سلام

من یه مرد 35 ساله هستم. فوق لیسانس هستم و دارای کار اداری فنی و از اون جایی که به مطالعات جامعه شناسی و روانشناسی هم علاقه دارم تو اینترنت در این خصوص مطالعه دارم و برنامه های علمی مربوط به این دو موضوع رو از منابع مختلف زیاد می بینم. 

دلیل نوشتن این مطلب هم اینه که من یه خطای خیلی بزرگ، خیلی خیلی بزرگ و حیاتی رو مکررا می بینم که تو این وبلاگ تکرار میشه. و از اون جایی که اکثر کاربرای این وبلاگ قشر مذهبی هستن و مخصوصا دخترهای این قشر کلا از مرحله روابط اجتماعی عصر حاضر پرت هستن و هیچ اطلاعی ندارن. 

از  سر دلسوزی خواستم بهشون یه اطلاع کلیدی بدم از وضع امروز پسرهای جامعه ایران. چه مذهبی و چه غیر مذهبی. چون من از سر علاقه به مطالعات جامعه شناسی درباره هر دو قشر اطلاع کافی دارم. 

اما موضوعی که می خوام درباره ش بگم؛

من مکرا تو این وبلاگ و از طرف زنان و دختران این جمله رو می شنوم که خطاب به کسی که سوال طرح کرده میگن؛

"پسری که دختری رو بخواد هر طور شده به دستش میاره"، یا اینکه "اون اگه تو رو بخواد حاضره برات هر کاری بکنه" و ... امثال این جملات. باید بگم خیر. خیر خانم ها، یک خیر خیلی بزرگ، چشم هاتون رو باز کنید. 

اون دوران تمام شد، دورانی که پسرها پای یه دختر می موندن، دورانی که مرد ها برای دختر مورد علاقه شون می جنگیدن و دختر هم از تو پنجره اتاقش بیرون رو تماشا می کرد و له شدن پسر رو میدید. اون جریان ماله زمان شاه بود. ماله دهه شصت و نهایت دهه هفتاد. 

آخرین مواردش هم تو دهه هشتاد بود و دیگه منقرض شدن. الان دیگه انقدر فشار و استرس  رو مرد ها و پسرها هست که دیگه حوصله اینکه ناز دختر رو بکشن ندارن. الان پسر ها تا سن 30 و حتی بالاتر از 35 مجرد موندن و در خیلی موارد حتی دوست دختر نداشتن و فقط سرکوب کردن نیازهای عاطفی و جنسی شون رو که این امر باعث شده دیگه نبودن دختر در کنارشون براشون عادی باشه. 

برای همین دیگه حاضر نیستن برای یه دختر سختی بکشن تا به دستش بیارن، اولین شرط نامعقولی که جلوشون بذارید میرن و پشت سرشون رو نگاه هم نمی کنن. پس انقدر نگید اگر بخوادت هر کاری برات می کنه، اگر بخواد صبر می کنه. نخیر اگر شرط  تخیلی جلوش گذاشتی میره سراغ دختر بعدی. 

یک هفته بعد حتی اسمت رو هم یادش نیست از بس تو زندگی سختی و مشکل داره. انقدر هم جنس های خودتون رو گمراه نکنید. شاید با همین راهنمایی اشتباه شما آخرین خاستگارش رو از دست داد. دیگه از ما گفتن بود. خود دانید.


مرتبط با بررسی معیارهای پسران برای ازدواج :

آقا پسرها، معیارهای انتخاب شما بین 20 تا 30 سالگی چه تغییراتی میکنه؟

در مورد دختر مورد علاقه م 6 نگرانی ندارم

به خاطر ضعف اعصاب می ترسم ازدواج کنم

دختر خانم، با من ازدواج میکنی تا زندگی رو با هم بسازیم؟

به چنین پسری بله میگن ؟

به یه خواستگار با این شرایط بله میدین؟

معیارهای یک مرد عالی در نظر خانم ها برای ازدواج چیه ؟

با من ازدواج میکنی ؟

پشت پرده انتخاب همسر در بعضی از پسران

آیا من شرایط ازدواج رو دارم ؟

خانم ها، پسری با این شرایط رو قبول می کنید ؟

9 مورد خواستگاری رسمی رفتم، اشکال کارم کجاست ؟

ملاک های انتخاب همسر اینده ی حمید رضا

اگه ازتون خواستگاری کنم چه جوابی میدید ؟


مرتبط با رد کردن خواستگار:

به خاطر یه نقص در انگشتان یکی از پاهام، خواستگارانم رو رد میکنم!

وقتی خواستگار میاد، نمی تونم تصمیم بگیرم، برای همین رد میکنم

اشتباهه که به خاطر چند سانت کوتاه تر بودن خواستگار، ردش کنم ؟

خواستگارم اصلا به دلم ننشسته، ردش کنم؟

چطوری به خواستگارم بگم از ظاهرت خوشم نیومده که ناراحت نشه ؟

چرا بعد از رد کردن خواستگار پشیمون میشم ؟

به امید ازدواج با دوست پسرم خواستگارهای ایده آلم رو رد می کنم

پسر مورد علاقم رو رد کنم با وجود اینکه دوستش دارم؟

به خاطر خواست پدرم ، خواستگار دلخواهم رو رد کردم ولی ...

رک و راست بگین چرا خواستگار هاتون رو رد کردین؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رد کردن خواستگار (۱۴۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه)