سلام

شما چه شکلی خودسازی میکنید؟، منظورم دوری از گناهان و غفلته، مثلا من کنترلی روی زبونم ندارم و غیبت و دروغ رو میگم بعد تازه میفهمم ای داد بیداد این الان غیبت بود که گفتم.

یا اینکه خیلی تنبلم و نمیدونم چه شکلی رفعش کنم مثلا تو طول روز دعا و قرآن نمیخونم اگه نذری چیزی باشه برم سراغ قرآن. شماها چه راه کارهایی انجام دادید که گناهاتون رو کم کنید؟

من خودم خیلی ناراحتم از این که اینقدر غافلم و گاهی اوقات به خودم تشر میزنم و سرزنش میکنم ولی وقتی بیش از حد به خودم گیر بدم دیگه خیلی اعتماد به نفسم میاد پایین و خیلی غصه دار میشم.

به خاطر همین میگم ولش کن من که خوب نمیشم ولی با این سرزنش ها زندگی عادی ام مختل میشه و افسرده میشم. از یه طرف دیگه چند بار برنامه ریزی کردم که نماز اول وقت و قرآن و این ها تو برنامه م بذارم و زبونم رو کنترل کنم یه مدت کوتاه انجام میدادم، میذاشتم کنار. دیگه حسابی از خودسازی خودم ناامید شدم. شما چیکار میکنید؟ شما هم این حالات رو داشتید؟

برا بهتر شدن خودتون چه کارهایی انجام میدید؟، خیلی دوست دارم آدم خوبی بشم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم


مرتبط :

گناهکارم، چند سال نماز قضا دارم، برای همین از مرگ میترسم

چندین سال پشت سر هم نماز و روزه قضا دارم

حدیث جعلی در مورد نماز قضا در جمعه آخر ماه مبارک رمضان

از خدا طلب بخشش و مغفرت کردم یعنی میپذیره ؟

پشیمونم از گناهان و بدی هایی که در حق دیگران کردم

چطور گناهان مون رو جبران و اثرشون رو محو کنیم ؟

تصمیم دارم گناهان گذشته رو جبران کنم

می خوام گناهانی که در نوجوانی مرتکب شدم رو جبران کنم

چگونه خودم رو از گناه کردن دور کنم

توضیح در مورد تکفیر گناهان


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه)