با سلام 

میخواستم از دوستانی که در دانشگاه های علوم پزشکی تحصیل میکنند در مورد بازار کار رشته های دکترا پیوسته (دندان، دارو و پزشکی) و همچنین پیراپزشکی ها (فیزیوتراپی، پرستاری، بینایی سنجی و ...) سوال بپرسم. 

اینکه از آینده ی رشته تون تا چه حد مطمئن هستید،  اون طور که قبل کنکور فکر می کردید اگه قبول بشید قطعا آینده تون تضمین شده است همون طور هست واقعا؟، و از درآمدتون راضی هستین یا نه؟ ، بازار کار رشته ی دندانپزشکی در حال حاضر چطور هست؟، شایعاتی که جدیدا دارن میگن اینکه داره اشباع میشه و دستگاه ها گران و کمیاب شدن و داره به قه قهرا میره؟، بچه های پزشکی چقدر راضی و از چه جنبه هایی ناراضی هستن؟، پرستاری ها چطور؟ 

من همین دیروز کنکور تجربی دادم، نسبتا خوب بود و فکر کنم یه رشته ی پیراپزشکی مثلا پرستاری رو قبول بشم. ولی چون کم تلاشی کردم و سرجلسه هم دیدم کنکور اون غولی نبود که در ذهن داشتم، داشتم تصمیم می گرفتم که یه سال دیگه هم بمونم و درس بخونم تا سال بعد نتیجه بهتری رو رقم بزنم و شاید دندانپزشکی قبول بشم.

اما خانوادم دارن منصرفم میکنن و میگن نمی ارزه یه سال دیگه عمرت رو صرف کنی، حتی اگر هم دندون قبول شی، اون داره اشباع میشه و بیکار میشی، دستگاهاش گرونه و وضع مملکت هر روز داره بدتر میشه و...، خلاصه خیلی ترسوندنم...

میگن همین امسال برو پرستاری، زود مدرک بگیر درآمدش ۴ تومن به بالاست و خیلی خوبه برای تو که دختری، پزشکی و دارو هم که زیاد علاقه ندارم، یه رشته ای هم نمیخوام برم که فقط دهن مردم پر کنم ولی آخرش با کلی سختی بی پول بشم، به نظرتون ارزش داره یه سال عمرم رو بذارم که دندون قبول شم یا همین امسال برم دانشگاه؟


مرتبط با موضوع اشباع بازار کار رشته های پزشکی:

نا امید شدم، آیا پزشکی الان اشباع شده ؟

اگه رشته خوب قبول نشم ، آرزوهام کلا به فنا میره ؟

مزایا و معایب پزشکی برای یک خانم چیه ؟

من سال دوم تجربی هستم هدفم پزشکیه

چطور میتونم پزشکی قبول بشم ؟

همیشه هدفم پزشکی بود از اول عمرم ولی ...

به هیچ وجه نمیتونم رویای پزشکی رو بذارم کنار


مرتبط با رشته دندانپزشکی:

ایا دندان پزشکان تجربی کارشون قانونیه؟

کسب اطلاعات در مورد شغل دندان سازی

وقت و سرمایه ام را صرف دندانسازی کنم یا خیاطی و آرایشگری؟

رشته دندانپزشکی قبول شدم ولی توانایی رویارویی با اون رو ندارم

آینده شغلی دندانپزشکی چطوره ؟


مرتبط با انتخاب تخصص در رشته های پزشکی:

کدوم یکی از رشته های پزشکی رو برای تخصص انتخاب کنم؟

بحث در مورد تخصص های پزشکی برای کنکوری ها

دانشجوی پزشکی عمومی هستم و برای انتخاب تخصص مرددم


مرتبط با قبولی در پزشکی:

ارزش داره یه سال دیگه از زندگیم رو صرف خوندن برای پزشکی کنم؟

کنکور یه رمز اساسی داره

چطور در عرض 3 ماه میشه کنکور سراسری قبول شد؟

بدون درس خواندن در مدارس عادی میشه پزشکی قبول شد؟

چطور میتونم پزشکی قبول بشم ؟

برای قبول شدن در دانشگاه پزشکی تهران حامی می خوام

در 29 سالگی می خوام برای رشته پزشکی بخونم

من سال دوم تجربی هستم هدفم پزشکیه


مرتبط با رشته پرستاری:

برای قبولی در رشته پرستاری چقدر باید درس خوند ؟

نظرم در مورد رشته پرستاری آزاد درسته ؟

برای یک دانشجوی پرستاری چه توصیه ای دارید ؟

فارغ التحصیلان روانشناسی عمومی می تونن آزمون ارشد روان پرستاری بدن ؟

از الان دارم تبعیض بین پزشکی و پرستاری رو میبینم.

بهم گفتند که پرستارها مناسب ازدواج نیستند

پرستارم ، بعد از ازدواج رفتار شوهرم سرد شده، چکار کنم ؟

چطور می تونم یه پرستار موفق باشم ؟

محاسن و معایب زندگی مشترک با یه خانم پرستار

حقیقت داره پرستارها با سه روز کار در هفته 4.5 حقوق میگیرن ؟


مرتبط با رشته های پیراپزشکی:

رشته های پیراپزشکی داره اشباع میشه؟

بازار کار، فرصت شغلی، درآمد و ... رشته های پیراپزشکی

کدوم رشته های پیراپزشکی بازار کار داره؟

آینده شغلی کدوم بهتره، رشته های پیراپزشکی یا زبان؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه)