سلام .

توی چند تا پست پیش  یه خانومی نوشته بودند که چرا هرچه قدر دعا میکنند دعاشون براورده نمیشه . آقای نجفی شما پاسخ داده بودید که شاید چون خدا میخواد اون شخص بیشتر باهاش صحبت کنه , درد و دل کنه . شاید اون دعا به صلاحش نیست . شاید خدا چیز بهتری براش میخواد . من از خدا یه چیزی میخواستم و براش دعا هم کردم . سوره ی قرآن خوندم , آیه هارو تکرار کردم , ملتمسانه ازش خواستم و مشکلم هم خیلی حاد و ضروری بود . اما امشب فهمیدم چیزی که از خدا میخواستم براورده نشده و اوضاع اونجوری که دوست داشتم پیش نرفته . اولش خیلی نا امید شدم . خیلی . اما بعد سعی کردم به این فکر کنم که حتما اتفاق افتادن اون مسئله به صلاح من نبوده . حتما خیر خدا تو یه چیز دیگه است .

خدا همیشه بهترین شرایط و اوضاع رو برای بنده هاش میخواد و حتما چون بهترین رو برای من میخواد اون قضیه براورده نشد . با این فکر ها تا حدودی ارامش پیدا کردم ولی مسئله اینجاست که یه فکر دیگه ام مثل خوره افتاده به جونم و ولم نمیکنه . حتی قوی تر از اون فکر های خوب اولیه  و اونم این که فکر میکنم حتما برای خدا ارزش نداشتم . حتما نخواسته بهم اهمیت بده . یا شاید هم اصلا تو این مدت گوش نکرده من چی میگم . این فکر های منفی خیلی ازارم میده . هر کاری میکنم به جنبه ی مثبتش فکر کنم نمیشه . واقعا دارم دیوونه میشم . انقدر اونقضیه برام حیاتی بود که دیگه حتی انگیزه ی نماز خوندن معمولی رو هم از دست دادم  و احساس میکنم یه کار بی فایده است. اگه راهی به ذهنتون میرسه کمکم کنید .

پاسخ :

سلام

دقیقا یادم نیست کجا خوندم . وقتی دعای کسی فوری مستجاب شد دو احتمال وجود داره . اول این که جزء بندگان خاص خداست و خدا منتظرش نمیذاره . دوم این که جزء بندگان بسیار بد خداست . وقتی اون شخص به درگاه خدا دعا می کنه ، خدا به فرشتگان میگه که سریع ردش کنید بره ! نمی خوام زیاد این دور و ور پیداش بشه ! ( نقل مضمون )

ولی وقتی دعای کسی مستجاب نشه به احتمال قوی یا به نفعش نیست یا این که خدا می خواد در درگاه خودش نگهش داره .

خب حالا به اعمال تون نگاه کنید . اگه برای خدا بی ارزش بودید شاید فوری خواسته تون رو بهتون میداد . حالا که نمیده می تونید به این امیداور باشید که برای خدا با ارزش هستید .

موفق باشید


در مورد ارتباط با خدا:

احساس میکنم سیم ارتباطیم با خدا قطع شده

هیچ وقت از خدا نا امید نشید

نا امیدی نتیجه امیدوار بودن به غیر خداست

من از خدا یه معجزه می خوام

این جور قرار گذاشتن ها با خدا خوبه ؟

خدا فدات شم

خدایا، خیلی دوستت دارم

تجربیات شما از امدادهای خدا در موقعیت های سخت

وضعیت خوبی ندارم ولی امیدم خداست

به خدا خوش‌ بین باش

خوبه که خدا رو دارم

کافیه همه چیز رو بسپاریم به خدا

چطوری خدا رو تو زندگی اصل قرار بدیم ؟

چه جوری دلم و متصل کنم به خدا ؟

بیاید یه خورده بنده با معرفتی برای خدا باشیم

در مورد خدا برام حرف بزنید

قلبم شده جایگاه مهر خدا

پله پله تا ملاقات با خدا

باید چیکار کنم تا خدا تو زندگیم پر رنگ تر شه؟

من دوست دارم خدا رفیقم باشه

خدایا داده و نداده ات رو شکر

دقیقا نمیدونم چی شد که مشتاق خدا شدم

قدر سلامتی تون و بدونید خدا رو هم شکر کنید



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)