سلام 

من دخترم و 24 سالمه، پارسال از رشته راهنمایی مشاوره فارغ التحصیل شدم و بخاطر نبود بازار کار از اون موقع تا حالا به شدت افسرده م.

زمانی که کنکور دادم مشاورم این رشته رو برام انتخاب کرد و گفت بازار کار زیاد داره ولی حقیقتش اینه که این طوری نیست. شاید مثلا بعنوان مربی مهد کودک یا منشی دفتر مشاوره یا دفتر ترک اعتیاد واسه این رشته بخوان. این ها رو میگم چون همکلاسی هام رو دیدم که همه شون یا سراغ این کارها رفتن یا چون کاری پیدا نکردن میخوان ارشد شرکت کنن. ولی من نمیخوام ارشد شرکت کنم به امید اینکه شاید با مدرکش بتونم کار پیدا کنم.

از طرفی هم هیچ وقت به مشاوره دادن این طوری نگاه نکرده بودم، یعنی اون زمان میدونستم که بخاطر روحیه حساسی که دارم نمیتونم به کسی مشاوره بدم بدون اینکه خودم از مشکلات دیگران غصه نخورم ، اینو واقعا میگم یعنی روحیه ش رو ندارم. 

هر دفعه به رشته م فکر میکردم دوست داشتم استاد دانشگاه یا معلم بشمریال ولی تربیت معلم جدا از سختی آزمونش دیگه تو رده سنی من، استخدام نمیکنه و استاد دانشگاه هم که حقوق چندانی ندارن.

الان کلا دو تا راه بیشتر برام نمونده، یا اینکه برم سراغ کارهای آزاد مثل منشی و کارهای اداری یا کارهای هنری، یا اینکه دوباره کنکور بدم و برم سراغ یه رشته خوب که بازار کار داره، واقعا هنوز مطمئن نیستم بخوام کدوم رو انجام بدم ولی نظر شخصی خودم اینه که دوباره کنکور بدم و به این زودی جا نزنم.

یعنی به نظرم کارهای دیگه انجام دادن جا زدنه و آینده خوبی نداره، چون همیشه دوست داشتم شغل آینده م به رشته م مرتبط باشه، چند وقتیه پسر عمه م که رشته ش پیراپزشکی بوده و الان تو بیمارستان کار میکنه داره تشویقم میکنه که کنکور بدم بیام این رشته.

ولی وقتی پست های اینجا رو میبینم با خودم میگم نکنه رشته های پیراپزشکی داره اشباع میشه، چون همون طور که میدونید این روزها خیلی داره در مورد این رشته ها اینجا بحث میشه، البته من بخاطر پست های اینجا به فکرش نیفتادم، من خیلی وقته دارم بهش فکر میکنم چون از وقتی فارغ التحصیل شدم هیچ کار دیگه ای ندارم به جز فکر و فکر و فکر ...

واقعا خیلی سخته که آدم یه رشته ای درس بخونه، بعدا بفهمه که نمیتونه با توجه به رشته ش کار پیدا کنه، لطفا نگین بخاطر پول میخوای بری یه رشته دیگه، چون خیلی ها قبل از انتخاب رشته این چیزهاش رو در نظر میگیرن بعدش به رشته علاقه مند میشن، ولی من این کار رو نکردم و پشیمون شدم، چون اگه رشته بازدهی خودش رو نداشته باشه تو علاقه آدم تاثیر میذاره.

میخوام که راهنماییم کنین و بگین این رشته ها هنوز هم بازار کار داره؟، چه جوریه؟، اگه من این رشته رو بخونم تو شرایط سنی من استخدام دارن؟، ارزشش رو داره وقت بذارم و دوباره درس بخونم؟، در مورد دانشگاه آزاد چطور؟، اگه آزاد شرکت کنم چه رتبه ای باید بیارم؟

اگه بخوام واسه ازاد بخونم استخدام رسمی میتونم بشم؟، در مورد رشته دبیرستانم که انسانی بوده چطور، واسم مشکلی پیش نمیاد؟، در ضمن در مورد مدرکش هم بگین مثلا رشته هایی مثل پرستاری یا فیزیوتراپی رو باید تا کجا پیش رفت؟، تا کارشناسی بخونی میتونی کار کنی؟


مرتبط با رشته های پیراپزشکی:

بازار کار، فرصت شغلی، درآمد و ... رشته های پیراپزشکی

کدوم رشته های پیراپزشکی بازار کار داره؟

آینده شغلی کدوم بهتره، رشته های پیراپزشکی یا زبان؟

سوال در مورد بازار کار رشته های پزشکی و پیراپزشکی


مرتبط با رشته پرستاری :

پرستار شدم، اما حس میکنم به اون چیزی که میخواستم نرسیدم

برای قبولی در رشته پرستاری چقدر باید درس خوند ؟

نظرم در مورد رشته پرستاری آزاد درسته ؟

برای یک دانشجوی پرستاری چه توصیه ای دارید ؟

فارغ التحصیلان روانشناسی عمومی می تونن آزمون ارشد روان پرستاری بدن ؟

از الان دارم تبعیض بین پزشکی و پرستاری رو میبینم.

بهم گفتند که پرستارها مناسب ازدواج نیستند

پرستارم ، بعد از ازدواج رفتار شوهرم سرد شده، چکار کنم ؟

چطور می تونم یه پرستار موفق باشم ؟

محاسن و معایب زندگی مشترک با یه خانم پرستار

حقیقت داره پرستارها با سه روز کار در هفته 4.5 حقوق میگیرن ؟


مرتبط با رشته فیزیوتراپی:

رشته فیزیوتراپی قبول شدم، میشه پولدار شد با این رشته؟

پرستیژ داروسازی از پزشکی و دندانپزشکی و فیزیوتراپی کمتره؟

پزشکی ، دندان پزشکی، بینایی سنجی یا فیزیوتراپی ؟

با روحیه حساسی که دارم معلمی برام بهتره یا فیزیوتراپی

بین فیزیوتراپی و بینایی سنجی کدوم یکی آینده ی بهتری داره؟


مرتبط با رشته مامایی:

بهم میگن مامایی رشته خوبی نیست و آینده نداره

آینده شغلی رشته مامایی چطوره ؟

رتبه لازم برای قبولی در رشته مامایی دانشگاه آزاد منطقه 2

با چه رتبه ای مامایی دانشگاه آزاد قبول میشم؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج مجدد (۷۴ مطلب مشابه) انتخاب رشته (۱۰۶ مطلب مشابه) آینده شغلی رشته ... (۱۹۶ مطلب مشابه)