ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)