سلام

من یک دختر 17 ساله هستم که قصد دارم در اینده یک دندان پزشک ماهر بشوم 

مردان دوست دارند همسرشان خانه دار باشه یا یک زن شاغل؟

میترسم در اینده نتوانم با این تحصیلات با یک مرد خوب  و با ایمان ازدواج کنم .


پاسخ :

سلام

این یه موضوع سلیقه ای به شمار میاد . بستگی داره یه مرد چه دیدی نسبت به زندگی داشته باشه . اینو باید در جلسات خواستگاری بفهمید .

مردها در این زمینه معمولا به 2 دسته تقسیم میشن :

1 - بعضی از مردها دوست دارند زن شاغل بگیرن که بار مالی خانواده رو دو نفری به دوش بکشن .

2 - عده ای هم میگن حاضرم تنهایی فشار کار بیرون رو تحمل کنم ولی در عوض بچه هام زیر دست مادرشون تربیت بشن . اون طوری که دوست داریم اونا رو تربیت کنیم . نمی خوام در طول روز ، بچه ها ساعت های زیادی از محبت مادرشون محروم بشن . همین طور غذای آماده و خونه ی مرتب رو به کار کردن زن در بیرون از خونه ترجیح میدن . 


هر کدم از این دیدگاه ها معایب و محاسنی دارند . مثلا در دیدگاه اول فشار مالی کمتری به خانواده میاد . خانم اگه تحصیل کرده باشه ، از علمش به نفع جامعه استفاده می کنه . کمتر توی خونه حوصله اش سر میره . از اون طرف باید تربیت بچه ها رو به مهد کودک ها ، پرستارها ، مادربزرگ و ... محول کنند . زن و شوهر وقت کمتری برای کنار هم بودن خواهند داشت . اگه تقسیم کار صورت نگیره ، فشار بیشتری به زن وارد میشه و بدتر از همه بچه ها کمتر محبت مادر رو تجربه خواهند کرد . 

در دیدگاه دوم ، اگه مرد درآمد خوبی نداشته باشه فشار بیشتری رو باید تحمل کنه . خانواده باید محرومیت های بیشتری رو تحمل کنند . باید حسرت بعضی نداشته ها رو بخورند . از اون طرف بچه ها بهتر تربیت میشن . به زن بیش از حد فشار نمیاد و بهتر می تونه وظایف مادری و همسری خودش رو انجام بده . 

موضوعی که شاید در دیدگاه نوع اول نادیده گرفته بشه ، بحث دوران بلوغ بچه هاست . اوضاع وقتی فاجعه بار میشه که زن و مرد شاغل به تک فرزندی هم اعتقاد داشته باشند . تصورش رو بکنید دختر یا پسری که وارد مرحله ی بلوغ شده ، در خونه تنهاست . اگه بساط ماهواره و اینترنت هم به راه باشه که دیگه واویلاست . خیلی سخت میشه آینده ای رویایی رو برای چنین بچه هایی تصور کرد .

در حالی که در دیدگاه نوع دوم ، تقریبا همیشه مادر در خونه حضور داره . فرزند اگه دختر باشه ، در اون سنین بحرانی نیاز به یه هم زبان داره . چه کسی بهتر از مادر ؟ همین طور در چنین خانواده هایی معمولا تک فرزندی معنی نداره . بچه ها یکی پس از دیگری به دنیا میان و محیط خونه رو گرم تر خواهند کرد . وقتی که بزرگ شدند می تونن پشتوانه های خوبی برای هم باشن . 


بنابراین اگه شما قصد دارید در آینده شاغل بشید باید فکری برای این مسائل بکنید . چون ارزش نداره بعد از مثلا 20 سال که شما از لحاظ مالی چیزی برای فرزندتون کم نذاشته باشید ولی اون رو منحرف شده یا افسرده ببینید . 

موفق باشید


مرتبط:

مادر شاغلم از این که پدرم رو تکیه گاه خودش نمی بینه، ناراحته

دوست ندارم همسر آیندم شاغل باشه

بررسی ملاک شاغل بودن خانم در ازدواج

نحوه برخورد دختران شاغل با تمایل برخی از پسران به ازدواج با آن ها

میخوام در مورد ازدواج با دختر شاغل باهاتون مشورت کنم

کارمندم، با یه دختر کارمند ازدواج کنم و یا خانه دار ؟

تمایل بعضی پسران به ازدواج با دختران کارمند و دهه هفتادی

با یک معلم هم سطح خودم ازدواج کنم یا با یک خانه دار ؟

زن خانه دار رو ترجیح میدید یا شاغل ؟

پزشک هستم، نمی دونم همسر خانه دار انتخاب کنم یا ...

آقا پسرها ، شما همسر معلم رو ترجیح میدید یا خانه دار ؟

به چند دلیل میخوام که همسر آینده ام شاغل باشه

درآمد زن مردکش است!

هر کس به فکر زندگی خانوادگی هست نباید زن درس خون بگیره؟!



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مسائل زنان خانه دار (۴۲ مطلب مشابه)