سلام
من همیشه از بچگی شاگرد اول بودم. و تا دانشگاه هم همیشه درسخون بودم و الانم فکر گرفتن دکترا هستم. و دلم میخواست همیشه که همسرم هم درسخون و زرنگ باشه و چه بهتر که هم رشته باشیم و با هم روی پروژه های مختلف کار کنیم ( اینطوری مشکل سر کار رفتن یا نرفتنش هم حل میشه!).

ولی الان با خودم فکر میکنم، دختری که درسخونه و چند سال واسه کنکور خونده، و رتبه 2 رقمی آورده، احتمالا دلش میخواد تا دکترا ادامه تحصیل بده ( احتمالا تو دوره لیسانس که 100% اینطوری فکر میکنه). پس یعنی دوره لیسانس به ازدواج فکر نمیکنه، و میشه 22 سالش، بعدشم به احتمال خیلی زیاد میخواد ارشد شرکت کنه! بسته به اینکه سال اول یا دوم قبول بشه، و ارشد رو بگیره، میشه 24-25 سالش!

شاید ازدواج کنه در طی این سالها، اما به احتمال خیلی بالا برای اینکه روند تحصیلیش به هم نخوره و وقفه نیفته حتما دلش نمیخواد بچه دار بشه!

و با این وضع زودترین زمانی که چنین دختری بچه دار شه، 25-26 سالگی هست!! که خب شاید جزو سن های دیر واسه یه دختر برای بچه دار شدن حساب بشه!

اما حالا نکته جالبترش اینه که، اگر فرض کنیم سن مرد 5 سال بیشتر باشه (نرمال جامعه)، یعنی مرد میشه حداقل 30 سالش! و تو 30 سالگی اولین بچه شو میبینه! و فکر کنم این هم زیاد سن جالبی برای بچه دار شدن نیست!

فرضا مرد 40 ساله داره بچه شو میبره مدرسه ابتدائی! و یا وقتی بچه اش دانشگاه قبول شد باباش 50 سالشه، و موقع ازدواج اولین بچه اش، یه پیرمرد 60 ساله شده!!
حالا نوه اش رو ببینه یا نه خدا بزرگه!! :)

2 تا راه داره، یا اینکه پسر فاصله سنی کمتری با دختر بگیره ( که اولا اینم ممکن نیست! چون پسرها 2-3 سال درگیر سربازی میشن و از دخترها عقب میفتن! بعدشم حداقل 2 سال باید فقط مشغول کار بشن تا شرایط ازدواج رو جور کنن که بازم دخترا دارن درس میخونن! پس میشه گفت پسر و دختر هم مدرک حداقل 5 سال فاصله دارن!).

یه راه دیگه هم اینه که قید دختر درسخون رو بزنه آدم، یه دختری بگیره که فقط رفته دانشگاه که دانشگاه رفته باشه! و براش مهم نیست لیسانس رو 8 ترم بگیره یا 12 ترم! فوق قبول بشه یا نشه! و ...........

تازه من بنظرم دختری که 2 رقمی بوده، و ارشد هم قبول شده، به احتمال خیلی خیلی زیاد ول کن درس نیست و تا دکترا رو نگیره بیخیال نمیشه!! و همه رو هم میخواد یه ضرب بگیره که از دوستاش عقب نیفته و کلا همه چیش عالی باشه!!

پس یعنی اونم موقع ازدواج میره روی همون 28-29 سال!!! و بچه اولش میشه تو 30 سالگی!! و این یعنی خیلی بد :( این دیگه مادر نیست بنظرم، مادربزرگه!! :D

با همه ی این تفاسیر یعنی باید قید دختر درس خون رو بزنم؟ آخه من همیشه خودم درسخون بودم و یکی از اصلی ترین معیارهام واسه ازدواج همین بودش :((

اینجا دختر درسخون با مشخصاتی که گفتم وجود داره؟ نظر چنین دخترایی چیه؟ با چیزی که گفتم موافقن؟ یا نه اینقدر که من فکر میکنم مصر به یکضرب تموم کردن درس نیستن و به ازدواج و بچه دار شدن در میانه راه هم می اندیشند؟

لطفا کسایی که واقعا اینطوری نبودن الکی نظر شخصی ندن. من میخوام نظر این قشر خاص که تعداد بسیار کمی هستن رو بدونم، البته اگر اینجا حضور داشته باشن (خب آخه خودمم جزوشون بودم :( )


مرتبط:

مادر شاغلم از این که پدرم رو تکیه گاه خودش نمی بینه، ناراحته

دوست ندارم همسر آیندم شاغل باشه

بررسی ملاک شاغل بودن خانم در ازدواج

نحوه برخورد دختران شاغل با تمایل برخی از پسران به ازدواج با آن ها

میخوام در مورد ازدواج با دختر شاغل باهاتون مشورت کنم

کارمندم، با یه دختر کارمند ازدواج کنم و یا خانه دار ؟

تمایل بعضی پسران به ازدواج با دختران کارمند و دهه هفتادی

با یک معلم هم سطح خودم ازدواج کنم یا با یک خانه دار ؟

زن خانه دار رو ترجیح میدید یا شاغل ؟

پزشک هستم، نمی دونم همسر خانه دار انتخاب کنم یا ...

آقا پسرها ، شما همسر معلم رو ترجیح میدید یا خانه دار ؟

به چند دلیل میخوام که همسر آینده ام شاغل باشه

درآمد زن مردکش است!



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)